Gå til innhold

Blir man sykemeldt pga høyt blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner jo at dette sikkert er individuelt, men min situasjon er følgende:

Gravid i uke 35, og i helga oppsøkte jeg føden pga. at jeg følte det var lite liv. Der ble der konstantert noe økt fostervannsmengde, urin grei - men et blodtrykk på rundt 155/95. Tidligere i svangerskapet har blodtrykket vært greit.

Kan nevne at i forrige svangerskap var blodtrykket skyhøyt de siste to ukene, og de ville egentlig sette meg i gang, men barnet kom "av seg selv".

Skal til legen i morgen, og har nå 2 uker igjen før permisjon. Hvis blodtrykket ikke har forandret seg noe, hva er da sjansen for å bli sykemeldt i 100 % fram mot permisjon? Er per i dag sykemeldt 45 % pga. kraftige kynnere.

Jobber som lærer.

Er bare greit å kunne "forberede seg", for har LITT jobb igjen før jeg egentlig kan ta permisjon, for å si det sånn...

Takk for svar :-)!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo egentlig veldig an på formen din, og hvor alvorlig dem mener selve blodtrykket er. Hvis du KUN har høyt blodtrykk uten ødemer eller proteiner i urinet trur jeg ikke du blir sykemeldt sånn uten videre. Men kanskje blir bedt om å ta det litt mer med ro når du er fri. Vanskelig å si egentlig for alt avhenger jo av hvordan DU mår

Skrevet

Venninna mi har vært sykmeldt nesten hele svangerskapet pga høy blodtrykk. Vet ikke hvor høyt da.

Men hun hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap, så legen tok ingen sjanser.

Skrevet

Har du høyt blodtrykk på legekontrollen i morgen også, så bør du bli sykmeldt! Ellers kan det jo denne gangen ha vært et engangstilfelle og det er ingen grunn til sykmelding.

:-)

Skrevet

Takk for svar, alle sammen!

Da blir det spennende å se hva BT er hos legen i morgen. Krysser alle fingre og tær...

HI

Skrevet

Jeg var sykmeldt forrige gang og ble det nå også pga høyt bt, men det var ikke så høyt som ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...