Gå til innhold

Vet det er postet utallige middagstips tråder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meen, jeg orker ikke søke etter de her, latskapen lenge leve :P

Om du har en eller flere kjempe gode oppskrifter så skriv dem gjerne her, jeg er blitt så matlei i det siste. Syns vi spiser det samme uke etter uke (altså at vi rullerer på 5 forskjellige middager hver uke, IKKE en middag bare, haha)

Jeg har en knall god oppskrift jeg kan dele med dere som jeg skal lage i morgen;

Ca 2 laksefileter, kommer an på hvor mange dere er

Fersk spinat (her slumper jeg, ta det du syns er bra. Ingenting som heter for mye i denne oppskriften;))

1 pk kremfløte

En halv løk ca

Blåmuggost eller parmesan, kommer an på hva du liker.

Spaghetti

Fiskekrydder

Salt og pepper

Kok opp spaghetti, mens den koker og gjør seg klar begynner du på sausen. Hell 1 pk fløte i en kjele, ha i blåmuggost/parmesan sammen med spinatbladene, la dette småkoke inn. Krydre med fiskekrydder, salt og pepper. Skjær laksen i terninger og på slutten når du syns sausen smaker godt så legger du laksen i kjelen. Skru ned varmen for nå skal alt bare trekkes. Sil vannet fra spaghettien og server :) Kjempe godt!! Gleder meg til å se deres favorittoppskrifter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes godt ut. Her er et par enkle og kjappe fra meg.

FISKEBURGERE:

Fiskekaker i rundstykker eller pitabrød med rømmedressing og salat. Raskt og godt.

SCAMPI I TAGLIATELLE:

Ferdigkokte og marinerte scampi fra Findus. Kok tagliatelle og fres scampi i stekepanna noen få minutter. Del cherrytomater i to og stek de i panna ca 1-2 min. Hiv oppi sukkererter de siste sekundene evt bruk noen få vanlig erter. Bland alt sammen

SPEKE/PøLSEMAT

Kjøp pakke med oppskjært fenalår og Stranda skinke (Lang holdbarhet, så kan ligge noen mnd i kjøleskapet tilfelle overraskende besøk). Legg skinkepålegget på et fat, jeg skjærer også opp grillpølser, da ungene vil ha dette.

Lag potetsalat: Kok poteter i terninger, kort koketid, siden de er små. Bland mager kesam, yoghurt naturell, litt sennep, pepper, gressløk og vårløk. Bland potetene inn.

Server dette med grønn salat (salat, agurk, paprika) og gjerne melon.

Skrevet

Glemte å skrive eple i potetsalat oppskriften, den er viktig.

SALMA laks:

Kjøp den store SALMA laksen, tin evt i kaldt vann. Ertepurrè, der du bruker selskapserter, godt smør og evt salt/pepper. Mos med stavmikser. Kok Amadinepoteter og fres paprika, gulrot, blomkål og andre fargerike gr.saker i panna. Server med pose Hollandais saus. En god og fargerik middag.

FISKEGRATENG:

Ungene elsker ferdig Findus fiskegrateng med smør, frossne gr.saker og litt potet

FISKEBOLLER:

Bjellands fiskeboller, med hvit saus laget som det står på boksen (med muskat i tillegg), raspet rå gulrot og kokt potet + ett dryss av karri over det hele, elsker ungene

Skrevet

Mmmm. Blir sulten her jeg sitter (men så er jeg 5 mnd gravid, så jeg er alltid sulten)... Vi har også ukemenyer. Uke 1 og Uke 2. Her har vi fisk hver mandag og onsdag, vegetar på tirsdager, kjøtt på torsdag og kylling på fredag. Lørdag og søndag tar vi det litt på feelingen. Men her kommer etpar tips fra meg som vi synes er godt.

Laksefilèter med pesto legges i ildfast form og stekes i ovnen. Server med ovnsstekte potetbåter, broccoli og blomkål, samt rømme. Datteren vår på 2,5 liker ikke fersk fisk lenger(?) så hun får fiskeboller eller fiskekaker. Til dessert kjører jeg fryst ananas med litt eplejuice og melis i blenderen. Da får du en frisk og deilig sorbetis som også er sunn.

Ellers elsker jeg Ratatouille! Skjære små terninger av squash, aubergine, gulrot, løk og paprika i forskjellige farger. Stek det litt i panne/wok med olje og litt hvitløk. Hell over to bokser knuste tomater (gjerne de som er ferdig blandet med hvitløk og oregano). La alt småputre en god stund til grønnsakene har kokt litt inn. Smak til med krydder. Server med fullkornspasta og evt litt matyoughurt. Denne retter bruker vi ofte som vegetar, men den egner seg ypperlig til kjøtt og fisk også.

Ellers så er en klassiker hjemme hos oss annenhver fredag nygrillet kylling, fersk loff, salat, potetgull og rømme:-))). Litt usunt, men veeeldig godt.

Skrevet

Nam nam, så gode oppskrifter a. Skal prøve noen av disse når jeg skal ukehandle :) Bare å skrive flere de som vet om noen gode oppskrifter/middagstips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...