Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Får dere noen slengbemerkninger og rare kommentarer? A la hvorfor gifte seg så tidlig, hvorfor ikke nyte singellivet osv osv? Jeg har vært gift en gang før i ung alder, og blitt sett rart på siden jeg aldri har vært interessert i drikking, festing og annet tull, men heller satset på utdanning og familieliv. Hvis jeg en dag skal gifte meg med samboer, er jeg redd for negative reaksjoner. erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 Nopp. Er 22 nå og vært gift i straks ett år Eneste jeg har opplevd er at folk blir overraska når vi forteller at vi er gift og ikke bare kjærester slik som alle de andre vennene våre
Aliss Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 Å være gift er jo bare fantastisk!! Jeg er STOLT av å være gift! Er selv 25 og nesten alle mine venner er samboere..
kaklemor Skrevet 23. februar 2012 #4 Skrevet 23. februar 2012 Jeg giftet meg som 20 år, og fikk ikke så mange bemerkninger.. Men har fått et par bemerkninger som stakk litt som absolutt ikke var positivt for meg å høre. sånn generelt sett har det vært mer positivt enn negativt Så har jo det alltid vært sagt i min familie at jeg ville bli den første som giftet meg
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 Men hi... du tror ikke folk så at det var noe som ikke kom til å holde, og at det ikek var det lureste ekteskapet å gå inn i?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #6 Skrevet 23. februar 2012 Men hi... du tror ikke folk så at det var noe som ikke kom til å holde, og at det ikek var det lureste ekteskapet å gå inn i? Nei, det tror jeg faktisk ikke. Og det holdt i nesten 10 år, så si at det var for lite blir feil. Fikk kommentarer at man bør være singel når man er så ung, reise, bytte kjærester, "finne seg sjæl" (herreguuud for et teit uttrykk), og at man skal være samboere i helst 5-10 år før man gifter seg. HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #7 Skrevet 23. februar 2012 Jeg giftet meg som 22 åring, og har ikke fått annet enn positiv respons på det. MEN, jeg har opplevd å få kommentarer som; Oi, du er gift, har barn og hus og er baaaaaare 22 år? Men jeg har ikke opplevd det som negativt, kun som om denne personen tydligvis ikke syns det er vanlig for en på 22 år å ha disse tingene.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #8 Skrevet 23. februar 2012 Jeg giftet meg da jeg var 22 og har fått mange, GIFT?, men nå er jeg 29 år og føler vi har rett og slett vokst fra hverandre. Ble sammen i tenårene og ble samboeren så snart vi ble myndige, fikk barn og giftet oss. Nå er jeg snart 30 og tenker... var dette alt?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 23. februar 2012 #9 Skrevet 23. februar 2012 Jeg lurte litt på hva du la i "veldig ung", men ser at de andre som svarer var på mye samme alder som meg, så da svarer jeg også Jeg var akkurat fylt 22 år da jeg giftet meg, men siden jeg alt hadde barn da, så var det jo ingen som stilte spørsmålstegn ved det. Men det skal jo sies at vi aldri hadde nor bryllup, og de fleste visste ikke eng ang at vi var gift før lenge etterpå. Det er ikke alle som synes det er lykke på jord å feste hver helg Og på den tiden vi bestemte oss for ekteskap og barn, hadde vi uansett fokus på studier og jobb slik at å reise "verden rundt" ikke var noe vi ville prioritert da. Tenker heller vi tar med oss ungene på en del eksotiske og spennende reiser når de blir eldre.
elmaaani Skrevet 23. februar 2012 #10 Skrevet 23. februar 2012 Vi gifta oss da vi var 20 og 23. Fikk mange kommentarer som å feste, finne iss selv først og hele regla.. De spurte også hvor mange barn vi hadde.. Da vi svarte ingen ble de veldig overrasket.. Vi "vokste sammen". Opplever verden sammen og er et supert team. Har vært gjennom mye og blitt sterkere. Vi har vært gift i 9 år, har ei jente på 2,5 år, lillebror i magen, får hytte levert i mars og skal bygge hus innen 1 års tid. Livet er fantastisk! <3
LoveDove Skrevet 23. februar 2012 #11 Skrevet 23. februar 2012 Jeg og min samboer forlovet oss nå rett før jul (hun er 20, jeg 24), og reaksjonen i familien var "å, så koselig". Da vi noen dager senere fortalte at vi skulle gifte oss til høsten var det plutselig "Oioioi, dere mener det faktisk seriøst! Wooooow!" åpenbart trodde alle at vi skulle være forlovet på ubestemt tid. Vi har bare fått positive reaksjoner fra alle hold, og det virker som de fleste skjønner at det er solid gjennomtenkt, på tross av at vi er unge (spesielt hun da) og på tross av at vi har vært sammen i under to år. Jeg opplever at vi får reaksjoner, i form av at folk blir overrasket eller imponert, men ingen negative reaksjoner nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå