Gå til innhold

Dere med flere barn. Har pappaen en favoritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tenker jeg ikke på store synlige forskjellsbehandlinger.

Men om han tar et barn ekstra i forsvar eller som er litt ekstra øyesten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke som jeg har lagt merke til.

Ungene har forskjellige personligheter så det er jo noen ting man synes et ekstra sjarmerende med den ene og helt andre ting hos den andre osv, men ingen som utmerker seg som øyensten.

Skrevet

Jeg var min fars øyensten. Forferdelig følelse ovenfor søstrene mine. Heldigvis har ikke mannen en favoritt, de er herlige forskjellige alle tre og like høyt elsket:)

Skrevet

Han har ikke noen soleklar favoritt, men, akkurat som meg, så har han favoritt utfra aktivitet. Er det snakk om å dra på kino og se sci-fi filmer, så er det helt klart eldstemann han vil dra med, og om de skal i slalåmbakken en dag, så er det yngste. Det handler jo om hvilke interesser man deler, og da er det jo naturlig at man liker å være sammen med en som synes Star Wars er like kult som en selv...

Skrevet

Ja, sønnen sin. Ser ikke helt at han har ei fantastisk blid og god jente.

Forøvrig ble jeg klart favorisert av min far som liten og det er fortsatt sårt for min storesøster, selv om vi er godt over tredve. Ikke bra.

Gjest 5 andre
Skrevet

Men det er vel et rike relevant spørsmål om mor også har en favoritt? Regner med at det ikke er kjønnsavhengig hos en av foreldrene.

Jeg føler verken at jeg eller mannen min har favoritter, men som himmel og hav sier, så har vi unger som vi deler forskjellige interesser med.

Skrevet

Her er det nok jenta som er en favoritt.

Han er flink til å ikke vise det, men han frostår seg nok bedre på henne. De er mer like... Tallmennesker begge to, god allmennkunnskap og interresse for å lære det meste.

Gutten er et vimsehue som mamman sin, en drømmer som liker tegning og musikk. Laaaaangt fra pappas interresser! ;-)

men så lenge det ikke vises så spiller det jo ingen rolle.

Skrevet

Nja... Vi har tre barn, hvorav en baby. Vi har på en måte hver vår av de største, men det er kanskje mest barna som har "valgt". Pappajente og mammagutt. Så er jenta mer lik pappa og gutten mer lik meg også. De behandles jo ikke likt, for de er forskjellige som natt og dag. Men ingen av oss som favoriserer en av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...