Blomsterpiken og tullene Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Huden på kinnene til min datter er så rødflammete og litt tørr. Jeg smører med div. kremer, men det går ikke bort. Det er på en måte "under" huden, ser ut som tynne blodårer. Noen som har vært borti denne type hudproblem og vet hva som kan hjelpe?
*Lissi* Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Atopisk eksem? Datteren min hadde iallfall slike kinn da hun var liten. Hadde snakket med legen og fått henvisning til hudlege. Ikke stol på fastlegen, de har ofte ikke peiling nok.
ianda Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Min datter var slik, frem til vi kuttet ut melk.. Det var altså hennes måte kroppen reagerte på melk.. Nå får hun kun behandlet melk (ost, tilberedt i mat, yorhur PSV) mens hun får havremelk, rismelk eller soyamelk til drikke... Hun ser helt perfekt ut i huden nå....
Nirgal Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Prøv tena lady sin barrierekrem, bruker den mye på jobb, og gjør underverker mot utslett, sår hus osv.
karen83 Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Aderma er også fin å bruke på sann hud Fås kjøpt på apoteket
Blomsterpiken og tullene Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2012 Ang. atopisk eksem- skal det ikke klø da? Hun har ikke gjort det... Men kan være melk da, verd å prøve ut annen type, samt prøve barrierekremen. Aderma har vi prøvd en stund, uten bedring.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Ligner på atopisk hud dette synes jeg... Jeg kom tilfeldigvis over en krem på apoteket som heter Decubal Lips & Dry spots balm. Den var virkelig fin altså, bruker den på slike tørre flekker på ungene og er definitivt den beste leppepomaden jeg noen gang har prøvd.
Lilli med småtrolla Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 Sånn hud får jenta mi nå på vinteren. Det er kald og tørr luft ute, og det er ikke så bra for sart barnehud. Vi tok i bruk kuldekrem som forebyggande, og så fikk vi en salve hos doktoren, som vi skulle smørre på når uhellet var ute og kinnene var blitt råde, tørre og såre Lykke til
geitemarken Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 Når oppstår utslettet? Vi har liknende utslett, men bare på vinteren. Vi bruker A-crem i brun krukke på kvelden, smør tykt på. Kuldekrem, helst ceridal på morgenen før bhg og i tillegg en halv time før de går ut i bhg. Om problemer på kroppen bruker vi physiogel.
Blomsterpiken og tullene Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 22. februar 2012 Når jeg tenker meg om og ser på bilder fra sommer/høst, så hadde hun ikke det da. Så det er vel riktig som Lilli og geitemarken sier, at det er "vinterhud". Takker for gode råd
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #11 Skrevet 22. februar 2012 Min også hadde slik hun, bare litt mer nupper. Men samme "trådene". Og det gikk bort da vi ble flinkere til å bruke kuldekremen, uansett hvilken temperatur. Også bruker vi a-creme innimellom også
bitthen Skrevet 22. februar 2012 #12 Skrevet 22. februar 2012 Mini har hatt slik i vinter. Vi har siste tiden smurt med Datanekt creme - en ny type krem tror jeg. Den er helt fantastisk, fet og god og har tatt bort eksemet.
mammaogfru Skrevet 30. september 2012 #14 Skrevet 30. september 2012 Hvordan har det gått med huden til datteren din, ble det bedre? Og bleknet disse tynne blodårene etter hvert? Min datter på 7 har noen lignende tynne årer helt øverst i huden i kinnene nå, og jeg lurer på om det kan gå bort igjen, håper det!! Hun er ikke så rød og tørr da, men har akkurat hatt en falsk mandel-operasjon og hadde blant annet et sprukkent blodkar under øyet som nå har bleknet. Vet ikke om denne operasjonen har sammenheng.
eliona Skrevet 30. september 2012 #15 Skrevet 30. september 2012 Dattera til ei venninne hadde slike kinn. De trodde det var eksem. Men allergi tester viste at hun var allergisk mot ost. Ikke andre melkeprodukter kun ost :-(
Gjest sug lut Skrevet 30. september 2012 #16 Skrevet 30. september 2012 A-krem fungerte veldig bra på mitt barn da han hadde sånne kinn som liten. Han reagerte forøvrig på tomat og sitrus-frukter, da ble kinnene verre.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #17 Skrevet 30. september 2012 Min datter var slik, frem til vi kuttet ut melk.. Det var altså hennes måte kroppen reagerte på melk.. Nå får hun kun behandlet melk (ost, tilberedt i mat, yorhur PSV) mens hun får havremelk, rismelk eller soyamelk til drikke... Hun ser helt perfekt ut i huden nå.... Barn skal ikke ha soyamelk!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 30. september 2012 #18 Skrevet 30. september 2012 Kuldeeksem? Jenta mi har også noen tørre flekker av og til, ingen kjente allergier. Bruker fet salve slik at huden ikke blir tørr + https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1516875&ref=search Denne ble anbefalt av helsesøster og funker hest Og selsagt ikke såpe eller vaskepulver med parfyme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå