Gå til innhold

Hjelp.. ang flyreise med baby 11 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart ut og fly og jeg er usikker på om jeg skal ta med bilstol eller ikke?! Hun roer seg ikke i fanget mitt, skal bare gjøre alt annet for tiden. men klarer jo heller ikke sitte i et sete for seg selv akkurat..

Hva gjør dere når dere skal ut og fly med baby på samme alder?

Heldigvis er flyturen ganske kort ( 1 1/2 time)

Noen tips til hva jeg kan underholde henne med? :P Hun er en skikkelig energiklump..

Får helt vondt inne meg av tanken på at hun skal slå seg vrang og hyle og skrike :P Og at jeg skal bli sett på som en mor som ikke kan kontrollere babyen sin! Ja, vet det er teit, men det er bare sånn jeg føler det..

Ikke intr i noen kvasse svar, bare behjelpelige svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal snart ut og fly og jeg er usikker på om jeg skal ta med bilstol eller ikke?! Hun roer seg ikke i fanget mitt, skal bare gjøre alt annet for tiden. men klarer jo heller ikke sitte i et sete for seg selv akkurat..

Hva gjør dere når dere skal ut og fly med baby på samme alder?

Heldigvis er flyturen ganske kort ( 1 1/2 time)

Noen tips til hva jeg kan underholde henne med? tongue.png Hun er en skikkelig energiklump..

Får helt vondt inne meg av tanken på at hun skal slå seg vrang og hyle og skrike tongue.png Og at jeg skal bli sett på som en mor som ikke kan kontrollere babyen sin! Ja, vet det er teit, men det er bare sånn jeg føler det..

Ikke intr i noen kvasse svar, bare behjelpelige svar!

Vi har vært masse ute og reist med vår energiklump på 10 mnd. Det har gått helt supert. Så for meg at vi måtte trave opp og ned midtgangen med han, men det er noe med at det skjer så mye nytt og spennende. Han satt dønn i ro nesten hele flyturen. Måtte bare opp og stå litt på fanget og hilse på de som satt foran eller bak, og flørte litt med flyvertinnene som ville hilse på. Han fikk også en liten bok hos de som han kunne se i. Vi hadde i tillegg med oss ett par leker som vi vet han elsker og som kan holde oppmerksomheten hans en stund.

Ellers passet vi på at han var litt trøtt når vi reiste. Dermed klarte duren fra flymotoren og bysse han i søvn. Han sover ALDRI på fanget mitt lengre, men på flyet kunne han sove uten problemer.

Om hun hyler og skriker er det faktisk ikke noe du kan gjøre noe med, og det forstår nok de fleste. Vår gutt skrek på tur ned fordi han var møkk lei og ikke ville sitte fastspent, mens de bak oss bare syntes synd i han fordi de trodde han hadde vondt i ørene:) Det går helt sikkert bedre enn du tror.

God tur:)

Skrevet

Om du skal ha med bilsetet må du jo betale full pris for et sete til, ellers sitter jo ungen gratis på fanget ditt...

Det har ikke vært noe problem å fly med jenta mi, er jo så mye å se på. Bare ha med noen småleker (gjerne noe nytt), et blad å rive i osv. Husk å ha snor på smokken, noe herk om den detter på gulvet, særlig om flyet er fullt og det sitter folk på alle kanter så det ikke er så lett å krype ned under setet å finne den igjen ;)

Skrevet

Takk for behjelpelig og betryggende svar!

Har reist en gang med hun, men da var hun 3 mnd da.

Men har bestillt flytur i det tidsrommet hvor hun vanligvis sover! Så hååper hun sovner!

Men hadde du han på fanget hele tiden?

Skrevet

Takk for behjelpelig og betryggende svar!

Har reist en gang med hun, men da var hun 3 mnd da.

Men har bestillt flytur i det tidsrommet hvor hun vanligvis sover! Så hååper hun sovner!

Men hadde du han på fanget hele tiden?

Vi reiste jo begge to, da, så vi kunne jo bytte på og ha han, men ja, vi hadde han på fanget hele tiden. Jeg satt ved vinduet da jeg følte jeg fikk best støtte der til og ha han sovende på fanget:)

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Her var junior også veldig interessert i alt som skjedde på flyet. Vi fløy bare en time, men det var nesten så det ikke var nok hehe. Fikk vindussete så vi kunne se ut og kikke på vingen og motoren, og så fikk han leke med sikkerhetsbrosjyren (den er laminert så de klarer ikke ødelegge den). Hadde også med noen leker til han, men de var ikke på langt nær så spennende som alt det andre på flyet :P Satt med store øyne og sa "O! O!" til alt :)

Når babyen er 11 mnd kan det vel kansje fort bli kjedelig å sitte i et bilsete hele flyturen? Regner med det er mye som er nytt og spennende og som hun gjerne vil utforske :) Og hvis hun begynner å skrike så er folk flest veldig forståelsesfulle med det. Alle vet at babyer skriker, og at det ikke alltid bare er å putte i en smokk så går det over.

Men smokk på snor er et must, og ha også med en flaske vann i tilfelle hun blir tørst (det er jo så tørr luft i flykabiner), og kanskje en fruktbit å distrahere med om hun blir lei :) God tur!

Skrevet

nå vet ikke jeg hvor du skal, men på en del fly kan du få sånn seng i taket de sover i. Sjekk ut det :) Spes om det er sovetid.

Skrevet

Ta med rosiner, puffet ris eller noe annet smått som hun kan sitte å plukke opp under take-off og landing, er da det er mest kritisk siden de må sitte fastspent på fanget. Eller kavring e.l og gnage på.

Skrevet

1,5 timer er kjapt unna:) det går mye bedre enn du frykter.

Du kan jo bare ha med bilstol om du har betalt for eget sete, evt dersom flyet ikke er fullt og de er greie med deg.

Og selvsagt må babyen sitte på fanget hele veien dersom du ikke har eget sete til henne.

Ha med litt leker, små som du har en lenke i, for det er pyton med leker/smokker som havner i golvet inne i flyet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...