Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 I saus riktignok. Men jeg har en kjempegod oppskrift på en blåmuggostsaus som jeg tenkte å lage til middag i dag. Og så ble jeg så veldig i stuss på om ettåringen vår kan få den? Det blir jo kokt, men på den annen side så er det jo muggost...
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Nei stakkars liten, det smaker jo så fælt! Men annet enn det så tror jeg det skal gå fint.. Sjekk matportalen.no
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Nå er jeg ingen ekspert, men man skulle tro kokingen tok det.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Nei stakkars liten, det smaker jo så fælt! Hehe jeg vet... Liker ikke muggost selv heller, men akkurat i denne sausen så gjør den seg veldig godt!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Veninna mi ga til gutten sin muggost på skive, han var under ett år! Og det gikk helt fint
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 Ja, ikke noe problem det. Gi forskjellig mat tidlig så slipper du kanskje kresne barn. Guttungen elsker blåmuggost-saus til indrefileten og kyllingen. Spiser også stangselleri med blåmuggost-dipp. Kjør på, det er jo så godt.
Leia81 Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Nabogutten vår ville kun ha blåmuggost på brødskiva en periode. Han var 2 år, så tror ikke det gjør noe å gi barna slik ost..
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 Takk for svar alle Da blir det blåmuggostsaus til middag
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 Blåmuggostsaus.......det høres ikke godt ut )
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #10 Skrevet 22. februar 2012 Blåmuggostsaus.......det høres ikke godt ut ) Det er rågodt Og jeg liker ikke engang blåmuggost! Mannen får ikke komme nær meg når han har spist elendigheten. Men i saus - mmmmm
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #11 Skrevet 22. februar 2012 Hvis han ikke er gravid så burde det ikke være noe problem ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #13 Skrevet 22. februar 2012 Hvis han ikke er gravid så burde det ikke være noe problem ;-) Haha nei er han det så har vi langt større problemer enn muggosten
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 22. februar 2012 #14 Skrevet 22. februar 2012 (endret) Gidder du legge ut oppskrift? Du kan få min? Norsola blåmuggost - den vinrøde fløte soyasaus finmalt pepper Smelt osten i kjelen og ha i fløte etter smak, (hvor sterk skal sausen smake ost) Pepre etter smak og bruk soya sausen som smaksforsterker. Kok (Ikke foss-kok) til den er så fyldig som du vil ha den. Nydelig til biff, svin og kylling og retter til rødvin. Kan også brukes som saus til pasta, feks med kylling og grønnsaker i. Endret 22. februar 2012 av Fineste-gutt08+frøken2012
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 22. februar 2012 #15 Skrevet 22. februar 2012 Tar gjerne din oppskrift også hi.
Gjest sug lut Skrevet 22. februar 2012 #16 Skrevet 22. februar 2012 Gidder du legge ut oppskrift? Du kan få min? Norsola blåmuggost - den vinrøde fløte soyasaus finmalt pepper Smelt osten i kjelen og ha i fløte etter smak, (hvor sterk skal sausen smake ost) Pepre etter smak og bruk soya sausen som smaksforsterker. Nydelig til biff, svin og kylling og retter til rødvin. Kan også brukes som saus til pasta, feks med kylling og grønnsaker i. Takker og bukker og nikker og neier
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #17 Skrevet 22. februar 2012 Ikke noe avansert oppskrift akkurat da Bruker 1-2 finhakkete sjalottløk som freses i godt med smør med salt og pepper. Har i en hel norzolaost og et fløtehus og koker opp til det blir tykt, kjører alt i stavmikser for å den glatt, og voila Det er sikkert masse annet man kan ha i også av krydder og urter, men det er sånn jeg har lært å lage den iallefall Blir selvsagt uten salt i nå som lillegutt skal få. Bruker den spesielt til bakt laksefilet, har det over laksen før den går i ovnen med revet parmesanost på toppen Mmmmm
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #18 Skrevet 22. februar 2012 Gidder du legge ut oppskrift? Du kan få min? Norsola blåmuggost - den vinrøde fløte soyasaus finmalt pepper Smelt osten i kjelen og ha i fløte etter smak, (hvor sterk skal sausen smake ost) Pepre etter smak og bruk soya sausen som smaksforsterker. Kok (Ikke foss-kok) til den er så fyldig som du vil ha den. Nydelig til biff, svin og kylling og retter til rødvin. Kan også brukes som saus til pasta, feks med kylling og grønnsaker i. Soyasaus var ikke dumt! Det skal jeg prøve
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 22. februar 2012 #19 Skrevet 22. februar 2012 Ikke noe avansert oppskrift akkurat da Bruker 1-2 finhakkete sjalottløk som freses i godt med smør med salt og pepper. Har i en hel norzolaost og et fløtehus og koker opp til det blir tykt, kjører alt i stavmikser for å den glatt, og voila Det er sikkert masse annet man kan ha i også av krydder og urter, men det er sånn jeg har lært å lage den iallefall Blir selvsagt uten salt i nå som lillegutt skal få. Bruker den spesielt til bakt laksefilet, har det over laksen før den går i ovnen med revet parmesanost på toppen Mmmmm Hørtes kjempegod ut! Savner blåmuggost masse nå med frløkna i magen, men lurer på om det kan være ok å spise så lenge den er kokt ordentlig?? Noen som vet?
Gjest sug lut Skrevet 22. februar 2012 #20 Skrevet 22. februar 2012 Ikke noe avansert oppskrift akkurat da Bruker 1-2 finhakkete sjalottløk som freses i godt med smør med salt og pepper. Har i en hel norzolaost og et fløtehus og koker opp til det blir tykt, kjører alt i stavmikser for å den glatt, og voila Det er sikkert masse annet man kan ha i også av krydder og urter, men det er sånn jeg har lært å lage den iallefall Blir selvsagt uten salt i nå som lillegutt skal få. Bruker den spesielt til bakt laksefilet, har det over laksen før den går i ovnen med revet parmesanost på toppen Mmmmm Kult, laks er favorittmat i huset og variasjoner er bra. Takker!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #21 Skrevet 22. februar 2012 Det var litt det samme jeg tenkte da jeg spurte ang ettåringen Men jeg vil jo tro at det meste kokes ut når du lager det i saus. Men siden det var jeg som spurte først så skal kanskje ikke jeg komme med noe svar, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå