Gå til innhold

endelig fått en diagnose,men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! Jeg må bare få ut litt lettelse og frustrasjon. Etter over 10 år med leddsmerter, utmattelsesperioder og mye smerte,har de nå funnet ut at jeg har lavt stoffskifte. Det var en lettelse og vite at det ikke var mer alvorlig, men jeg fikk beskjed om å kutte ut sukker.. Huff, det er helt forferdelig å innrømme at jeg er helt avhengig av sukker. Spiser mye godterier hver dag,og mellom 1 - 2 liter brus. Jeg er blitt overvektig av dette,la på meg 40 kg med førstemann, og 20 kg hittil,er i uke 32 nå. Noen tips?jeg vil ned i vekt,og gleder meg til en bedre livskvalitet uten mye smerter, men kjenner jeg gruer meg til perioden sukkeret går ut av kroppen. Gikk ned 10 kg for ett år siden,og det tok lang tid å venne seg av brusen, skulle aldri ha startet opp igjen. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar ikke mer enn en ukes tid å kvitte seg med søtsug. Hardt mens det står på, men det klarer du vettu :)

Skrevet

Du burde jo melde deg på et Grete Roede kurs. De tar imot gravide i din situasjon. Tenk på hvor stor barnet ditt blir og hvilke komplikasjoner det gir :S Og ikke minst diabetes :(

Har selv gått ned 23kg før jeg ble gravid så vet hvordan kampen kan være :S Tok meg 1,5år men verdt det.

å bytt ut ihvertfall sukkerbru med lettbrus, ikke forde lettbrus er sunt men sukkermessig er det jo tross alt bedre. Sier det igjen: Grete Roede kurs! Ingen unnskylding for de har nettkurs å ;)

Lykke til :)

Skrevet

Du kan jo drikke brus uten sukker.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Kutt ut sukkeret, og ikke erstatt det med light-produkter, og ikke sitt og innbill deg at det er sunt å gomle mørk sjokolade i store mengder, det er litt bedre enn vanlig ja, men ikke noe å fokusere på hvis man virkelig vil ned i vekt. Slutte å lulle seg inn i forestillinger om at vektnedgang er noe som kan skje mirakuløst, nei, det krever handling. Ikke kjøp soyaproduktgodteri eller pimp en liter lettbrus på en dag.

Overhodet ikke meningen å være frekk, det jeg skriver mener jeg generelt til de mange der ute som er i startfasen av vektnedgang, og som ofte gjør sånne nybegynnerfeil. Ja, man kan godt spise litt godt i ny og ne, men vil man ha raske resultater og bryte vonde vaner, er det best å bare venne kroppen av det med en gang, i stedet for å bli frustrerte over apotekets «sunne» (og lakserende) lakrisdrops. Get me? Spesielt hvis man, som du, har en medisinsk årsak til hvorfor du bør kutte det ut.

Det går sikkert bra, lykke til ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...