turbooglykkelig Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Nå er jeg skikkelig usikker, de to andre fødsler gikk ikke vannet før jeg var i fødsel så dette har jeg ikke opplevd før. Her kommer det litt med jevne mellomrom, lys gult på farge... Hvor farlig er det egentlig at jeg tusler litt rundt her hjemme i uvisshet, når hodet ikke er festet? Leser at man skal legge seg ned og ringe ambulanse, men vil gjerne være sikker før jeg gjør det... Sønnen min på snart 8 er hjemme syk i dag, så jeg vil ikke skremme ham unødvendig heller...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 Hvor langt på vei er du? Har du luktet på det? Vannet skal jo lukte litt søt, sædaktig. Ta på et bind og saml opp litt, så ringer du føden..
kattemamma Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 Hadde noe slikt med vesla vår, uke 35+0. Trodde da jeg lakk fostervann, dro til føden som konstanterte at jeg hadde 2-3 cm åpning, men at fosterhinnen var intakt. Dro hjem igjen etter at fødselslegen sa det kunne ta tid før fødselen var igang (noen dager - kanskje et par uker), men var tilbake på sykehuset to timer etterpå og ble mamma en time etter det igjen... Tror nok ikke det er noen fare at du oppfører deg normalt så lenge det bare lekker litt, men ta på et bind og saml opp som #2 her sier. Var ikke vannet som var gått på meg (det gikk da jeg var i fødsel), og jeg fikk også beskjed om at det ikke var normalt å lekke slik, så vet strengt tatt ikke hva det kom av eller var. Om vannet virkelig går så blir det jo temmelig vått og da får du legge deg ned å ringe ambulanse!
turbooglykkelig Skrevet 23. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2012 Er 34+0 i dag, og jeg får vel bare ringe og høre med dem, kanskje... Prøvde å lukte, men er så tett i nesen at jeg ikke klarte å kjenne noe... Har hatt premature rier, masse kynnere og murringer i rygg og magen av og på de siste snart 3 ukene - så temmelig lei av å komme på føden og få beskjed om at det er falsk alarm. Føler meg litt dum hver gang, selv om de sier at jeg må ta kontakt dersom det er noe... Venter til mannen har kommet hjem, så ringer jeg da tror jeg...
kattemamma Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 Det er overhodet ikke dumt å dra til føden ved falsk alarm! Og det vet de på føden godt, så bare ta det med ro og svelg stoltheten :-) Nå er du ihvertfall kommet såpass langt i svangerskapet at ihvertfall jeg ville følt meg trygg om fødselen hadde startet (selv om jeg personlig aller helst ønsker meg en fødsel etter uke 37). Lykke til :-)
turbooglykkelig Skrevet 23. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2012 Takk, Kattemamma. Du har jo så rett, så rett. Og jeg ville sagt det samme til alle andre... Skal ringe når mannen kommer - kjenner jo at det sildrer og renner litt med jevne mellomrom. Selv om det ikke kommer så mye!
kattemamma Skrevet 24. februar 2012 #8 Skrevet 24. februar 2012 Nå er jeg også veldig spent på hvordan det går med deg? Det ble kanskje fødsel siden vi ikke har hørt noe??
turbooglykkelig Skrevet 24. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 24. februar 2012 Det går fint, det ser ut til at det er tyntflytende utflod så da ble det hjem og ruge mer Frem og tilbake er like langt.... Det var mitt 4. besøk på føden...
kattemamma Skrevet 24. februar 2012 #10 Skrevet 24. februar 2012 Det var bra! Trengs nok litt mer ruging, så kommer babyen tilslutt:-)
turbooglykkelig Skrevet 24. februar 2012 Forfatter #11 Skrevet 24. februar 2012 Det var bra! Trengs nok litt mer ruging, så kommer babyen tilslutt:-) Hehe, ja han kan jo ikke drøye i det uendelige heller! Og i kveld har jeg kraftige maserier hvert 5-6. minutt igjen. Har holdt på et par timer nå, men så jo laaang cervix og ingen tegn til åpning på UL tidligere i dag, så nå nekter jeg å ringe føden altså! Men det blir jo utvilsomt til at jeg lurer litt på om han kommer snart stort sett hver dag, så det kan bli 6-7 lange uker om jeg går til termin...
kaos83 Skrevet 24. februar 2012 #12 Skrevet 24. februar 2012 Ja kjenner følelsen jeg har ventet siden uke 26 på å føde da min gyn fant nebbing og sa jeg kunne føde vært sekund... Har mye kynnere mens smerter og hver dag nesten lurer jeg på om baby kommer :)hehe viø jo at han skal bli der en god stund enda men holder på å bli gal aldeles av alle disse falske riene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå