Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 ikke kan jobbe i en stillesittende jobb, eller i en jobb der det blir mye løfting! Der jeg jobber nå er det helt umulig å unngå tunge løft! Flere ganger daglig blir det bæring på kasser, så ser jo at jeg snart må bytte jobb... Har lyst å ta ny utdanning også, men hva...
lille sprelle Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Et serviceyrke, f.eks. hotellfagskolen e.l.? Lærer? Førskolelærer (jobbe med større barn) SFO?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Butikk? Er jo litt løfting i butikk også når det kommer varer som skal pakkes ut, men det er sjelden jeg bærer rundt på tunge ting altså. Varierte arbeidsstillinger i løpet av dagen og ingen stillesitting. Jobber i gavebutikk.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Bli lærer! Stort behov for gode lærere. Svært lite tid til å sitte på ræva, tunge løft... njaaaa - bøker kan bli tungt, men kanskje ikke så tungt. Et svært givende yrke, men masse jobb og stress dessverre. Likevel, jeg vil ikke bytte, til tross for stort arbeidspress og lav lønn.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Jobber i butikk nå, og det er veldig mye løftng! Er jo ikke sånn at vi bærer ting rundt Men når det kommer varer må vi løfte kassene ned på vogna, bruskasser som må løftes oppå vogna osv. Har veldig lyst å bli lærer eller førskolelærer. Det er jo en lang utdanning så jeg klarer ikke å bestemme meg! Og v trenger inntekten min for at det skal gå rundt.. En lærerassisten, trenger de utdanning? Og de som jobber på sfo? Det hadde vært jobb for meg! hi
Gjest AnneS Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 Som førskolelærer er det mye løft, ikke bare småbarna men også de store trenger hjelp/trøst av og til. De kan faktisk være over 20 kg :S Mye bøy og tøy også, så jeg ville kanskje heller vurdert lærer om du ikke kan gjøre så mye fysisk...
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Du kan jobbe som assistent på sfo og i skolen uten utdanning, eller du kan utdanne deg til barne-og ungdomsarbeider som er en mindre omfattende utdanning enn førskolelærer. Man bærer ikke på skolebarna, men det blir jo litt bøy og tøy når de skal ha litt hjelp med en sko osv.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 Tøy og bøy er bare bra for meg, det er de løftene jeg ikke får lov til! Men en lærer da, de trenger vel ikke løfte så mye annet enn bøker, men jeg kan jo alltds låne med meg ordenselevene eller noe når de skal ha nye bøker! Og ser ikke for meg at det er så stillesttende heller. Kan jo kanskje være gymlærer? Har jeg noen rettigheter når jeg har jobb, men må bytte pga kronsk sykdom? Kan jeg ha rett tl støtte ved ny utdanning? Takker for svar Hi
Bettien Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 Det kan være at du kvalifiserer til omskolering, da far du støtte gjennom urdanningen. Ang å jobbe som assistent i sfo, slike stillinger er ofte bare 40%, f.eks kl 12.30-16.30..det blir det jo ikke store inntekter av..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå