Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Jeg er ei jente på 21 år, er aleneforsørger for en liten jente på litt over to år. Jeg snakket med min rådgiver på nav isted ang noe generell veiledning, og fikk da beskjed om at jeg plutselig måtte registrere meg som arb.søker hos nav, for å fremdeles ha rett til overgangsstønad. Hun sa at det var noe regler om at man måtte være i aktivitet, enten i form av studier eller jobb, fra barnet var 1 år. Det som er mitt problem, er at jeg er student. Ikke registrert student, men jeg har i løpet av de to årene jeg har vært mamma studert for å ta studiekompetanse, for jeg skal på høyskole til høsten. Jeg har bare to eksamener igjen før jeg har studiekompetanse, og de to eksamenene leser jeg som bare pokker til nå. Men nå er jeg meldt som arb.søker, og hva i alle dager gjør jeg dersom jeg plutselig må ut i jobb? Dersom jeg legger fra meg studiene for å jobbe, kommer jeg aldri til å klare de eksamenene, og da kommer jeg meg ikke på skole. Men det jeg også lurer på, er hva nav ser på som aktivitet? Jeg har meldt meg opp til de to eksamenene, og det har jeg bevis på. Blir ikke jeg sett på som student selv om jeg leser hjemme, og kan bekrefte at jeg skal ta eksamenene? Beklager rotete innlegg, er bare litt stressa nå
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Reglene sier: "Fra barnet fyller ett år, må du være i aktivitet som utgjør minst halvparten av full tid, for eksempel halvtidsarbeid eller utdanning som utgjør halvparten av fullt studium" Så om studiene dine oppfyller dette så skal du kunne studere og få os.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Ring de tilbake og spør. Uansett svar, ta utdannelse. Jeg kan love deg at det er veien til et greit økonomisk og meningsfyllt jobb i fremtiden. Mvh 40 år, langt liv, lang utdannelse og to barn på 5 og 8 år.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Nav skaffer deg ikke jobb. De kan hjelpe deg med det, og du må til oppfølgingssamtaler, men de finner ikke jobben til deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå