Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Fars kusine spør om ikke jente 12 vil komme og være hos henne i helgen. De skal se filmer, spise pizza og snop, og gå på kino. Dette er ok for foreldrene og barnet blir avlevert fredag kveld. Avtalen er at hun skal ta buss hjem søndag, og har fått penger til det hjemmefra. Kusina sier til barnet at "her er en pose snop, en boks spaghetti, et brød og en pakke skinke. Kos deg i helga. Jeg drar til kjæresten min. Syntes du var stor nok til å få være alene, og komme deg litt vekk fra foreldrene dine. Hadet." 12 åringen kommer hjem med buss lørdag morgen, dypt ulykkelig, redd for å ha gjort noe galt mot foreldrene sine, og redd for å ha gjort noe galt mot fars kusine siden hun "stakk av tidlig, sladrer og desuten ikke hadde nøkkel til å låse etter seg." 12 åringen hadde ikke mobiltelefon, og det var ikke telefon i huset, så hun følte dette var eneste måte å gjøre det på da hun var husredd i det fremmede huset og ikke ville være alene der mer. Far har nå kuttet kontakten med kusina, og har truet med anmeldelse. Kusina truer med barnevernet fordi hun mener far har et "plutselig raseri mot henne, og sikkert da også mot sine barn." Kusina mener han innskrenker friheten til 12 åringen og at det i den alderen burde være fritt til å være ute etter midnatt, hos hvem man vil, sove hos kjærester, og drikke alkohol. Hun ville bare gi 12 åringen en dytt, så hun forsto hvor fint det er med frihet og å være vekk fra foreldrene. Hvordan skal man egentlig reagere på dette?
Gjest irismor Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Jeg hadde tatt godt vare på 12 åringen min. Men kusina hadde jeg vel kjølhalt, hudfletta og hengt til tørk. Og kanskje kjøpt en mobil til min 12 åring.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Hadde kuttet kontakten og ikke begitt meg ut på noen stor diskusjon med dette gale kvinnemennesket. Vil hun melde til barnevernet så får hun bare gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Uten å kjenne historien bak vil jeg si kusinen er "gal". Og jeg ville definitivt kjøpt en mobil til 12-åringen, finnes det virkelig 12-åringer uten mobil i 2012?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Barnet bør få bekreftelse på at hun gjorde alt riktig, i tillegg bør hun få mobil. Fars kusine bør bli forklart at dette ble veldig feil og at hun gjerne må melde fra til BV. Dette er ikke noe sak for BV for foreldrenes side, kun for fars kusine om hun skulle ha barn.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 Jeg vil nesten gå så langt som å si at det er omsorgssvikt fra kusinens side som kan anmeldes. Hun fikk i ansvar å passe på en 12-åring under falske løfter til foreldrene, for så å forlate barnet alene hjemme i et fremmed hus uten kommunikasjonsmuligheter til verken foreldrene eller kusinen. Hvis noe hadde skjedd som 12-åringen ikke hadde kontroll over hadde ingen hatt noe mulighet til å vite om det eller hjelpe. For all del, bare la henne melde det til barnevernet, så får hun seg en smekk på fingrene!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Det var faktisk jeg som var 12 åringen. Dette er så klart noen år siden, faktisk på 90 tallet, så det var ikke så vanlig å ha mobil da. Jeg hadde selv glemt dette, men fikk høre om det fra min far i går. Jeg var ikke helt klar over omfanget selv. Det ble aldri til at noen meldte noen, men jeg tror faktisk at jeg ville ha reagert sterkere om det var mine barn. Vi hadde aldri kontakt med min fars kusine igjen, annet enn noen få telefonsamtaler like etter. Hun flyttet også vekk etter en stund. Jeg trodde jeg aldri så henne igjen fordi hun var sint på meg siden jeg dro hjem og sladret på henne. Først i går fikk jeg samlet trådene. Nå har jeg i alle fall lært at kommunikasjon med barna er utrolig viktig. Jeg ble skjermet av mine foreldre etter hendelsen, og trodde derfor frem til nå (uten å ha tenkt på det i voksen alder) at det var "min skyld" at vi mistet kontakten med henne. HI
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 Fars kusine spør om ikke jente 12 vil komme og være hos henne i helgen. De skal se filmer, spise pizza og snop, og gå på kino. Dette er ok for foreldrene og barnet blir avlevert fredag kveld. Avtalen er at hun skal ta buss hjem søndag, og har fått penger til det hjemmefra. Kusina sier til barnet at "her er en pose snop, en boks spaghetti, et brød og en pakke skinke. Kos deg i helga. Jeg drar til kjæresten min. Syntes du var stor nok til å få være alene, og komme deg litt vekk fra foreldrene dine. Hadet." 12 åringen kommer hjem med buss lørdag morgen, dypt ulykkelig, redd for å ha gjort noe galt mot foreldrene sine, og redd for å ha gjort noe galt mot fars kusine siden hun "stakk av tidlig, sladrer og desuten ikke hadde nøkkel til å låse etter seg." 12 åringen hadde ikke mobiltelefon, og det var ikke telefon i huset, så hun følte dette var eneste måte å gjøre det på da hun var husredd i det fremmede huset og ikke ville være alene der mer. Far har nå kuttet kontakten med kusina, og har truet med anmeldelse. Kusina truer med barnevernet fordi hun mener far har et "plutselig raseri mot henne, og sikkert da også mot sine barn." Kusina mener han innskrenker friheten til 12 åringen og at det i den alderen burde være fritt til å være ute etter midnatt, hos hvem man vil, sove hos kjærester, og drikke alkohol. Hun ville bare gi 12 åringen en dytt, så hun forsto hvor fint det er med frihet og å være vekk fra foreldrene. Hvordan skal man egentlig reagere på dette? Trolleri trollera. Troll!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå