Gjest Gul stjerne Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Jeg er konstant trøtt og er sliten når jeg våkner. Jeg har verk/smerter i beina, særlig i leggene og under beina. Jeg tenker at det svir i beina, og det sitrer også, og prikker. Jeg er svært tiltaksløs og orker ikke shoppe selv om jeg har lomma full av bursdagspenger :/ Jeg kan bli anpusten av å gå opp tre etasjer, på tross at jeg trener godt og har høy makspuls som jeg kan holde leeeenge. Jeg er 40 år, småbarnsmamma og i full jobb. Jeg synes også jeg husker dårlig, og har problemer med å studere/lese, det synes jeg er svært krevende og jeg vegrer meg alltid. Det er også noe rart med tungen min; den virker hoven og anspent, og litt stor i munnen. Er det noen der ute som kjenner seg igjen, eller har erfaringer eller tanker om det jeg beskriver, blir jeg veldig glad. Pokker heller, dette går jo på helsa løs
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Tid for å ta en tur til legen for blodprøve og generell sjekk.
Moden mamma til 3 :) Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Har dessverre ingen erfaringer rundt dette, men vil jo anbefale deg å ta en tur til legen! Kan være verdt å undersøke... God bedring!
:) liris Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Kjenner meg veldig godt igjen! Hadde det slik i forrige svangerskap og nå (med unntak av dette med bena).. Hver gang jeg var på kontroll var blod, urin og alt bare tipptopp.. og konklusjonen ble vel at kroppen kan få ulike "reaksjoner" på graviditeten. Og min konklusjon er at min kropp ikke er skapt for dette
Gjest Gul stjerne Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Mmmm, ja, nå er jeg ganske opplyst på helse, jobber i helsevesenet Det er ikke lenge siden jeg tok masse prøver, og alle verdier var fine; b12, blodprosent, jernlager, stoffskifte osv. Så jeg håpet å finne noen her inne som kunne kjenne seg igjen, eller som hadde peiling på medisin Hi
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Jeg er 40 år, småbarnsmamma og i full jobb. Du skriver jo svaret på spørsmålet ditt her!
Gjest Gul stjerne Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 Ja, livssituasjonen kan være endel av bildet, men jeg har vært mamma i noen år nå, uten å føle meg så utkjørt som jeg gjør nå Det som har endret seg og gir meg de største plagene er verkingen og stivheten i beina, og at jeg aldri får nok søvn.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 Jeg har det litt sånn. Tror det er rest less legs som igjen gir dårlig søvnkvalitete som igjen gjør at hodet plays tricks on me;)
ma(mita) Skrevet 22. februar 2012 #10 Skrevet 22. februar 2012 Hva med mangel på vitamin D? Kan være greit å få sjekket ut det hvis ikke det er gjort allerede? http://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-nering/nering-og-vitaminer/vitamin-d-mangel-14515.html https://www.onlinelege.no/temaer-om-helse/hva-er-symptomene-paa-vitaminmangel-er-det-noedvendig-for-nordmenn-aa-ta-vitamintilskudd.html
NormaJean Skrevet 22. februar 2012 #12 Skrevet 22. februar 2012 En eller annen form for autoimmun sykdom? Tenker i form av feks revmatisme/myositt. Er du HLA B27 positiv? Når du har tatt blodprøver, har du sjekket CK? Tanken om tidlig overgangsalder slo meg;) og for å komme med en kjip gjetning, har man vurdert MS? Dette er jo selvfølgelig ville gjetninger, men dette var mine "forslag"
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #13 Skrevet 22. februar 2012 Jeg kjenner meg igjen i mye av det du beskriver og jeg har fibromyalgi. http://www.revmatike...ser/fibromyalgi
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #14 Skrevet 22. februar 2012 http://www.fibromyal...ingen/Symptomer
HvittHus Skrevet 22. februar 2012 #15 Skrevet 22. februar 2012 Du har klassiske syptomer på lavt stoffskifte. Jeg skulle gjerne ha sett tallene dine på TF4 og TSH.
Gjest Gul stjerne Skrevet 23. februar 2012 #16 Skrevet 23. februar 2012 Jeg har ikke lavt stoffskifte, mine verdier er 16,5 og ca 1,5. Men ja, jeg synes også dette minner om lavt stoffskifte, tross nylige prøver som sier det ikke er det. Jeg har ikke vært utredet hos legen, til nå er det bare standardprøver som er gjort, og vi har ikke begynt å lete dypere, som for eksempel utredning for ms eller andre nevrologiske sykdommer. Takk for svar, jenter, og til dere som ikke har orket å svare ennå, skriv gjerne noen ord, om dette jeg beskriver gir deg tanker eller assosiasjoner Jeg er i den tro at det er nyttig å ha gjort leksa si før man går til legen, og at man er forberedt. Takker derfor for alle innspill
Gjest Gul stjerne Skrevet 23. februar 2012 #17 Skrevet 23. februar 2012 Og ja, jeg er testet for revmatisme og prøvene er negative. Og en annen ting; lavt stoffskifte kan føre til andre sykdommer....beslektede sykdommer, hvor den ene kan føre til den andre. Noen som i farta husker hvilke sykdommer dette dreier seg om? Akkurat nå er jeg helt blank i hodet, men den ene er kanskje Sjøgrens....?
Gjest Gul stjerne Skrevet 23. februar 2012 #18 Skrevet 23. februar 2012 Og en siste ting så langt, ang tidlig menopause; jeg har regelmessig menstruasjon og fravær av humørsvigninger og svetting, men kjenner meg igjen i redusert sexlyst, tretthet og de andre symptomene som sikkkert de fleste slitne småbarnsmødre gjenkjenner
NormaJean Skrevet 23. februar 2012 #19 Skrevet 23. februar 2012 Ja, sjøgrens er jo ikke helt uaktuellt. Hvordan er tåreproduksjonen? Perniciøs anemi, men du har normal B12. Ellers så stemmer jo noen av de symptomene.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #20 Skrevet 23. februar 2012 Lenge siden du tok tester da? Folatmangel?
Hønemor30 Skrevet 23. februar 2012 #21 Skrevet 23. februar 2012 Jeg tenker overgangsalder, du høres ut som en av mine venninner
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2012 #22 Skrevet 23. februar 2012 Jeg har både lavt stoffskifte og Sjøgrens og kjenner meg igjen i det du beskriver (minus tungen som jeg ikke har noen problemer med). Mange av symptomene er jo ganske diffuse så er ikke alltid like enkelt å få en diagnose. Nå er jeg så "heldig" at jeg har antistoffer i blodet og det var derfor enklere å få stilt en diagnose. Kan jo være en ide å be om å bli henvist til en revmatolog?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå