Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Altså, la meg bare først presisere: dette er IKKE noe "big deal", altså! Men bare morsomt å høre hva dere dib-damer mener om dette, sånn rent prinsipielt! Saken er følgende: På søndag var familien ute på restaurant og spiste. Vi bestilte brus til alle sammen, og dette var slike 0,33 liters glassflasker. Servitøren kom med glass og isbiter, og helte oppi ca. halve brusflasken i glassene våre, og satte flasken ved siden av. Så skjer dette da, at 6-åringen vår velter glasset sitt i gulvet, og det knuses. Servitøren iler til, og vi beklager oss MASSE - men han er mest opptatt av om jenta vår har skadet seg (det hadde hun ikke). Så ordner han opp i sølet, tar resten av brusflaska med seg (halve innholdet igjen, for glasset veltet rett etter at han hadde hatt oppi) - og før vi vet ordet av det, er han på plass med nytt glass og ny brus. Vi takker masse, flott service! Så i bilen på vei hjem ser jeg regninga, og oppdager at servitøren har tatt betalt for denne ekstra brusflaska. Hehe, førte til en liten diskusjon - enkelte i familien mente at selvsagt skulle vi betale, vi hadde jo fått en ekstra brus! Mens andre mente at servitøren hadde tross alt for det første ikke hadde spurt om vi ville ha ny, pluss at han tok med seg den første flaska hvor det tross alt var halve innholdet igjen i. Hva mener dere :-)?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 Jeg mener at når servitøren bare gir dere en flaske brus uten å spørre først så er det inneforstått at dere ikke skal betale for denne, og særlig siden han tok med brusflasken som det var mer igjen i.
MajaKaja Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 Det er vel vanlig prosedyre i andre restauranter å få denne ekstra flaska i prisen på den første.. Hadde reagert jeg også.
*bolla pinnsvin* Skrevet 23. februar 2012 #4 Skrevet 23. februar 2012 Tenker at det går på god service. Dere hadde et uhell, som restauranten riktignok ikke har noe ansvar for, men synes likevel de kan gi dere såpass som en brus.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 Jeg hadde ikke betalt for en ekstra brus. Hadde noe slikt skjedd oss, så hadde jentungen fått resten av brusen i flaska, og eventuelt vann/drikke litt av oss hvis hun var tørst etter det. Uhell er uhell, men kan samtidig ikke kjøpe hundre og ørten brus på restaurant fordi barna er uforsiktige. Tror til og med jeg hadde klaget til restauranten hvis jeg oppdaget det på vei hjem, siden de da hadde tatt halve brusen hun fint kunne drukket opp først, for i tillegg ta seg betalt for en ny. Men det er nå meg
Hønemor30 Skrevet 23. februar 2012 #6 Skrevet 23. februar 2012 Jeg hadde reagert, defor sjekker jeg alltid regninga før jeg går. På peppes opplevde vi å måtte betale for 2 brus da mannen sendte den første ut igjen fordi den kun smakte vann (dispenser), og vi fikk en annen forrett enn den vi hadde bestilt, sa i fra og de lurte på om vi ville ha den og betale den prisen det vi egentlig skulle ha , men da regninga kom var det full pris ja... Dette er bare noe av alt vi har opplevd på peppes, en grunn til at jeg alltid nå sjekker kvitteringa og at vi ekstremt sjelden går dit lengre.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #7 Skrevet 23. februar 2012 Det hadde vært veldig god service om dere fikk den nye brusflasken gratis, hvertfall når han tok vekk den første halvfulle flasken. Nå som dere faktisk måtte betale, og i tillegg ikke fikk et valg, så var det dårlig gjort. Men er jo ikke sikkert at servitøren tenkte over det når han skrev regningen da.
Teline Skrevet 23. februar 2012 #8 Skrevet 23. februar 2012 Jeg synes det er spesielt at dere måtte betale for en ekstra brus. Da jeg for hundre år siden jobbet på restaurant ville vi ikke tatt betalt for den ekstra brusen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå