Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Har dessverre kommet i et litt ufrivillig uføre, da jeg i desember skulle betale et kredittkort som var oversendt til inkasso, betalte til inkassoselskapet, men hadde vært så uheldig og betalt 43 kroner for lite på kravet dermed sendte de det over til namsmannen i januar, men saken er den at namsmannen har ikke noe krav registrert på meg og heller ikke har mottatt noe fra dem så hun som jobbet på inkassoselskapet skulle oversende et nytt krav i dag til namsmannen. I mellomtiden har kravet økt og siden jeg ikke har fått noe beskjed i form av brev eller regning om at det manglet fattige 43 kroner på kravet før det ble tilbakeført til vanlige vilkår sier inkassodama at det ikke er noe og gjøre før namsmannen har mottatt det som de har sendt, men som nå etter 4 uker enda ikke er mottatt hos dem. Er det rimelig at jeg skal betale påløpte kostnader samt får krav om og tilbakebetale alt jeg skylder? Venter på uføretrygd og går i mellomtiden på aap i påvente av og få den innvilget, har overhodet ingen mulighet og få betalt det som inkassoselskapet sier jeg må for at kravet skal slettes. Og hva skjer når kravet kommer til namsmannen? Blir det lønnstrekk? trekk i barnetrygd? Har aldri vært med på noe lignende og gråt både i telefonen til inkassodama og de som tok telefonen til namsmannen, klarer ikke slappe av heller. Noen som har råd eller vet om dette kan være rett??
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 43 kr til namsmannen, selv med gebyrer bør den vel være overkommelig siden den kun er fra desember. Ta kontakt med innkassoselskapet igjen og send over kvittering fra nettbanken din på innbetalt krav, så er det kun de 43 kronene som har forentet seg. Be om å få overslag på hvor mye det har vokst og betal dette inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå