Gå til innhold

Hjelp.. Dåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ha en gudmor og 6 faddere? Er det for mye? Tenkte å ha søsken som faddere. Føler jeg ikke kan velge bort noen heller:s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige er vel 4. Men man bestemmer jo selv hvor mange faddere man vil ha. Skjønner det kan være vanskelig å ikke velge alle søskene. Vi valgte å kun bruke eldste søsteren min, så skal den andre søsteren min være gudmor til unge nr. 2.

Skrevet

Vi valgte de eldste søsknene til førstemann og så får de neste bli til neste, og da har vi brukt opp alle søsknene så vi får se hva vi gjør om det kommer en til en gang. :)

Skrevet

Er ikke gudmor og fadder mer eller mindre det samme? Jeg har et vennepar der han sier gudmor/gudfar og hun sier fadder. Det er de samme folka de snakker om.

Skrevet

Det er ingenting som heter gudmor i den protestantiske kirken, selv ikke på dialekt som noen påstår. Men for å svare på spm ditt: i dåpspapirene jeg sendte inn i går sto det at man måtte ha mellom to og seks faddere. Det var kun seks plasser å fylle inn faddere på. Tolker det slik at man derfor ikke kan ha fler enn seks faddere, du har altså en for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...