Gå til innhold

Full barnehagedekning my a#%!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Solblid Kristin Halvorsen sitter å skryter av full barnehagedekning i GMN i dag.

Ja Kjære Kristin, mulig det er 100% dekning for barn født innen 31 august og som ikke bor i byen. Politikervissvass.

Hva med oss rettighetsløse byboere med barn født etter 31 august?

Grrr.... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er full barnehagedekning. Selv om du ikke liker reglene som er satt så er det fortsatt full barnehagedekning.

Skrevet

Det er full barnehagedekning. Selv om du ikke liker reglene som er satt så er det fortsatt full barnehagedekning.

La meg gjette: her har vi en anonym SVer fra distriktet som har vært flinkis og planlagt alle barna sine etter barnehagekalenderen. Gratulerer.

Jeg velger å være uenig i regjeringens definisjon av "full barnehagedekning" sålenge det er hundrevis rettighetsløse barn uten plass i Oslo.

Skrevet

La meg gjette: her har vi en anonym SVer fra distriktet som har vært flinkis og planlagt alle barna sine etter barnehagekalenderen. Gratulerer.

Jeg velger å være uenig i regjeringens definisjon av "full barnehagedekning" sålenge det er hundrevis rettighetsløse barn uten plass i Oslo.

Det var et svært usaklig svar du kom med der. Ingen grunn til å verken dele ut karakteristikker, å bli ufin eller å legge skylden over på meg for at du ikke kan få det du ønsker for uansett om jeg er en SV`er fra landet eller en Høyre-kvinne fra byen så er reglene de samme og det er ikke jeg som har lagt dem.

Når man setter en regel så kan man innenfor rammene av regelen si at tiltaket er vellykket. Og når regelen sier at det er barn etter 1.sept. som har krav på barnehageplass og det er rammen for full barnehagedekning så kan man også si at det er full barnehagedekning.

At du ikke liker regelen er helt greit, men du kan ikke si at det ikke er full barnehagedekning kun fordi du er misfornøyd med de premissene som er satt.

Skrevet

Hehe, jeg passer ikke helt inn i beskrivelsen din der, men er enig med forrige anonym likevel. Jeg er ikke SVer, jeg er ikke fra distriktet og jeg har fått barn i både januar og februar så jeg naturlig nok har stått uten barnehageplass frem til neste hovedopptak.

Men likevel skjønner jeg at vi vanskelig kan ha en "fullere" barnehagedekning enn vi har i dag, mener du seriøst at barnehagene skal stå med tomme plasser om høsten fordi det kan komme noen unger i løpet av året som trenger plass. Har du tenkt på hva det vil koste?

Vi som har vært så "uheldige" å få barn på datoer som ikke helt passer med hovedinntakene i barnehagene må bare tilpasse oss det. Såpass må vi klare.

Skrevet

Anonym 2 & 4: jeg legger ikke akkurat skylden på deg gjør jeg vel?Jeg presiserer at er uenig i definisjonen så lenge det er mange som ønsker plass som ikke får det. Da er det ikke full dekning.

Anonym 5: Det må finnes bedre måter å løse problemet på enn dagens system, uten at mange plasser står tomme. Det kalles planlegging. Og nei, jeg har ikke regnet på hva det vil koste, det er ikke min jobb. Men jeg mener at såpass må vi kunne forlange av en regjering som skryter av "full dekning" ved hver anledning.

Og, beklager at jeg ble litt ufin. Ble provosert; det var ikke meningen å henge ut hverken SVere fra distriktet eller Høyrefolk fra Oslo :)

Skrevet

Anonym 2 & 4: jeg legger ikke akkurat skylden på deg gjør jeg vel?Jeg presiserer at er uenig i definisjonen så lenge det er mange som ønsker plass som ikke får det. Da er det ikke full dekning.

Anonym 5: Det må finnes bedre måter å løse problemet på enn dagens system, uten at mange plasser står tomme. Det kalles planlegging. Og nei, jeg har ikke regnet på hva det vil koste, det er ikke min jobb. Men jeg mener at såpass må vi kunne forlange av en regjering som skryter av "full dekning" ved hver anledning.

Og, beklager at jeg ble litt ufin. Ble provosert; det var ikke meningen å henge ut hverken SVere fra distriktet eller Høyrefolk fra Oslo :)

Ja, forlange er vi flinke til i dette landet ;)

Kan ikke skjønne hvordan det skal være praktisk mulig å ha ledige plasser i barnehagene gjennom hele året uten at det er tomme ubrukte plasser der fra høsten av, eller vil du heller kaste ut en 4 åring når barnet ditt tilfeldigvis blir 1 år i november?

Det er ikke din jobb å regne på det, men de som har den jobben har garantert gjort det. Er derfor reglene er som de er...

Men jeg forstår deg jeg, har selv født barn utenom barnehagekalenderen som du kaller det. Vi er bortskjemt her i Norge, vi har det så godt at vi aldri blir fornøyd tror jeg.

Skrevet

"Full barnehagedekning" er et forvirrende begrep.

Jeg fikk barn i april 09. Jeg bor i en stor kommune. Både meg og min samboer har fulltidsjobber, men vi har ikke fleksitid.

Vi fikk barnehageplass fra august, men helt i andre enden av kommunen. For de som er kjent i Bergen så bor vi i Fana og fikk bhg plass i åsane... Arbeidsplass er ute ved Kokstad

3 busser for å kommer meg til barnehagen, 3-4 busser for å komme meg fra barnehagen til jobb. ca 3 timer tar det da ikke bussene korresponderer. I tillegg er det rush.

Jeg begynner på jobb 0730 - far begynner 0800. Barnehagen åpner 0730 og stenger 1630. I tillegg har vi en som skulle leveres på skolen.

Sa seg selv at det ikke gikk......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...