Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 "Jeg valgte å ta keisersnitt fordi jeg hadde ikke lyst til å føde.. jeg synes det høres så skummelt ut" Djiiises...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 viste ikke at det var en mulighet jeg da.... er i allefall ikke ett alternativ her jeg bor! her skal du ha jævla god grund for å få gjennom et keisersnitt..
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Du vet at de får ledende spørsmål? De gjør altså det. Jeg vil tro at hun har en reell grunn til å skulle kunne få keisersnitt og at de har snakket om dette, men så klipt det til slik at uttalelsen ikke helt henger på greip. Klassisk tv-triks
catyn Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 "ikke alle trenger å bli feite når de er gravide" nåja det er ikke sånn for alle, ikke alle har råd til personlig trener eller klarer å trene flere ganger i uka! provoserende !!
Tøssa Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Det ER kjempeskummelt og føde...hehe...men de fleste skjønner at det er noe de aller fleste må igjennom, og at det er den beste måten å komme til verden på. Selv om det alltid finnes unntak der det er best å ta keisersnitt
Tøssa Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 det som er så flott med mange unge mødre, er at de vet alt om hvordan det er å ha passert 30 når det første barnet kommer...mange vet i det hele tatt alt om hvordan det er å ha passert 30 selv om man selv såvidt har passert 20. Fasinerende
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Eh man trenger ikke personlig trener for ikke bli feit i svangerskapet, hvis man ser bort fra de nødvendige kiloene, og alt vannet. Jeg gikk opp 20 kilo på det verste, men det meste var vann, 1/3 gikk under fødselen og resten minus tre kilo gikk de tre første månedene, egentlig av seg selv. Tviler på at det er sånn fedme det snakkes om, men heller de som går opp 20 kilo og som blir liggende der etterpå.
Tigerpote Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 Jordmoren min, en eldre, meget erfaren kvinne, nevnte faktisk ks for meg denne gangen Jeg sa bare at jeg grudde meg til å føde, siden jeg ble satt i gang sist og syntes det var helt jævlig, men jeg skalv ikke som et aspeløv el var oppløst i tårer foran henne. Jeg betakket meg da, men fødselsangst er jo en relativt hyppig årsak til at noen får ks uten at det er nødvendig i medisinsk forstand.
Tøssa Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 kan være mange grunner til at man legger på seg i et svangerskap, men kiloene blir jo ikke liggende om man ikke legger seg til etterpå. Selv brukte jeg ganske lang tid på å gå ned igjen, men det er bare min egen skyld
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #10 Skrevet 22. februar 2012 Liker ikke disse unge mødre programmene! Det er så mye skuespill. Alt blir så missvisende. Jeg kjenner flere unge mødre, å alle (3stk) er da oppegående jenter! 2 av dem er akkurat ferdig med utdannelsen, hun siste har 2år igjen. å ingen av dem tror de vet hvordan det er å være 30år. Men de er alle modne jenter. Syns det er litt trist at alle disse jentene får dette stempelet på seg. Alle er ikke dumme, takeløse jenter med silikon som blogger om livet som ung mor og får penger ifra nav.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #11 Skrevet 22. februar 2012 Hun sa at hun fikk tilbud om ks siden barnet lå i seteleie og siden hun syns det hørtes skummelt ut å føde så nølte hun ikke. Jeg syns derimot at "det var en periode jeg ikke turte å trene fordi jeg var redd for at barnet skulle snu seg" virket litt rar. En fødsel er jo noe man må regne med når man faktisk blir gravid!
catyn Skrevet 22. februar 2012 #12 Skrevet 22. februar 2012 Hvis kiloene bare renner av igjen er jo det en luksus i seg selv da! Er ikke alle som har det sånn akkurat ! men men noen har det lettere enn andre. Er ikke alle som har seg selv å takke. Blir litt provosert av at mange av de kiloene går "lett" av tar det som en selvfølge og da er det de som ikke går det av seg så lett sin egen skyld.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 22. februar 2012 #13 Skrevet 22. februar 2012 Det handler om at en del av vekten fra svangerskapet ikke bare er fett, og hvis man er opptatt av hva man spiser, kan man ikke bli så hinsides feit, ettersom graviditet ikke automatisk gjør at man samler alt fett eller sukker i mils omkrets, man må jo spise det for å legge på seg. Dessuten vet jeg at det både er tungt, frustrerende og virker uoverkommelig å gå ned i vekt, for jeg har selv gjort det, selv om akkurat graviditetskiloene gikk nogenlunde greit.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #14 Skrevet 22. februar 2012 Hun fikk da keisersnitt pga setefødsel!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #15 Skrevet 22. februar 2012 Hun fikk KS pga seteleie. Ikke alle som kan føde i seteleie. Jeg hadde ikke selv noe valg enn KS da seteleie ble oppdaget den dagen fødselen satte i gang. Synes forresten at denne jenta virker som en av de mer oppegående av de jeg har sett i Unge mødre.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #16 Skrevet 23. februar 2012 For å si det sånn, de fleste unge mødre som er "normalt oppegående" velger vel og IKKE melde seg på dette programmet? De første sesongene var det litt mer "delt" synes jeg,- noen som virket supre, energiske og gjennomtenkt, og de andre,- helt motsatt... Men etterhvert som det har blitt flere sesonger, så tror jeg normalt smarte jenter som får barn SKJøNNER at produsentene kommer til og prøve og fremstille de så "stereotyp" som mulig. De er ikke interresert i en gjennomsnittsmor/-families dagligliv, de vil ha de som på en eller annen måte stikker seg ut,-da helst i negativ retnign.. Derfor så er det meningsløst og si at det blir stilt ledende spørsmål, det blir klippet slik og slik osv osv..Dette bør man vite nå, etter 5 eller 6 eller var det7 sesonger?? Velger man fortsatt og melde seg på dette programmet,- og ikke skjønner hva man går til, så er man uansett ikke blant de jeg vil kalle "normalt oppegående"::og gitt at en del er under myndighetsalder, så har vi også en gjeng besteforeldre her som nok ikke var med og finne opp kruttet, men var der da det smalt... Og ang dette med vektoppgang,- selv gikk jeg opp 40kilo første svangerskap, hellig overbevist om at det "Ikke var min feil"..Jeg spiste ikke mer enn før, rørte meg like mye osv osv...Merkelig da at når jeg bevistt TENKTE på trening og sundt kosthold andre gang, kun la på meg 10.....Og gravidekilo "smelter" ikke vekk hos alle. 3 år!!! brukte jeg på mine siste 17 kilo. Og det var mange ganger jeg holdt på og gi opp, men så sluttet jeg og se på vekt, og heller tenke på og være så sunn og frisk som jeg kan bli,- og nyte sunn, men GOD mat og gjøre den trenign jeg liker best, ikke det "alle andre sier" er beste trening:o) EN liten ting til; det som morer meg mest med "unge mødre", er at alle vi over 30 er gamle, og at vi nok ikke har noe energi, ikke leker med barna og setter de foran TV/data så fort vi kommer hjem fra jobb.....At vi har behov for 15 timers søvn i døgnet og at vi er skikkelig hønemødre som kler ungene i hel beskyttelsesdress,hjelm og bekymrere oss ALT for mye. AT vi fysisk sett er i så dårlig forfatning at vi aldri burde fått barn.. Så ser vi disse unge mødre sin livsstil, og skjønner at DE kommer til og være i den forfatning når de passerer 30 om de ikke endrer den totalt...(noe flere av de helt sikkert kommer til og gjøre, og dermed gå og gremmes resten av livet av at de på TV, og nå på nettet, for evig og alltid er forbundet med utsagn om at "30-åringer++ er gamliser som skulle vært på aldershjem og aldri fått barn")..He-he..
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #17 Skrevet 23. februar 2012 Hun fikk KS pga seteleie. Ikke alle som kan føde i seteleie. Jeg hadde ikke selv noe valg enn KS da seteleie ble oppdaget den dagen fødselen satte i gang. Synes forresten at denne jenta virker som en av de mer oppegående av de jeg har sett i Unge mødre. Jeg hadde også syntes det var skummelt å føde i seteleie og hylt meg til keisersnitt, og jeg er 28 Siden jeg har BMI på 18.5 og er smal i bekkenet, samtidig som de ungene jeg har fra før var over 4 kilo og kom FøR termin... *grøss* Men det er vel også slik at man ikke får lov å føde en unge som er estimert til ca 4.5 kilo normalt ved seteleie? Synes jeg hørte noe om det...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #18 Skrevet 23. februar 2012 Jeg er ung mor, men er vel for oppegående til å i det hele tatt bli vurdert til å få bli med om jeg skulle meldt meg på. Jeg er 22, gift med barnefaren, eier leilighet, har fagbrev og begynner på et nytt til høsten, jobber, mannen har fast jobb og jeg verken drikker eller røyker. Ingen vits å melde meg på med andre ord
catyn Skrevet 23. februar 2012 #19 Skrevet 23. februar 2012 hehe jeg hadde ikke så lav bmi, men jeg fikk en på 4350 en uke før termin Så det var mye unge Poenget mitt var at det er ikke alltid selvforskyldt at man blir feit gravid eller ikke. Man skal være litt forsiktig med å komme med sånne påstander. Jeg trente under svangerskapet, men fikk ikke lov å trene mer pga rygg. Da gikk jeg masse turer. Jeg lå på grensen til svangerskaps diabetes så gikk på dia kost. Så proppet ikke i meg hva som helst. Og hvis man har mulighet til å trene masse trenger det ikke å bli et problem, men de som må være sengeliggende da ? De får ikke trent. Det er mye man ikke har kontroll over, og da blir det så teit at noen som er friske og spreke sier at man trenger ikke å bli feit. det er hva du gjør det til selv... For det er ikke alltid tilfelle .
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #20 Skrevet 23. februar 2012 hun fikk jo ikke ks fordi hun var redd, men fordi gutten lå i seteleie. hun muret seg inn hjemme i frykt for at han skulle snu seg, så hun måtte føde normalt og ville ikke gjennom noe snuforsøk. hun ville bare ikke føde normalt, og derfor takket hun ja til ks med det samme det kom på bordet.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 23. februar 2012 #21 Skrevet 23. februar 2012 Det jeg mente var at alle legger på seg i svangerskapet, men at man ikke trenger å bruke det som unnskyldning til å stappe i seg masse usunne greier, for da blir man feit. Som sagt la jeg selv på meg 20 kilo, og det sier seg selv at jeg da var en del større enn jeg er til vanlig. Men etter fødsel og masse tissing i dagene etterpå var det ikke mange kiloene igjen, nettopp fordi det meste ikke var fett. 20 kilo er likevel 20 kilo.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #22 Skrevet 23. februar 2012 De som er med på disse unge mødre programmene, er som regel tette i toppen! Unnskjuld meg, men vi må se på fakta her. Helt utrolig hvor mye stokk dumme folk de klarer å finne. Men alt for å lage tv... Jeg håper også for min egen del at jeg klarer å se selv når jeg presse puppene rett oppi trynet på folk. For de fleste i disse programmene kunne nesten likegreit vært toppløse. fysj!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #23 Skrevet 23. februar 2012 Gener spiller jo også litt inn da. Hvis dere så på mora som kom og hentet ungen var jo hun også rimelig tynn og så veldig ung ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå