Gå til innhold

ANGRER på Mountain Buggy! Anbefaler ikke!


tuppaoglillemor73

Anbefalte innlegg

"Alle" skulle ha MB da vi kjøpte vogn og jeg hadde hørt så mye bra om den. Men nå irriterer vogna meg veldig. Først og fremst fordi minsten sklir ned i setet og det ikke går an å sette ryggen opp rett. Han vil jo opp og se og blir irritert når han ikke får god utsikt. Irriterer meg også at man ikke kan ha barna vendt mot seg.

Ja, den er god å trille. Og ja, den er lett å legge sammen. Og ja, den har god solskjerm osv. Men det veier ikke opp for det negative.

 

Nå ønsker jeg meg en klassisk, god gammeldags vogn med fire hjul og rett rygg. Ikke la dere lure av utseendet folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Alle" skulle ha MB da vi kjøpte vogn og jeg hadde hørt så mye bra om den. Men nå irriterer vogna meg veldig. Først og fremst fordi minsten sklir ned i setet og det ikke går an å sette ryggen opp rett. Han vil jo opp og se og blir irritert når han ikke får god utsikt. Irriterer meg også at man ikke kan ha barna vendt mot seg.

Ja, den er god å trille. Og ja, den er lett å legge sammen. Og ja, den har god solskjerm osv. Men det veier ikke opp for det negative.

 

Nå ønsker jeg meg en klassisk, god gammeldags vogn med fire hjul og rett rygg. Ikke la dere lure av utseendet folkens.

 

Ps mountain buggy urban jungle, nyeste modellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" skulle ha MB da vi kjøpte vogn og jeg hadde hørt så mye bra om den. Men nå irriterer vogna meg veldig. Først og fremst fordi minsten sklir ned i setet og det ikke går an å sette ryggen opp rett. Han vil jo opp og se og blir irritert når han ikke får god utsikt. Irriterer meg også at man ikke kan ha barna vendt mot seg.

Ja, den er god å trille. Og ja, den er lett å legge sammen. Og ja, den har god solskjerm osv. Men det veier ikke opp for det negative.

 

Nå ønsker jeg meg en klassisk, god gammeldags vogn med fire hjul og rett rygg. Ikke la dere lure av utseendet folkens.

 

Ps mountain buggy urban jungle, nyeste modellen

 

Såpass!!!

Har vognen selv. Jeg og gutten min elsker den.

Helt fantastisk vogn. Min gutt sitter kjempefint i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme erfaring som deg angående Mounten Buggy. Vi solgte den å kjøpte Easywalker Qtro istede, å er bare sååå fornøyd :)) sittedelen kan ikke snus på den heller, men det er en utrolig god vogn, både å trille og for jenta vår å både sitte og ligge i. Anbefaler på det sterkeste om du ikke vil ha en tradisjonell 4-hjuling :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med deg, HI! Denne vogna ser kul ut og er god å trille, men egner seg ikke til små babyer (6 mnd +) og det er nitrist å ikke kunne kommunisere med barnet når man triller. Det er uaktuelt for meg å kjøpe vogn der sportsdelen ikke kan vendes begge veier, i hverfall ikke før jenta mi er typ 2 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde den til førstemann, og kunne ikke tenkt meg annet nå heller.... Tok sportsdel i bruk allerede da han var 4 måneder, og funka superbra.... Men er jo derfor det selges så mange ulike vogner. Vi har ulik smak:-) for meg hadde det f eks vært helt uaktuelt med en tung 4-hjuling:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hjul er ikke synonymt med tung! :P Men ja - det finnes jo vogner i alle tenkelige varianter, så alle kan finne en som oppfyller deres behov og ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også helt uenig, vi er megafornøyde. Det er hovedsakligpga:

1) Den er kjempelett å trille og bære/ løfte, velegnet når man bor i blokk f.eks.,

2) Den er smal og smidig og egner seg godt å ta kollektivtransport med, fryder meg hver gang jeg ser en gigantisk 4-hjulsvogn komme inn på bussen og breie seg ut over all plassen når min egen vogn lett bare svinges til side og ikke tar så mye plass.

3) Vi har hatt null problemer med denne. har hørt at TFK har dobbelt så mange reklamasjoner pga feil. Svært god kvalitet. Derav også veldig dyr da men.

 

Jeg kan si meg enig i at det er dumt at ikke ryggen kan rettes helt opp, men dette var bare et problem fram til gutten var ca 8 måneder (tok i bruk sportsdelen da han var 6), nå sitter han helt perfekt og elsker å sitte oppreist og titte rundt, god utsikt ettersom den er åpen og fin. Forøvrig fant jeg ut at min venninne med Emmaljunga city cross også sliter med at gutten sklir ned, så dette gjelder ikke bare urban jungle/ 3-hjulinger, tror det har mer med alder og størrelse på ungen å gjøre.

 

Hadde også gruet meg til å ikke kunne ha ham mot meg, men det har ikke vært noe problem, han er så nysgjerrig og ville aldri akseptert å sitte bakovervendt uansett, bare vrir seg for å se fremover. Ganske få 3-hjulinger forøvrig hvor sportsdelen kan snus.

 

Vel vel, men vi er forskjellige. Skrev dette egentlig bare for å veie opp dersom det titter noen innom som vurderer å kjøpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bestemt at vogner der sittedelen kan vendes begge veier er det mest babyvennlige alternativet. En baby på 6 mnd har mye større interesse og glede av å følge mammas/pappas ansikt, blikk og prat enn å se på omgivelsene. Også ifht til språkutvikling er det en klar fordel å kunne prate med babyen når man er ute og går, se på ting sammen i stedet for at den lille skal sitte der "for seg selv" og se omgivelser den ikke aner hva er gli forbi. Barnet lærer masse av å følge den voksnes munn/lyder/mimikk. Argumentet om at barnet vil SE og dermed skal sitte fremovervendt skjønner jeg ikke - iom at barnet SER like mye i den andre retningen også.. Og om barnet vil ha avveksling og se fremover er det jo bare å snu sittedelen. Tror ærlig talt at de fleste som har disse 3-hjulingene uten vendbar sittedel egentlig synes det er litt trist at barnet vendes fra dem i vogna, men at det kule designet veier opp for den manglende kontakten med barnet. Jeg har flere venner og bekjente m TKF, MB etc som innrømmer det. Jeg har selv hatt lyst på en MB for jeg synes de er kjempetøffe, og nydelige å trille, men har hver gang slått det fra meg pga setet. Med tanke på så mye tid barnet tilbringer i vognen (for min del er vi ute og triller hver dag , gjerne lange turer på 2-3 timer) synes jeg det er viktig å ha kontakt; smile, le, snakke..i det hele tatt! samtidig som man er ute og SER! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vår første vogn var en mtb men solgte den pga at sittedelen ikke kunne snus mot meg(...idioten meg ja...)

 

siden har vi hatt 6! vogner og jeg ANGRER meg helt sinnsykt nå...det er den beste vognen jeg har trillet og dert ble overhodet ikke nødvnedig med en vogn som kunne vendes mot meg,snarere tvert imot:) så ikke enig jeg heller....

 

har lagt min nyeste vogn for salg jeg og skal ha meg en mtb igjen når den er solgt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med Emmaljunga Edge Duo Combi til vesla, og angret som en hund..... Den var stor og tung, tok storplass hvorenn vi var (i bilen, på bussen, på kjøpesenter osv). I tillegg hatet vesla å sitte i sportsdelen.

 

Så nå har jeg kjøpt en MTB - og jeg er storfornøyd!!!! Både jeg, mannen min og vesla elsker den. Har nå en jente som faktisk sovner i vogna så fort vi begynner å trille (hun har blånekta å sove i vogna fra hun var 5mnd), og når hun er våken så sitter hun og følger med på verden mens hun prater og koser seg (i Emmaljungaen satt hun bare å gråt + prøvde å komme seg ut av vogna, tydelig misfornøyd).

 

Når du da legger til at vogne er utrolig lett å trille og tar såååå utrolig mye mindre plass i bilen, så kan jeg ikke annet enn å si at det aldri blir noe annet enn mtb her i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Blir for dumt å skrive sånt, er jo ikke vognen det er noe galt med -det er du som har gjort for dårlig research før du kjøpte den!

 

Når man skal kjøpe vogn må man jo tenke grundig gjennom hva man skal bruke den til og hva man ønsker av egenskaper. Er vel sånn at de fleste kjøper denne vognen, bruker den med bag for så å gå over til en annen vendbar vogn for en periode, og så bruke den som sportsvogn senere.

 

MB er en kjempe god vogn, og tro meg jeg har prøvd det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme erfaring som deg angående Mounten Buggy. Vi solgte den å kjøpte Easywalker Qtro istede, å er bare sååå fornøyd :)) sittedelen kan ikke snus på den heller, men det er en utrolig god vogn, både å trille og for jenta vår å både sitte og ligge i. Anbefaler på det sterkeste om du ikke vil ha en tradisjonell 4-hjuling :))

 

Litt komisk iogmed at quatro/sky og MB omtrent har de samme egenskapene, dvs. omtrent samme vogn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme erfaring som deg angående Mounten Buggy. Vi solgte den å kjøpte Easywalker Qtro istede, å er bare sååå fornøyd :)) sittedelen kan ikke snus på den heller, men det er en utrolig god vogn, både å trille og for jenta vår å både sitte og ligge i. Anbefaler på det sterkeste om du ikke vil ha en tradisjonell 4-hjuling :))

 

Litt komisk iogmed at quatro/sky og MB omtrent har de samme egenskapene, dvs. omtrent samme vogn...

 

Det er vel to vogner som er veeeldig like ja! Hehe...

Hvordan er MB sammenlagt? Tar den veldig stor plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne på å skaffe meg en trehjuling selv jeg, så spennende med slike tråder. Hva er forskjellen på MB og easywalker sky da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MB er mye lenger sammenlagt enn EW, den blir mere kompakt.

 

 

 

Jeg har også samme erfaring som deg angående Mounten Buggy. Vi solgte den å kjøpte Easywalker Qtro istede, å er bare sååå fornøyd :)) sittedelen kan ikke snus på den heller, men det er en utrolig god vogn, både å trille og for jenta vår å både sitte og ligge i. Anbefaler på det sterkeste om du ikke vil ha en tradisjonell 4-hjuling :))

 

Litt komisk iogmed at quatro/sky og MB omtrent har de samme egenskapene, dvs. omtrent samme vogn...

 

Det er vel to vogner som er veeeldig like ja! Hehe...

Hvordan er MB sammenlagt? Tar den veldig stor plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er super fornøyde med MB. Kunne ikke tenkt meg en annen vogn. Den har vært/er bra å trille i all slags vær og terreng. Den er så lett - smidig, både å gå og jogge med. :) Den tar liten plass når man slår den sammen og er ikke tung å bære.

 

Tullemor ble flyttet i sports delen fra hun var 4 1/2 mnd, har ikke hatt noe som helst problem med at hun ikke har sittet mot meg. Hun er et nysgjerrig vesen som skal ha med seg alt!! (ansiktet mitt har hun jo sett store deler av dagen uansett.)

 

Vi er så fornøyde med MB at vi skal kjøpe den i tvillingvogn å bruke den som søskenvogn nå. ;)

 

Har anbefalt MB til mange som har kjøpt vognen som også er super fornøyde. Som en skrev over her, det er godt det finnes mange vogner på markedet - alt til en hver smak! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" skulle ha MB da vi kjøpte vogn og jeg hadde hørt så mye bra om den. Men nå irriterer vogna meg veldig. Først og fremst fordi minsten sklir ned i setet og det ikke går an å sette ryggen opp rett. Han vil jo opp og se og blir irritert når han ikke får god utsikt. Irriterer meg også at man ikke kan ha barna vendt mot seg.

Ja, den er god å trille. Og ja, den er lett å legge sammen. Og ja, den har god solskjerm osv. Men det veier ikke opp for det negative.

 

Nå ønsker jeg meg en klassisk, god gammeldags vogn med fire hjul og rett rygg. Ikke la dere lure av utseendet folkens.

Det eneste jeg savnerveldig med den, er at man ikke kan ha barnet mot seg. Ellers knallgod! Min er velfra 2008? Sitterkjempefinti den, da rumpa har en liten dump. Men på feks Simo, der det er rette flater, hadde vi problemer med at barna seg nedover ryggen, og dermed bortover setet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med HI, har tidligere advart mot dette problemet og flere andre problemer med vognen. Kanskje den er grei når man kun har prøvd denne vognen, men har man hatt en GOD vogn så skjønner man at MB ikke er en bra vogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er det ikke opp til andre å avgjøre for meg hvilke vogner som er gode. Jeg har hatt 30 vogner, og for meg er mountain buggy en veldig god sportsvogn fra barnet er et år ca og ut vognperioden.

Til dere som er uenige, jaja synd for dere -selg den og kjøp noe annet.

 

Må si det overrasker meg at folk kan kjøpe en vogn for så å overraskende oppdage at den ikke kan snus begge veier etterpå, det tror jeg ikke jeg hadde turt å innrømme faktisk ;)

Endret av EnBlå&ToRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eid 4 Urban Jungle. Har angret hver gang jeg har solgt.

Den ultimate komboen for oss var OTH (MBs tidligere navn) Urban ungle og Bugaboo Frog.(modell før Cameleon)

 

Kjøpte to vogner på finn.no i stedet for én helt ny.

 

I dag tror jeg valget hadde fallt på Brio Go. Den har Bugaboo fordelene og MBs unike kjørecomfort. Den virker større enn den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...