Gå til innhold

Skjønner Mette-Marit på en måte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt og leste litt om henne i går. Før så likte jeg henne ikke da jeg synes hun brukte unødvendig penger på klær, vesker og sko.

Men så tenkte jeg senere at hmmm, ja, hvem kvinner hadde ikke gjort det hvis man har sjansen til å kjøpe seg kjoler, vesker og sko som man ønsker seg?

Hvis jeg hadde vært sammen med en rik mann så hadde jeg også gjort det. Særlig når man har innflytelses rik vennerkrets.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem kvinner??

Hvilke kvinner heter det......

Nei, jeg skjønner henne ikke. Hvorfor ikke gjør som Kate eller Victoria, blande både dyrt og "billig"?

Skrevet

Liker ho ikke og ho virker så dobbeltmoralsk!

Ho sitter å holder på med barn som har fått en muggen brødskive på en uke som nesten er døde av sult og da har ho på seg sko, klær og vesker til 200 000 tilsammen ...

Liker IKKE den dama og liker IKKE at pengene jeg jobber for går til klærne hennes!

Og når de i tillegg søker om mer penger fordi de må ha ENDA en barnevakt? BLæH

Skrevet

Jeg liker henne. Jeg syns hun er flott, hun virker oppriktig og hun virker som en god mamma. Søt er hun også :)

Jeg tror neppe hun velger så mye selv hvilke klær hun skal kjøpe, hvilke klær hun skal bruke til hva og hvor mye penger hun kan bruke på klær. Kongehuset har en viss standard å følge, men mange av de dyreste kjolene hennes har hun fått eller har hun fått låne og hun sees da ofte i klær fra feks. H&M.

Skrevet

Hun representerer jo Norge og kan ikke gå rundt på offisielle statsbesøk i klær fra hennes og mauritz. Og det er ikke sånn at alle klær hun går med er dyre, men det er det vg og dagbladet har bestemt at er vinklingen på hennes klesstil. Dermed skriver de ikke om det hun har på seg som er av rimeligere klær.

Vil gjerne benytte anledningen til å oppfordre alle som tror på alt de leser i tabloidene til å utvide horisonten sin.

Skrevet

Men vi må også huske at Mette-Marit var en helt vanlig person før hun ble sammen med Håkon. Hun gikk bare med klær fra "billigkjede", så når man treffer en rik og innflytelses rik mann hvorfor ikke utnytte situasjonen?

Ville du også ikke ha likt å ha samme klær som de andre kjendisene? Man kan da ikke skille ut vår kommende dronning?

Dessuten så har ikke Kate vært så lenge i den engelske kongefamilien at hun har hatt "tid" til å forandre seg ennå, men den tid kommer snart skal du se....

Skrevet

Jeg liker henne kjempegodt, og det som forundrer meg litt når det kommer til kritikken over pengebruk til klær vesker og sko, er at noen ikke ser ut til å vite at hun FåR en enorm mengde av disse tingene fra designene selve, fordi at hun skal representere dem.

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Hun representerer jo Norge og kan ikke gå rundt på offisielle statsbesøk i klær fra hennes og mauritz.

Hvorfor ikke? Det gjør Victoria, Kate osv.

Skrevet

Den norske kongefamilien er faktisk svært gode på gjennbruk. Både Sonja, Mette-Marit og Märtha sees ofte i de samme kjolene flere ganger og de kombinerer også med plagg fra H&M og Zara. Mette-Marit bruker mye klær fra Zara. Det er bare at avisene ikke er så interessert i dette, naturlig nok, for dyre kjoler selger flere aviser :D

Skrevet

Jeg liker henne. Jeg syns hun er flott, hun virker oppriktig og hun virker som en god mamma. Søt er hun også :)

Jeg tror neppe hun velger så mye selv hvilke klær hun skal kjøpe, hvilke klær hun skal bruke til hva og hvor mye penger hun kan bruke på klær. Kongehuset har en viss standard å følge, men mange av de dyreste kjolene hennes har hun fått eller har hun fått låne og hun sees da ofte i klær fra feks. H&M.

Som jeg har lest om henne, så er hun en vilje sterk dame som vet hva hun. Tviler da på at hun lar noen bestemmer hva hun skal gå med. Nå har jeg ikke sett eller fulgt med på alle turene hennes, men hver gang det skrives om henne så har det ikke vært noe H&M klær....Men for all del hun er sikkert ei super mor og kone...med unødvendig pengebruk og litt høy på pære for min del...

Skrevet

Hun representerer jo Norge og kan ikke gå rundt på offisielle statsbesøk i klær fra hennes og mauritz.

Hvorfor ikke? Det gjør Victoria, Kate osv.

Ikke på offisielle oppdrag.

Skrevet

Som jeg har lest om henne, så er hun en vilje sterk dame som vet hva hun. Tviler da på at hun lar noen bestemmer hva hun skal gå med. Nå har jeg ikke sett eller fulgt med på alle turene hennes, men hver gang det skrives om henne så har det ikke vært noe H&M klær....Men for all del hun er sikkert ei super mor og kone...med unødvendig pengebruk og litt høy på pære for min del...

Norske media skriver ikke så mye om dette siden det er de dyre klærne som er mest interessant. Men utenlandsk media og nettsteder skriver mer om dette.

Og så må vi ikke glemme at hun er svært flink til å fronte norsk design.

Skrevet

Hun FÅR det meste av disse klærne, skoene og veskene fra designerne. NÅr skal det gÅ inn???

Skrevet

Hun FÅR det meste av disse klærne, skoene og veskene fra designerne. NÅr skal det gÅ inn???

SÅ hvorfor trenger kronprinsparet da nesten 10 millioner i Året? I tillegg til alt annet de fÅr til oppussing.

Tror ikke de bruker nesten 10 millioner pÅ barnepiker akkurat!

Skrevet

Det er klart at media ikke lager en sak om at MM går i rimelige klær. Det selger like lite som overskrifter om at de fleste får den hjelpen de trenger hos nav og at 98% av bilister følger trafikkreglene.

Skrevet

SÅ hvorfor trenger kronprinsparet da nesten 10 millioner i Året? I tillegg til alt annet de fÅr til oppussing.

Fordi hennes barn ikke er som vÅre barn. SÅnn er det bare...

Skrevet

Fordi hennes barn ikke er som vÅre barn. SÅnn er det bare...

10 millioner pÅ barnepiker er ikke det de bruker pengene pÅ vettu. Og om de bruker 10 millioner pÅ barna sine i Året er de litt vel bortskjemte ...

Skrevet

Hele klesbudsjettet til samtlige av medlemmene av det norske kongehuset kunne ikke redde mange mennesker som "tygger på en muggen brødskive".Det er millioner av dem! Det hjelper lite å ofre veske- og kjolepengene -det er ikke det som skal til for å redde verden. Men Mette Marit er med på å sette søkelys på problemet -med sin "kjendisstatus" tiltrekker hun media som igjen skriver om hjertesakene hennes. Og det synes jeg er flott!!

Skrevet

Apanasje heter det, det går til representasjon, reiser,utgifter til ansatte, vedlikehold og masse, masse annet. Det har altid vært slik og kommer nok altid å være slik at de skal leve på Apanasje. Det betyr IKKE at pengene går til de dyreste kjolene, skoene, eller veskene. Det trenger dem nemmelig ikke. De forskjellige designerne kaster jo nærmest klær etter de konglige fordi hvis dem bær akkurat deres kreasjoner så vil jo andre også handle av de. Selvsagt kjøper dem også en god del klær. Noen klær blir jo skreddersydde etter dem, og blir designet akkurat til dem i spesielle anledninger. Slik koster jo selvsagt. Men det er feil å tru at dem legger størstparten av apanasjen sin på dette.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe for å tenke at dere som hyler høyest om hvor uhørt det er at kongefamilien lever på DERES skattepenger og gnåler om hvor dyre klær, vesker, reiser, barn osv, osv de har, må ha litt personlige problemer som misunnelse og mindreverdighetskomplekser?

Tror dere virkelig at dere hadde merket det på egen økonomi om Mette Marit hadde brukt mindre penger på vesker?

Jeg er glad i og stolt over kongefamilien vår, og jeg unner de virkelig apanasjen (lønna) sin. Jeg tror ingen i landet hadde hatt det hverken verre eller bedre om vi var en repulikk.

Skrevet

La, meg se...de har en stab med ansatte som sikkert vil ha lønn, det er ikke gratis med mat, strøm, klær, ferier, reiser, barnehage, sfo og bensin for dem heller.

Skrevet

Som en annen her skriver - mesteparten av de dyre kjolene og veskene FÅR Mette Marit fra designerne, det er knallgod reklame for dem Å utstyre henne med sine ting.

Hva skal hun gjøre da? Selge alt hun fÅr pÅ Finn.no og kjøpe mat til barna i u-landene for pengene??

Skrevet

Ja, og det er å gå med dyre designe klær når man skal besøke fattige land.

Først så hilser hun på dem, snakker med dem og gir de klem.

Deretter går hun til statsbesøk der hun er. Skifter til en annen designe kjole og spiser en god gourmet mat....

Jippi for Mette-Marit som står for de fattige og trengende....

Skrevet

Jeg lurer på hvor mange det er som ville ha søkt den jobben hun har jeg, om den ble utlyst på vanlig måte:

Vi søker en engasjert, vennlig, representativ kvinne til oppdrag i inn og utland. Arbeidstiden er variabel, men det må påregnes mye overtid i perioder. Arbeidet vil ta deg rundt i Norge, og til ulike steder rundt i verden. Du vil treffe mange interessante mennesker, men også en bråte kjedelige. Du må kunne lytte til ethvert foredrag, konsert, framføring og sportsarrangement med samme innlevelse og entusiasme, beundre byggverk, fabrikker, broer, tunneler og utstillinger med glød, og forberede deg til alle arrangementer slik at du kan stille relevante spørsmål.

Du er ansvarlig for planlegging og gjennomføring av foredrag, taler, konferanser og annet, og du vil være leder for et team av ansatte.

Det er mye representasjon, så du må kunne etikette, snakke flere språk, og alltid ta deg godt ut. Du må ha et nært forhold til pressen, og ha en evne til å ignorere det som blir skrevet om deg. Privatliv er en luksus du sjelden får nyte. Samtidig forventes det at du føder arvinger og oppdrar dem til en rolle i det offentliges søkelys.

Lønn etter avtale.

Søknad med cv og foto sendes slottet.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hun representerer jo Norge og kan ikke gå rundt på offisielle statsbesøk i klær fra hennes og mauritz. Og det er ikke sånn at alle klær hun går med er dyre, men det er det vg og dagbladet har bestemt at er vinklingen på hennes klesstil. Dermed skriver de ikke om det hun har på seg som er av rimeligere klær.

Vil gjerne benytte anledningen til å oppfordre alle som tror på alt de leser i tabloidene til å utvide horisonten sin.

Man trenger ikke veske til FøRTI tusen for å se presentabel ut... Det er bare tull. Man får elegante merkevesker for 3000-4000 kroner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...