Tine89 Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Er dette lov? Når jeg kom hjem viste samboeren min at at en barnehagetante hadde klippet luggen til min 1 1/2 gamle datter! Dette var den første hårklippen hennes og jeg er kjempe lei meg for at jeg ikke fikk ta en del i det selv! Desuten var hun ikke akkuratt noen frisør og hun er skamklippt med helt rett lugg tvers over panna!! Dette kan UMULIG være lov???
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Hørtes ikke noe særlig ut. Hun syntes sikkert synd på datteren din som går rundt med luggen over øynene dag ut og dag inn...
lille sprelle Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Det er ugreit ja. Men jobber virkelig tanten hennes i barnehagen, var det tanten som klippet henne? Ta det opp med ped.leder
Gjest yrild Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Det høres nesten ut som om hun syntes synd på at datteren din ikke så noe ja, men hun kunne vel heller satt i en strikk eller spenne? Og snakke med deg om det før hun gjør noe!?
2 store = 2 små Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Det høres helt urimelig ut. Jeg ville snakket med vedkommende, evt styrer i morgen og sagt at dette ikke var greit.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 Det er nok ikke lov forbud mot dette, men vanlig er det nok ikke. Bhg klipte min eldste datter pga lekeslim hun hadde puttet i håret. Min yngste datter klippet seg selv. Begge deler var leit, men vi overlever dette fint. Spør bhg om hva som skjedde og ta så barnet med til frisør om noe bør jevnes i klippen. Det vokser ut igjen :-)
Tante Gustava Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Nå overdramatiserer du vel? Ja, det er kanskje kjipt at hun klipte panneluggen til datteren din, men dette er da ikke noe å lage en stor sak om? Du kan jo nevne i morgen at neste gang så setter du pris på om de heller kan si fra til deg hvis hun trenger en klipp, men å blåse seg opp og kalle dette ulovlig er latterlig.
Tine89 Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2012 Hvis hun syns så synd på henne burde hun tatt det opp med meg før hun skamklipte henne?? Hun har jo strikker og spenner i fleng de kunne brukt?? Det var en bhg assistent som syns luggen var for lang! Kan umulig tro at dette er lov!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 Hehe,det har jeg vært fristet til mang en gang i mine år i bhg. MEN selvfølgelig aldri tatt steget! Det er jo ikke bra,det er å trø litt over en grense kan man si!
Tine89 Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 22. februar 2012 Hvis hun hadde fått slim eller lim eller tyggis eller hva som helst så det var nødvendig så hadde jeg skjønt det! Men det var den første hårklippen på mitt første barn, så jeg syns ikke jeg overdramatiserer når jeg syns det er fælt å ikke få være en del av! Og jeg nekter å tro på at de har lov til å klippe håret til barna på grunnlag av at de syns det er for langt!!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #11 Skrevet 22. februar 2012 Du får klage til styrer i morgen da, og om hun hadde så langt hår at de i barnehagen syntes synd på henne så var det nok på tide å få den første klippen. Hårstrikker og spenner sitter ikke alltid så godt i mykt hår, desuten er det vel ofte slik at de drar det ut...
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 22. februar 2012 #12 Skrevet 22. februar 2012 Jeg hadde blitt rasende!!!! Dette hadde jeg gitt klar beskjed om! Om hun mente at luggen til dattera di var lang og plagsom for henne, så kunne hun gitt deg fint beskjed om det. Så kunne du selv tatt valg om klipping eller ikke. Jeg støtter deg iallefall her.. dette kan umulig være lov...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #13 Skrevet 22. februar 2012 Er nok ingen lov som regulerer dette, gitt. Men joda, jeg skjønner godt at du er lei deg. Raseri er overreaksjon, men du må gjerne si at du er lei deg for at de ikke valgte en annen løsning. Uansett, ingen krise, akkurat, håret vokser ut igjen. Jeg klarer faktisk heller ikke å forstå at den første hårklippen er Så spesiell? Men neida, den skal fortrinnsvis ikke skje i barnehagen, men raseri er som sagt å overdramatisere. Dessuten: Det er vel neppe barnets tante som jobber i barnehagen, eller? De ansatte i barnehagen foretrekker å bli kalt ved riktig yrkestittel. De også.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #14 Skrevet 22. februar 2012 Tror jeg hadde blitt rimelig forbannet. Når det er sagt så hadde jeg gitt beskjed, men så lagt det bak meg. Er det slik at hun har gått med luggen i øynene da? Om det er tilfelle burde du jo klipt henne for lengst. Er vel ikke de ansatte som skal gå og sette klemmer og strikker i håret på barna. Burde uansett tatt en snakk med deg istedenfor å klippet henne.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #15 Skrevet 22. februar 2012 Du får ta med saks i morgen og klippe henne.
