Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Kan man ha det ett svangerskap men ikke andre?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 21. februar 2012 #2 Skrevet 21. februar 2012 Det er det faktisk ingen som vet! Men ja, man kan ha det i bare ett svangerskap og ikke de andre. Jeg hadde det med førstemann, men ikke de tre siste. Dvs, jeg var litt på grensen, men bikket aldri helt over.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #3 Skrevet 21. februar 2012 Hva er symptomer? Hva gjør de hvis man får det?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 21. februar 2012 #4 Skrevet 21. februar 2012 Hva er symptomer? Hva gjør de hvis man får det? De målbare symptomene er høyt blodtrykk, proteiner i urinen og ødem (vann i kroppen). De kan også ta blodprøve for å finne ut leververdier osv. Subjektive symptomer kan være pannehodepine, synsforstyrrelser, uvelhet, kvalme, smerter der leveren er... Svk.forgiftning kommer ikke før etter uke 20, og normalt ikke før etter uke 30 (men det kan kommer før). De fleste som får det er nær termin. Dersom man får ett eller flere av av symptomene, eller får mistanke, oppsøker man lege/JM og så vurderer de hva som skjer videre. Jeg ble umiddelbart innlagt da jeg fikk dette, og siden jeg var ved termin ble fødselen igangsatt etter to dager på observasjonsposten. Er man usikker så bør man alltid kontakte lege/JM/føden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå