Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Jeg har ikke råd til å gå ned til åtti prosent lønn denne gangen, så lurer på om denne løsningen er gjennomførbar: Jeg får barn i juli/august 2012, tar fem uker ferie høsten 2012, og fem uker våren 2013. Setter permisjonen "på pause " i til sammen ti uker. Fullfører resten av "mine " uker før jeg går ut i jobb, og far tar sine tolv uker. Er det lov å sette permisjonen på pause slik? Stemmer det at vi da vil kunne være hjemme med barnet i ganske nøyaktig et kalenderår totalt med full lønn? (Jeg får feriepenger uansett om jeg jobber eller er i permisjon, av min arbeidsgiver)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 Du har bare rett på å ta ut 4 uker og 1 dag ferie hvert kalenderår etter det NAV skriver, men jeg fikk ta ut 5 uker pr.år uten at de sa noe på det.
GuttemammaX3 Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 Ok, takk for svar. Men uansett om det er fire eller fem uker pr år så er det lov å "pause " permisjonen ? Far må ikke ha perm mens jeg har ferie? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå