Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Iflg en rapport som kom igår. Bor selv i storby (i norsk målestokk) og har ofte fundert på hvor alle de overvektige menneskene som vi visstnok er i Norge nå, befinner seg. Men da vet jeg det, de sitter på bygda og eser ut...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Link hvis dere ikke tror meg http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/02/21/de-tykkeste-bor-pa-landet
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Det kan så godt stemme. I bygda mi bor det 3-400 mennesker, og her alene bor det tre overvektige. De er sikkert opp i mot 100kg. Om det er slik i alle bygder, så stemmer det nok.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Det stemmer nok. Og tjukkasene i byen går ikke ut så dem ser du ikke vet du. Ikke stort annet å gjøre ute på landet hos oss enn å eta. Men heldigvis har vi frisk luft da, så vi slipper kanskje å stryke med av forurensning og kols.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Det stemmer nok. Og tjukkasene i byen går ikke ut så dem ser du ikke vet du. Ikke stort annet å gjøre ute på landet hos oss enn å eta. Men heldigvis har vi frisk luft da, så vi slipper kanskje å stryke med av forurensning og kols. Hehe, ja ville faktisk foretrukket å stryke med av en burger eller to for mye enn kols
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 Tror muligens det er sant også. Da jeg bodde på landet, så kjørte "alle" bil. Nesten ingen tur gåere eller joggere...Nå som jeg bor i byen, ser jeg bare joggere og turgåere..
Tauriel Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Min erfaring med landet er at folk kjører over alt, få gidder og gå på tur osv. De sitter mest inne og gjør ingenting. I byen går folk mer (i alle fall de jeg kjenner), vanskelig og finne parkering/har ikke bil. Og man tar som regel da bussen til sentrum og går i mellom
Gjest Husfrua Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 hehe!mulig det er sånn på landet flere steder,men jeg er født og oppvokst på landet,og bor der nå. Men vennene mine som bor i Oslo er mye større og latere enn de som bor rundt meg her. De fleste her er friluft,jakt og fiskeinteresserte. Ellers er det mange på treningsstudioer. Jeg er hverken feit eller lat;-)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 Min erfaring med landet er at folk kjører over alt, få gidder og gå på tur osv. De sitter mest inne og gjør ingenting. I byen går folk mer (i alle fall de jeg kjenner), vanskelig og finne parkering/har ikke bil. Og man tar som regel da bussen til sentrum og går i mellom Det tror jeg er veldig riktig! Men avstandene er som regel større på landet, det er ikke "bare" å gå til butikken når den ligger en mil unna. Har bodd både i storby og på landet og jeg gikk mye mer da jeg bodde i byen. På landet må man faktisk sparke seg selv bak for å gå en tur og begynne aktivt på treningsstudio for å komme i form. Ironisk nok
Tauriel Skrevet 22. februar 2012 #10 Skrevet 22. februar 2012 Min erfaring med landet er at folk kjører over alt, få gidder og gå på tur osv. De sitter mest inne og gjør ingenting. I byen går folk mer (i alle fall de jeg kjenner), vanskelig og finne parkering/har ikke bil. Og man tar som regel da bussen til sentrum og går i mellom Det tror jeg er veldig riktig! Men avstandene er som regel større på landet, det er ikke "bare" å gå til butikken når den ligger en mil unna. Har bodd både i storby og på landet og jeg gikk mye mer da jeg bodde i byen. På landet må man faktisk sparke seg selv bak for å gå en tur og begynne aktivt på treningsstudio for å komme i form. Ironisk nok Vet om noen som kjør 200m i stede for å gå (selv i godvær) til nabon i bygda hihi Så enkelte plassa er de bare lat ;p Men så har man det igjen som du sier, i byen har man butikken rundt hjørne. Mens på landet er man nødt til å legge ut på tur for å gå på butikken, ting blir veldig langt unna. I byen er det mer nært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå