Gå til innhold

Noen som har vært i usa med baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har flydd til usa med baby (8mnd) på fanget hele veien?

Fant ut idag at amerikanske selskaper ikke engang har belte til baby.

Noen som har løst bilsete problmatikken når man leier bil der borte?

Vet mange kjøper sete der borte, men man må jo komme seg fra flyplassen og til en evt butikk som selger det.

Føler det bare ble litt mer styr nå. Skal visst ikke være så lett allikevel.

Mottar gjerne tips:0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kun flydd med litt større barn til usa og da har hun hatt eget sete. Men fra de turene vi har hatt over så har jeg da sett andre fly med babyer hvor de har hatt disse små babysengene (bassinets) som flyselskapet stiller til rådighet. Hvilket flyselskap er det du har undersøkt med?

Jeg har også sett småunger sitte med det ekstrabeltet på foreldrenes fang under takeoff og landing.

På innenriksfly i usa har jeg sett foreldre tar med bilstolen inn i flyet og har plassert ungene i den. Men aner ikke om man da betaler for eget sete eller hvordan man gjør det.

Mange leiebilfirmaer leier ut bilseter til ungene, kommer helt an på hvilket firma du bruker. Vi har kun brukt Hertz tidligere og da hentet vi bilen på flyplassen med bilsetet allerede montert i bilen.

Skrevet

Vi skal med united og jeg fikk høre av mine amerikanske slektninger at usa fly ikke har spedbarnsbelte. Flyet har heller ikke babykasse, er et 3+3 seter fly non stop. De albefaler å ha dem i bilsete.

Men setet må være FAA godkjent, noe mitt maxi cosi sete ikke er. Det jeg lurer på er da om Graco seter som selges i norge er det?

Om de har feste til topunkts sele?

Synes det er litt rart hvis avis ikke har ok seter. Siden alle skriver at de kjøper eget sete der borte.

Skrevet

Aner ikke om norske Graco seter er FAA godkjent eller ikke.

Men hvis Graco setet er godkjent for fly skal de vel ha et klistremerke eller noe annet påskrevet setet som sier at det det?

Jeg fant på britax sine sider at de har 3 seter godkjent for flytrafikk: http://www.britax.no/kundservice/ofte-stilte-sporsmal

Så mest sannsynlig har Graco det også, men jeg klarte ikke finne noe umiddelbart om det.

Høres veldig rart ut om Avis ikke har ok bilseter. De er jo i samme sjangeren som Hertz er.

Setene vi har fått har vært helt ok, ikke helt nye, men fullt brukbare.

Kan hende at det er billigere å kjøpe her borte enn det er å leie setet i lengden. Hvis noen skal være her en lenger periode så leier de bilsete kun første par dagene inntil de får skaffet seg sitt eget. Vi hadde nok mulig også gjort det om vi skulle hatt lenger opphold her borte og hadde spart penger på den måten.

Skrevet

Vi har ikke flydd innenlands i usa, men på vei til usa reiste vi klm og hadde sånn kurv. Når det gjelder bilsete, bestilte vi det gjennom leiebil

Det så ikke ut og var i dårlig stand. Vi kjørte til nærmeste wallmart og kjøpte nytt og leverte setet samme dag.

Skrevet

Er du helt sikker ang dette med belter til baby? Tror du heller skal sjekke med det flyselskapet du skal bruke, send en mail feks.

Men ser du spør ang bilsete, mener du ombord på flyet? Hvis du vil ha med bilsetet ombord må du jo betale for den plassen det tar....

Jeg hadde valgt å ha med mitt eget sete til å bruke i leiebilen. Har leid bilsete og det har vært helt håpløst

Ang FAA godkjenning, i USA har de endel rare regler, som feks at bilsetet som selges ikke kan være "brand spesific" Noe som betyr at det ikke er lov å selge de setene som er produsert av ett bilmerke (Volvo feks) fordi ett bilsete skal være universelt. Det er litt tullete, for de fleste seter kan jo brukes i forskjellige bilmerker allikevel. Dette er en av de store grunnene til at bakovervendte bilsetet for større barn ikke er så utbredt i USA.

Skrevet

De har ikke belte på fly, har hørt med min slektning i usa og lest det på sidene til flyselskapet. Men kanskje de har det på dette flyet, siden det går fra oslo-nyc, hvem vet.

Vet at man må kjøpe sete til barnet om man har med bilsete.

Fant et sete i sverige i helgen som faktisk hadde et flymerke på seg, kjøpte det ikke pga pris.

Prøver å reise over uten sete på fly, så får vi se hvor mye søvn det blir på han.

Mannen min fant ut at alamo leier ut seter og ikke tar mer enn maks 50$ for hele leieperioden. Så da tror jeg vi går for dem.

Skrevet

De har ikke belte på fly, har hørt med min slektning i usa og lest det på sidene til flyselskapet. Men kanskje de har det på dette flyet, siden det går fra oslo-nyc, hvem vet.

Vet at man må kjøpe sete til barnet om man har med bilsete.

Fant et sete i sverige i helgen som faktisk hadde et flymerke på seg, kjøpte det ikke pga pris.

Prøver å reise over uten sete på fly, så får vi se hvor mye søvn det blir på han.

Mannen min fant ut at alamo leier ut seter og ikke tar mer enn maks 50$ for hele leieperioden. Så da tror jeg vi går for dem.

Alle flyselskap skal ha spebarnsbelter. Men dette er jo kun ment for take-off og landing da.

Så lenge flyet ikke har bassinets, må du ha barnet på fenget eller betale for et ekstra sete (uansett om du bruker det med bilsete eller ikke). Eller - dersom flyet ikke er fullt, kan du spørre om de kan holde igjen et sete ved siden av dere slik at dere kan bruke dette til abrnet. Men det er jo sjelden det er ledige seter da, så da lønner det seg heller å reservere og betale for sete!

§50 for å leie et bilsete er DYRT! Setene er gjerne slitte og dårlige. Kjør heller til nærmeste Wallmart og kjøp et nytt til en lavere pris (sjekk nettsiden til wallmart)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...