Gå til innhold

små barn med lubne kropper

Anbefalte innlegg

Skrevet

I give up!!!!

Søte lillegullet mitt på snart 2 år er god og rund. Helt passe, men litt gakk-gakk i fasongen. Siden hun fortsatt har den formen er det stort sett romslige klær eller klær som er veldig god stretch i, som hun kan bruke.

Men sommermoten for barn i den str er tydeligvis trange shorts, shorts uten stretch osv. Ikke noe særlig for en veldig aktiv og god og rund jente på 2 år.

Hvilke butikker/netsteder synes dere har det beste utvalget av anvendelig tøy for slike småtroll????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde samme utfordring for poden (dog strakk han seg veldig rundt 1-2 års alder, nå er han snart 4). Men han var en stund så bred at lite tøy passet (utenom ballongbukser og ullstrømpebukser)...

Jeg har handlet en del tøy på Nøstebarn (www.nostebarn.no) og Polarn O Pyret - spesielt i perioden hvor han var så god og rund. Klær fra H&M etc passet ikke (bortsett fra overdeler). Nøstebarn har fine selebukser i ull/silke og kjoler som er fine også på sommerstid.

Lykke til i jakten på klær til frøkna!

Skrevet

Vi fikk tak i noen veldig stretcy og gode strømpebukser og litt annet tøy fra noe som het stilige barn, en siden jeg kom over via facebookgruppen deres. Merkene derfra er vel i hovedsak tyske og engelske. Verdt å sjekke ut.

Skrevet

Supert!!!

Da skal jeg begynne å lete meg frem. Så for meg å stappe henne inn i et volangskjørt eller noe. å kjære vene, hun hadde sett ut som en overpynta krembolle

Skrevet

Jeg har mottsatt problem, og opplever at Cubus klærne passer bedre for babyer\småbarn med litt mer på kroppen en min lange og tynne gutt. Ser at passformen ikke har endret seg, så kanskje du finner noe der. :) De hadde mye fint tøy der nå.

Skrevet

Er ikke så dumt å gå via facebook og søke opp nettbutikker sine facebooksider, for da kan man spørre flere steder om de har noen merker som de kan anbefale. Ofte vil kunder også kunne gi råd via kommentarfeltet.

Skrevet

Min tulle er bare litt over året, men hun er også lubben, og har vært det hele tiden.

Når vi bruker genser/tunika/topp så har hun alltid en underbody innerst (kjøpt på hm i str 86, de selger slike helt uten armer, og er ganske billige og stretchy i fasong). Da kunne hun fint ha litt løse topper over (men dette var når hun var bare halvåret, i fjord sommer, så derfor fra babyavdeling) som var kjøpt i litt større størrelser på babyavdeling. I body ser man veldig godt hengemagen, men med genser så blir den litt skjult, bruker litt store størelser og bretter bare opp i armene, og det fungerer fint med underbody underst. I bukser har hun måttet ha de med strikk i livet (gjerne med slik bred kant, som mammabuksene....) eller rett og slett sånn type jogge/daffe bukser som er løse å ha på.

Jeg ser for med det blir en utfordring med bukser når hun ikke kan bruke babystørrelser lengre... eller shorts for den saks skyld. Men er det ikke en del butikker som selger babystørrelser opp til ganske store barn? Altså type bodyer, bukser/shorst med strikk i livet osv. NAME-IT har inndelt i newborn (0-9 mnd) og småbarn som er fra 9 mnd og opp til 2-3 år tror jeg. Litt varierende der av hva som passer for lubne barn merker jeg, man må se an fasongen litt.

LilleMartine har jeg også sett ha type babyklær i større størrelser (bodyer opp i to år og sånt)

Skrevet

Sjekk ut epla.no

Der er det mange som syr nydelige klær hjemme og selger i denne nettbutikken, gjerne i litt baggy retrofasong. Mye kan bestilles på mål også.

Ellers har mycinnamongirl.no masse fint også, i myke stoffer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...