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 22. februar 2012 #16 Skrevet 22. februar 2012 Jeg skulle akuratt til å skrive det som hun ovenfor skrev.. ta med deg saks, og si at du skal klippe luggen hennes... Typisk folk å legge skylda på deg her. For jammen er jo du en dårlig mamma som ikke klipper ungen din og med vilje lar dattera di gå å plages av luggen... Jadda... Nei, uansett grunn her.. så var det IKKE riktig å ta saken/saksen i egne hender her... så jeg syns absolutt du har rett til å være sint og gi klar beskjed!!
Gjest Heartbroken Skrevet 22. februar 2012 #17 Skrevet 22. februar 2012 Da jeg jobbet i barnehage var det en gutt som hadde kjempetykt hår som rakk han til midten på nesen. Han måtte legge hodet laaangt bak for å kunne se, men han ville ikke klippe seg, så da slapp han det! Helt naturlig å la en fireåring bestemme det Så jeg skjønner at fristelsen til assistenten kunne bli stor, men likevel er det ikke riktig. Har barnehagen gitt uttrykk for at håret har vært et problem for jenta? Jeg hadde nok tatt det opp med avd.leder og bedt om at det ikke skjer igjen - ellers er det lite du får gjort med det nå....
Tine89 Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #18 Skrevet 22. februar 2012 Selvfølgelig har hun ikke gått med luggen i øynene og ikke sett noe! Da hadde jeg selvfølgelig dratt til frisøren, ville aldri klippet det selv og vil heller ikke at andre skal gjøre det!! Er barnehagetante fornermende?? Syns det er et koselig ord jeg, da er det noe jeg ikke har fått med meg!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #19 Skrevet 22. februar 2012 Selvfølgelig har hun ikke gått med luggen i øynene og ikke sett noe! Da hadde jeg selvfølgelig dratt til frisøren, ville aldri klippet det selv og vil heller ikke at andre skal gjøre det!! Er barnehagetante fornermende?? Syns det er et koselig ord jeg, da er det noe jeg ikke har fått med meg! De ansatte i barnehagen er ped.ledere, førskolelærere, barneveiledere og assistenter.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #20 Skrevet 22. februar 2012 Hadde ikke godtatt at noen som jobber med mine barn hadde klippet håret dems hvis det ikke var strengt nødvendig mtp lim, tyggis osv... Jeg hadde flydd i taket og lag en sak ut av det for det er ikke ok!!
Rosepus™ Skrevet 22. februar 2012 #21 Skrevet 22. februar 2012 De ansatte i barnehagen er ped.ledere, førskolelærere, barneveiledere og assistenter. Heeelt off topic altså,men: Hva er en barneveileder? Aldri hørt om før:)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #22 Skrevet 22. februar 2012 Er dette lov? Når jeg kom hjem viste samboeren min at at en barnehagetante hadde klippet luggen til min 1 1/2 gamle datter! Dette var den første hårklippen hennes og jeg er kjempe lei meg for at jeg ikke fikk ta en del i det selv! Desuten var hun ikke akkuratt noen frisør og hun er skamklippt med helt rett lugg tvers over panna!! Dette kan UMULIG være lov??? Nei det er ikke lov, man får heller ikke lov til å klippe negler, eller rense ører. Jeg hadde helt klart tatt det opp de har overhode ikke lov å klippe håret til barnet ditt. Om de så det var et problem skulle de sagt noe til dere, men om dere da valgte å ignorere det så har de fortsatt ikke lov å gjøre dette.
catyn Skrevet 22. februar 2012 #23 Skrevet 22. februar 2012 Jeg hadde blitt knust hvis de hadde klippet sønnen min. Det er pga av at jeg ønsker å spare på de første lokkene hans, og det er mitt barn, og de kan IKKE ta seg slike friheter. Si bestemt ifra om at dette er noe du ikke satt pris på! Støtter deg fult ut på det. Hvis bhg syntes ungen har for langt hår så får de gi beskjed ! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #24 Skrevet 22. februar 2012 Selvfølgelig har hun ikke gått med luggen i øynene og ikke sett noe! Da hadde jeg selvfølgelig dratt til frisøren, ville aldri klippet det selv og vil heller ikke at andre skal gjøre det!! Er barnehagetante fornermende?? Syns det er et koselig ord jeg, da er det noe jeg ikke har fått med meg! De ansatte i barnehagen er ped.ledere, førskolelærere, barneveiledere og assistenter. . -------------////////////. Barneveileder? Aldri hørt om det før? Hva er det? Har hørt om barn og ungdom arbeider, miljøarbeider, omsorgsarbeidere PSV men aldri Barneveileder!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #25 Skrevet 22. februar 2012 Barneveiledere er det som før var assistenter. De som jobber i barnehage er dermed ped.ledere, førskolelærere og barneveiledere, og kanskje flere. Noen barnehager er sikkert så heldige at de har spesialpedagoger o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå