Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 i det jeg skulle dra hjem fra jobben i dag kjørte jeg forbi en bil som stod parkert på parkeringsplassen ved butikken, inni satt et lite barn (rundt 2 år kanskje) som hylskreik, ingen andre var i bilen med dette barnet. Jeg fikk helt vondt inni meg, angrer nå på at jeg ikke gikk inn i butikken og sa i fra til butikkpersonale der som kanskje kunne ropt opp forelderen. Jeg kunne aldr latt mine barn være alene bilen hvis de f.eks. hadde sovnet, for når de våkner kan de jo bli kjempe redde. Dette er og en matbutikk der du ikke får sett bilen fra noe vindu og, så mor eller far hadde ikke mulighet til å se etter bilen. Vet ikke hva jeg vil med dette, og jeg er absolutt ikke noen perfekt mor altså, men det er mye late foreldre rundt omkring syns jeg, ser til tider barn som sitter i fremsetet uten sikring eller på fanget til mor eller far, syns det er direkte skummelt. Min lille mening.
prins2010+lilleprins2012 Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 uff, dette er trist! ville heller aldri gjort sånn. det lengste jeg drister meg unda bilen når junior sitter inni, er for å sette bort handlevogna. og det er BARE hvis jeg står veldig nærme det skuret! ellers triller jeg frem og tilbake med han oppi.. (han er snart 2år)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 Fullstendig på trynet å sette igjen barnet slik. Jeg føler meg ofte slem når min ettåring har sovnet i bilen og jeg må ta ham på armen og ta ham med inn i butikken, men å la ham sitte igjen alene kunne ikke falt meg inn. Du burde ha sagt fra i butikken ja, stakkars liten!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #4 Skrevet 23. februar 2012 Du burde ha sagt i fra i butikken. Bedre å si i fra enn ikke! Man vet aldri hva slags foreldre dette barnet hadde:( Stakkars liten!
Oppnedx2 Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 Dette har jeg sett flere ganger ved den lokale butikken. Det jeg reagerte på her om dagen var at jeg så ett lite barn (maks året) i bilen alene da jeg og snuppa skulle inn å storhandle.Bilen sto ved siden av oss. Vi var minst 30 min i butikken å bare tusla rundt. Da jeg var ferdig satt fremdeles barnet alene i bilen!! Bilen var ulåst og sto på tomgang. Makan... Jeg ble sittende i bilen til jeg så noen kom ut å satte seg i bilen og det gjorde moren 5 min etterpå. Oppdaget at det var en som bor rett over gaten fra oss så turte ikke si noe da vi er helt nye i nabolaget. Angrer
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #6 Skrevet 23. februar 2012 Vi bruker faktisk å la babyen sove videre i bilen, selv om vi må inn å handle litt. MEN vi har alltid med oss en walkie-talkie, og vi låser bilen. Vi bor på en liten plass, og jeg ser ikke på det som et stort problem. Selvsagt stoler vi ikke 110% på en walkie-talkie, så vi er ikke på shoppingturer mens snuppa sover i bilen, men vi tar ofte en svipptur innom matbutikken på tur hjem.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #7 Skrevet 23. februar 2012 Jeg spinger inn å kjøper et brød og en banan til 2-åringen rett som det er. Da sitter han alene i låst bil i ca 4 minutter. Ser ingen feil med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå