Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #1 Skrevet 23. februar 2012 Jeg har begynt på p-piller for ca 8 måneder siden, og siden da har jeg fått masse kviser og går bare hele tiden opp i vekt (får mest fett rundt magen og lårene, selv om jeg spiser akkurat det samme som før og trener like mye/lite). Jeg orker ikke å ha det slik lenger, føler meg kvisete og feit og stygg, og det går utover selvtilliten kan man si. Hvilke prevensjonsmidler anbefaler dere, som ikke gir slike bivirkninger? (må legge til at kobberspiral er uaktuelt da jeg har mens i 8 dager med kraftige blødninger og smerter). vi har sex ca 1 gang i måneden, hva slags prevensjon passer til vårt bruk?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #2 Skrevet 23. februar 2012 hormon spiral? samme hormon som i p-piller
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #3 Skrevet 23. februar 2012 hormon spiral? samme hormon som i p-piller Men er det ikke slik at hvis man reagerer kraftig på hormoner i p-piller, så blir det samme leksa med hormonspiral? HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #4 Skrevet 23. februar 2012 hormon spiral? samme hormon som i p-piller Men er det ikke slik at hvis man reagerer kraftig på hormoner i p-piller, så blir det samme leksa med hormonspiral? HI Ikke nødvendig vis, det er mindre hormoner i en hormonspiral. Mange slipper helt unna symptomer, men andre får det. Det finner man dessverre ikke ut før man prøver.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 Jeg har dårlig erfaring med hormonspiral og ppiller..
magica fra tryll Skrevet 23. februar 2012 #6 Skrevet 23. februar 2012 Pfc:) Google det! Jeg er kjempefornøyd! Deilig å slippe hormoner som ikke skal være der.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #7 Skrevet 23. februar 2012 Pfc:) Google det! Jeg er kjempefornøyd! Deilig å slippe hormoner som ikke skal være der. Er ikke det veldig dyrt? Siden vi har sex sjeldent, kanskje det ikke er verdt det? Hvor mye bruker de å ligge på, og hvor sikre er de? (jeg har uregelmessig mens og temperatursvingninger i løpet av dagen). HI
magica fra tryll Skrevet 23. februar 2012 #8 Skrevet 23. februar 2012 Det er billigere enn de fleste andre prevansjonsmetoder. Gå inn på siden deres og se på "Pearly". Der har de satt opp ulike regnestykker. Så er den jo perfekt om du skulle ønske barn. Da får du full oversikt over syklus og el. De er sikre om du følger dem selvfølgelig...
Tauriel Skrevet 23. februar 2012 #9 Skrevet 23. februar 2012 P-ring Den kutter ned på blødninger og den inneholder lite av hormoner Forresten hvilken p-pille bruker du? Her en oversikt over div. prevensjoner som er på markedet http://www.prevensjon.net/index.asp?C=87556409624622337963
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #11 Skrevet 23. februar 2012 P-ring Den kutter ned på blødninger og den inneholder lite av hormoner Forresten hvilken p-pille bruker du? Her en oversikt over div. prevensjoner som er på markedet http://www.prevensjo...409624622337963 Takk
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #12 Skrevet 23. februar 2012 Hva med kondomer? Han liker ikke det siden han sier at 80% av følelsen forsvinner.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #13 Skrevet 23. februar 2012 Jeg måtte over på kobberspiral siden jeg ikke tåler hormoner, og det er det beste jeg har gjort. Brukt det i 6 år nå, med avbrudd for graviditet. Det fine med den er at om man ønsker å bli gravid påvirker den ikke sjansen for det, så det er bare å få den fjernet å sette i gang prøving øyeblikkelig. Ikke har det fulgt med noen plager heller, selv om en vanlig bivirkning jo er at man kan blø litt kraftigere enn før, om man ellers var vant med liten blødning.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #14 Skrevet 23. februar 2012 Ikke for å være slem men hvis dere "bare" har sex ca 1 gang i mnd så får han overleve med kondom.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #16 Skrevet 23. februar 2012 Ikke for å være slem men hvis dere "bare" har sex ca 1 gang i mnd så får han overleve med kondom. Jeg liker det heller ikke. HI
Leeloo76 Skrevet 23. februar 2012 #17 Skrevet 23. februar 2012 Hormonspiral har samme hormoner som minipillen i følge min gynekolog, og er sikrere enn sterilisering om den er satt inn riktig (derfor bør det gjøres hos lege/gyno som har innvendig UL tilgjengelig slik at de kan se at den sitter der den skal). Kostet 1200 for spiralen og 400 for timen hos gynekolog ,da holder den i fem år. Har nå hatt den i en mnd, ikke merket noe til de bivirkningene jeg fikk av Ceracette (minipille; fikk masse kviser). Hvordan mensen blir vet jeg ikke ennå da den ikke har kommet tilbake etter fødselen for tre mnd siden, fikk beskjed om at den kan bli borte. Skal dere ikke ha flere barn ville jeg gått for sterilisering av mannen hvis han er villig til det, blir nok det for oss i neste omgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå