Gå til innhold

Til dere som har ei jente og en gutt :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er spennende å sammenligne svangerskap. Hadde dere ulike symptomer i de to graviditetene? Her var jeg frisk og rask første gangen, halsbrann eneste. Andre gangen..suuuperdårlig og alt at symptomer. Kanskje fordi det er andre gangen? fortell!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var fin form første sv.skap med jenta (bortsett fra bekkenløsning) men kvalm i 4 mnd med gutten to år senere. Bekkenløsningen var den samme.

Skrevet

Gutt første gang: lite symptomer, kun veldig trøtt. Ikke kvalm eller noe. Magen var som en liten ball midt på ;)

Jente andre gang: kvalm! hadde brekninger i mange måneder og magen var bred :)

Så jeg har vært "etter boka" :P

Skrevet

Jeg var lik med begge. Superkvalm og bekkenløsning begge gangene. Hadde guttemage begge gangene også. Jeg va sikker på at jeg fikk gutt med nr.2...selv etter ulyralyden hehe. Hadde syk halsbrann andre gangen, men det var vel kanskje fordi jenta kom ut som Elvis på håret:D

Skrevet

Hadde akkurat samme svangerskap som deg med første. Var kun halsbrann på kveld/natt og endel vann som hopet seg opp :P Fikk jente.

Denne gangen har jeg kastet opp fra ca uke 5 til 16. Er enda endel kvalm nå i uke 22. Halsbrannen har allerede dukket opp, tåler ingenting som er godt (kaffe, sjokolade, krydret mat) For 2-3 uker siden streiket bekkenet (håper det bare er låsning, satser på at kiropraktor hjelper). Og har generelt vært i dårlig forfatning denne gangen. UL viste at vi venter gutt :)

Skrevet

I mine to forrige svangerskap, gut først, så jente, hadde eg få plager. Var veldig trøtt 1 semester med begge, elles var forma stort sett veldig fin. Ventar no nr 3, som er ein gut. Denne gangen har eg vore gjennom kvalme, trøytthet, mykje kynnera og bekkenløsning. Magen var kanskje litt breiare når eg gjekk med jenta mi..elles lite forskjel pga kjønn..meir livssituasjon og ytre faktorar som har påverka forma her.

Skrevet

Da virker det som at flere er dårligere med nr. 2.. rart hvordan kroppen vår er altså. :)

Skrevet

Første svangerskap - litt trøtt i 1.trimester og enorm appetitt frem til uke 20. Ellers ingenting. Fikk da ei jente. Andre svangerskap - supertrøtt, ble sykemeldt i uke 6 til uke 13. Stor appetitt frem til ca midten av svangerskapet. Sov store deler av dagen og var helt på en annen planet. Etter dette var jeg fin i formen. Fikk da gutt.

Nå er jeg rimelig nygravid igjen 4+1 og helt på bærtur allerede (Trettheten og appetitten kom allerde for en uke siden og jeg testa positivt 3+3). Supertrøtt, sur, hissig (kan jo vær fordi jeg har kutta røyken for noen uker siden - har røykt mellom svangerskapene......) og en enorm appetitt. Så nå blir det spennende å se om det er gutt eller jente denne gangen.

Skrevet

Mine to svangerskap var så og si helt like .

Eneste forskjellen var at jeg fikk MASSe vann i kroppen med gutten, og nesten ingenting med jenta :-)

Skrevet

Begge svangerskap ganske like egentlig. Like kvalm, like trøtt og like mye vondt i bekken.

Skrevet

Første svangerskap var likt ditt, sliten i første tri og halsbrann. Det ble gutt. :)

Denne gangen har jeg fått alt, og har vært 40% sykemeldt siden uke 9. Det er ei frøken. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...