Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Vi har ett barn. Planen var 2-3, men han har bestemt seg for sterilisering nå. Forholdet vårt at vært dårlig den siste tiden, og jeg har lenge ønsket meg ut av forholdet, men barnet vårt og de gode periodene holder meg tilbake.. Det at han nå har bestemt seg for å steriliseres gjør meg mye sikrere på at det riktige for meg vil være å forlate han, nå har han virkelig bestemt seg, det blir ikke flere barn. Det er vondt, jeg har alltid ønsket meg en stor familie Vi er fortsatt i 20-årene, og hadde håpet på at han ville endre mening når ting som jobb, utdannelse, økonomi, huskjøp osv falt på plass.. Er trist nå, samtidig er jeg nesten litt lettet over at han ikke kommer til å få barn med noen andre om vi går fra hverandre.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 Da får du passe på at han er sterilisert før du bryter. Menn har det med å forandre mening når de blir alene.
LoveDove Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 Dette blir veldig kategorisk, og jeg kjenner ikke hele historien din, men jeg tror jeg ville gått. Hvis forholdet er dårlig OG du ønsker deg flere barn er det bedre å gå nå enn å vente til du er 40, og kanskje ikke få barna du ønsker deg. Dessuten tror jeg barnet ditt vil ha mer glede av søsken enn det har av to foreldre som holder krampeaktig samme pga han/henne. Mamma og pappa gjorde det endelig slutt da jeg var 14, etter å ha holdt krampeaktig sammen i årevis. Mamma hadde egentlig lyst på flere barn, og hadde sannsynligvis fått det hvis hun hadde gått tidligere. Pappa hadde et barn fra før, og var dessuten 40 år da jeg ble født. Mamma var i 20-årene, og kunne fint fått flere hvis de hadde gjort det slutt tidligere. Da det endelig ble slutt nærmet mamma seg 40, og da ble det aldri aktuelt. Hadde det vært opp til meg skulle jeg gjerne ønske at de gikk fra hverandre da det begynte å skrante (jeg var 5 år!), og at mamma hadde funnet ny mann og fått flere barn, men de holdt sammen mye pga meg. Jeg håper du finner ut av dette, HI. Men fra en som har vært på mottakerenden av et skrantende forhold hos foreldre; barn tjener ingen verdens ting på at foreldrene holder sammen for enhver pris. Jo lenger man tviholder på noe man vet man ikke ønsker, jo større er sjansen for at bruddet blir stygt (trust me), og jeg vil tro det også øker sjansen for at man føler man har kastet bort tiden sin. Man lever bare en gang, og både du, barnet ditt og mannen din fortjener det beste. Lykke til og klem til deg.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. februar 2012 #4 Skrevet 23. februar 2012 Jeg ville hvertfall aldri vurdert flere barn med en mann hvis forholdet allerede var så dårlig at skilsmisse var et alternativ.
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 Det at forholdet er dårlig kan vel også være en grunn til at din samboer ikke ønsker seg flere barn? Dere kan jo prøve for barnet sin skyld og få det til og fungere og da mener jeg at dere skal oppsøke profosjonell hjelp..Om det ikke fungere så syns jeg at du skal gå. Men jeg syns også at du skal gjøre han oppmerksom på at du kommer til og gå fra han FøR han klipper snippen..Siden dere er i 20 årene så kan det jo hende at han ønsker seg barn om noen år, kanskje han ret og slett føler seg litt ung til og bli 2 barns pappa i et forhold som ikke fungerer..
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #6 Skrevet 23. februar 2012 Jeg ville hvertfall aldri vurdert flere barn med en mann hvis forholdet allerede var så dårlig at skilsmisse var et alternativ. Jeg tror faktisk ikke det hadde vært ett alternativ med skilsmisse om han hadde ønsket flere barn. Vi har vært gjennom mye sammen, og kommet oss gjennom det, men akkurat det at han ikke vil ha flere barn gjør at jeg ikke har så veldig lyst til å prøve engang...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #7 Skrevet 23. februar 2012 Det at forholdet er dårlig kan vel også være en grunn til at din samboer ikke ønsker seg flere barn? Dere kan jo prøve for barnet sin skyld og få det til og fungere og da mener jeg at dere skal oppsøke profosjonell hjelp..Om det ikke fungere så syns jeg at du skal gå. Men jeg syns også at du skal gjøre han oppmerksom på at du kommer til og gå fra han FøR han klipper snippen..Siden dere er i 20 årene så kan det jo hende at han ønsker seg barn om noen år, kanskje han ret og slett føler seg litt ung til og bli 2 barns pappa i et forhold som ikke fungerer.. Det har ikke noe med at forholdet vårt ikke fungerer å gjøre. Det er jeg som vil ut, ikke han. Han sier han er 100 prosent sikker på at han ikke vil ha flere barn, verken med meg eller noen andre. Dette er en avgjørelse han har tenkt på i fem år (da var forholdet helt topp) og nå bestemt seg for. Jeg trodde han ville endre mening etterhvert, men nei.. HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #8 Skrevet 23. februar 2012 Han får ikke sterilisert seg, så den saken er veldig grei!! Han er altfor ung, og legen krever en laaang tankeprosess før han får innvilget sterilering. Så han kommer ikke så langt skal du se! Dessuten tror jeg at dette bare er noe han sier for å få å få et ekstra kort å spille på for å psyke deg ut! Hvilken mann i 20-årene ønsker virkelig å skyte blårøyk som gammel mann? Han ønsker oppmerksomhet, og han ønsker at du skal bli engstelig og hysterisk. Han ønsker makt over deg! Ikke gi han oppmerksomhet, og si at det er helt greit for deg! Se hvordan han reagerer da! Jeg hadde bestilt time til legen for han, for virkelig å vise at jeg ikke lar meg påvirke! For en ting er sikkert: Han kommer ikke lengre enn til fastlegen!!
HvittHus Skrevet 23. februar 2012 #9 Skrevet 23. februar 2012 (endret) Han får ikke sterilisert seg, så den saken er veldig grei!! Han er altfor ung, og legen krever en laaang tankeprosess før han får innvilget sterilering. Så han kommer ikke så langt skal du se! Så lenge han er over 25 år, kan han uten mer enn en kort betenkningstid, få foretatt en vasectomi. Endret 23. februar 2012 av zellica
Gjest Antarctica Skrevet 23. februar 2012 #10 Skrevet 23. februar 2012 Finn deg et forhold du VIL være i og få barn med en som VIL ha dem. Alt annet er bortkasta. Tro meg, jeg har prøvd. Ikke vent til du er 39 og bitter....
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #11 Skrevet 23. februar 2012 Finn deg et forhold du VIL være i og få barn med en som VIL ha dem. Alt annet er bortkasta. Tro meg, jeg har prøvd. Ikke vent til du er 39 og bitter.... Det er det jeg er redd for også, at jeg fortsatt skal sitte her når jeg nærmer meg 40... Ser for meg at jeg vil være veldig bitter da, og kanskje angre...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #12 Skrevet 23. februar 2012 Han får ikke sterilisert seg, så den saken er veldig grei!! Han er altfor ung, og legen krever en laaang tankeprosess før han får innvilget sterilering. Så han kommer ikke så langt skal du se! Dessuten tror jeg at dette bare er noe han sier for å få å få et ekstra kort å spille på for å psyke deg ut! Hvilken mann i 20-årene ønsker virkelig å skyte blårøyk som gammel mann? Han ønsker oppmerksomhet, og han ønsker at du skal bli engstelig og hysterisk. Han ønsker makt over deg! Ikke gi han oppmerksomhet, og si at det er helt greit for deg! Se hvordan han reagerer da! Jeg hadde bestilt time til legen for han, for virkelig å vise at jeg ikke lar meg påvirke! For en ting er sikkert: Han kommer ikke lengre enn til fastlegen!! Han er over 25, så han får nok sterilisert seg. Han vet at jeg ikke er for det, men jeg har sagt at det må han bestemme selv. Er det det han vil, så får han bare gjøre det, kan jo ikke nekte han heller, det er hans kropp..
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #13 Skrevet 25. februar 2012 Hvor gammelt er barnet ditt? Jo yngre ungen er dess bedre etter min mening.
lille-my-april Skrevet 25. februar 2012 #14 Skrevet 25. februar 2012 Helt normalt å ville sterilisere seg når en ikke er passert 30 engang.... Høres ut så han karen her mangler noen øre på en krone..
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #15 Skrevet 25. februar 2012 Hvor gammelt er barnet ditt? Jo yngre ungen er dess bedre etter min mening. Barnet er snart syv, så begynner å bli stor...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #16 Skrevet 25. februar 2012 Kan det være at trusselen om sterilisering kun er en trussel for å se reaksjonen din? Hva med å gå hardt mot hardt og si at du har vurdert å ta ut separasjon? Men ikke si det rett ut, hint til det som bare par som har levd sammen i en årrekke klarer. Se om han fortsatt vil sterilisere seg, hvis du allikevel kommer til å gå fra han dersom han kutter snippen har du jo ingenting å tape?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #17 Skrevet 25. februar 2012 Har du fortalt at du kommer til å forlate han da? At det å få minstt 1 barn til er såpass viktig for deg. Om han vet, men ikke er til å rikke hadde jeg forlatt han. Skjønner veldig godt at du ønsker flere barn. Samtidig må en jo respektere de som ikke ønsker det...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #18 Skrevet 25. februar 2012 HI, er du den samme personen som skrev innlegget med overskriften "nå har jeg tenkt og tenkt og tenkt... "?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #19 Skrevet 25. februar 2012 Han vet at jeg har tenkt på å forlate han, han spurte meg rett ut en gang om jeg hadde tenkt tanken på å forlate han for å finne en annen mann å få barn med. Jeg svarte ærlig at ja, det har jeg. Jeg tror ikke det forandrer hans mening dessverre, han vil uansett ikke ha flere barn...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2012 #20 Skrevet 25. februar 2012 HI, er du den samme personen som skrev innlegget med overskriften "nå har jeg tenkt og tenkt og tenkt... "? Ja, det er jeg som skrev det innlegget. HI
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2012 #21 Skrevet 26. februar 2012 Hei HI, har du sagt det til han enda? Er veldig spent på hvordan han reagerer.. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2012 #22 Skrevet 28. februar 2012 Nå har han fått time hos fastlegen for henvisning videre. Huff... Må ta en ordentlig prat med han ang dette. Selv om jeg ikke tror jeg kommer noen vei med det.. HI
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. februar 2012 #23 Skrevet 28. februar 2012 Han vet at jeg har tenkt på å forlate han, han spurte meg rett ut en gang om jeg hadde tenkt tanken på å forlate han for å finne en annen mann å få barn med. Jeg svarte ærlig at ja, det har jeg. Jeg tror ikke det forandrer hans mening dessverre, han vil uansett ikke ha flere barn... Samtidig som jeg skjønner din frustrasjon, så kan jeg også forstå din mann. Når han åpent spør deg om du vil forlate ham til fordel for en annen mann du kan få barn med, og du svarer ja, så forstår han vel innerst inne hvor lite du egentlig elsker han...?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2012 #24 Skrevet 29. februar 2012 Ser at dette er noe som har plaget deg lenge, og dersom du venter lenger med å bryte isen blir det bare verre for barnet som blir eldre og eldre og forstår mer og mer, og mindre sjanse for at du finner en mann som vil ha barn med deg. Hvis du allikevel vil gjøre det slutt er det bedre desto tidligere du bryter ut. Ikke pin deg selv, mannen og barnet ditt med et dårlig forhold.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 29. februar 2012 #25 Skrevet 29. februar 2012 Han vet at jeg har tenkt på å forlate han, han spurte meg rett ut en gang om jeg hadde tenkt tanken på å forlate han for å finne en annen mann å få barn med. Jeg svarte ærlig at ja, det har jeg. Jeg tror ikke det forandrer hans mening dessverre, han vil uansett ikke ha flere barn... Samtidig som jeg skjønner din frustrasjon, så kan jeg også forstå din mann. Når han åpent spør deg om du vil forlate ham til fordel for en annen mann du kan få barn med, og du svarer ja, så forstår han vel innerst inne hvor lite du egentlig elsker han...? Altså, ett barn er jo lite. Det er ganske vanlig å ønske at barn får søsken. Det ser ut i HI sin situasjon at mannen på egen hånd har bestemt seg for sterilisering, uten å rådføre seg noe særlig med dama (å spørre om hun vil gå fra ham hvis han gjør det, uten at det påvirker hans avgjørelse, er ikke å "ta beslutning i fellesskap". Ja, det er hans kropp og han bestemmer over det. Men sterilisering handler om mye mer enn kropp, det handler om hele familiens fremtid. Og jeg synes ikke det passer å ta slike avgjørelser alene og tre dem over hode på partneren sin. Det har ingenting med "hvor lite hun elsker ham", men med hvor lite han respekterer henne ved å stille slike spørsmål samtidig som han ensidig tar avgjørelse om å ikke gi barnet deres søsken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå