Gå til innhold

Hjelp!!! Åtteåring med veldige magesmerter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt oppkastsjau i huset, men åtteåringen har kunn sterke smerter i magen, over hele magen. Han fikk smertestillende kl 18,30 så den skulle egentlig virke enda, men nå våknet han med sterke smerter.

Han har ikke spist siden lunsj pga smertene.

Han er ikke kvalm.

Magen er myk.

Han har litt høyere tempratur en vanlig, 0,5 over.

Han får i seg litt væske.

Han har ikke slått seg i magen i dag.

Magesmertene har forverret seg siden søndag.

Han har heller ikke løs mage.

Hva er dette? Noen som har opplevd lignede?

(Hvis han blir verre utover natta så tar jeg turen til legevakte, hvis han ikke er bedre til i morgen så blir det legebesøk i morgen.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker luft el blindtarm.. Jeg hadde ringt legevakt og forhørt meg der nå for sikkerhets skyld. Man skal visst helst ikke ta smertestillende for uidentifiserte magesmerter.

Skrevet

Jeg ville tenkt på om det kunne være blindtarmen? Hos mange starter smerten rundt navelen. Har du prøvd å klemme nederst til høyere og sleppe fort opp?

Uff, stakkars liten. Min mening er å kjenne på mage følelsen din. Bedre med en tlf ned til legevakt for mye en en for lite.

God bedring til 8 åringen.

Skrevet

Jeg ville tenkt på om det kunne være blindtarmen? Hos mange starter smerten rundt navelen. Har du prøvd å klemme nederst til høyere og sleppe fort opp?

Har også tenkt blindtarmen, men hva skal jeg se etter ved å slippe fort opp?

Kan også være luftsmerter siden smerten ikke er like intens hele tiden.

Jeg visste ikke at man ikke skulle gi smertestillende ved disffuse plager, håper jeg ikke har gjort det verre...

Vurderer situasjonen fortløpende mtp legevakt, har andre barn som ligger å sover også er jeg alene med dem.

Hi

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker angående bruk av smertestillende. Du kan jo ta en telefon og forhøre deg.

Skrevet

Dra på legevakten, du! Er det blindtarm, kan den måtte fort ut. Likesågodt å eventuelt få det utelukket, så kan dere sove med trygt sinn...

Skrevet

Vis det er værre når du slipper er det typisk blindtarmen. Men jeg er enig med resten. Kom dere til lege. :) lykke til.

Skrevet

"Har også tenkt blindtarmen, men hva skal jeg se etter ved å slippe fort opp?"

Jeg hadde blindtarmbetennelse for noen år siden, og er det det, da kommer han til å hyle av smerte om du trykker på den. :(

Lykke til med gutten din!

Skrevet

Nå har han bare litt vondt i mangen, på venstre side. Han gikk av seg smerten????

Da kommer smertene altså tidvis, og da satser jeg på luftsmerter enn så lenge. klemte på magen og slapp fort opp og da gjorde det ikke så vondt lenger.

Virker som den nazien som ikke vil dra på legevakta, men turen tar 45 min og jeg må vekke de andre barna så derfor døryer og vurderer jeg meg sønder og sammen.

Tusen takk for hjelpen alle sammen godt å ha dere i de sene nattetimer...

Hi

Skrevet

Det skjønner jeg veldig godt hi, men hva med en telefon? Høres ut som luft da :)

Skrevet

Nå har han bare litt vondt i mangen, på venstre side. Han gikk av seg smerten????

Da kommer smertene altså tidvis, og da satser jeg på luftsmerter enn så lenge. klemte på magen og slapp fort opp og da gjorde det ikke så vondt lenger.

Virker som den nazien som ikke vil dra på legevakta, men turen tar 45 min og jeg må vekke de andre barna så derfor døryer og vurderer jeg meg sønder og sammen.

Tusen takk for hjelpen alle sammen godt å ha dere i de sene nattetimer...

Hi

Blindtarmen sitter på høyre side nede ved lysken, og for meg var ihvertfall smerten først konstant før den eskalerte i intensitet. Men det kan jo også være betente lymfekjertler, tror ikke det skal være alvorlig, men de sitter jo rett ved lysken, på begge sider. Har du ringt legevakta og spurt om råd? :)

Hilsen meg som har hatt blindtarmbetennelse over her

Skrevet

Jeg har også hatt blindtarmbetennelse og den sitter på høyre side. Da ble det så ille til slutt at jeg ikke klarte å gå, og ikke klarte å rette opp ryggen. Den var nær ved å sprekke, så det er ganske skummelt, men hvis det er på venstre side så høres det jo ikke helt sånn ut. En telefon til legevakta kan være lurt, du kan jo forklare at det er vanskelig å dra dit, men høre om de vet hva det kan være.

Gjest irismor
Skrevet

Gammelt kjerringråd ved luftsmerter. Vri opp en klut i varmt (så varmt som mulig) og legg den på magen. Bivirkningen er at da fiser han ;) og luften kommer ut.

Skrevet

Har ikke lest svarene du har fått.

Men barn skal IKKE få paracet når de har MAGEsmerter. (tilfelle blindtarmbet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...