Drømme Stress ned-mamma Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Da har halsbrannen kommet for fullt, og jeg vet ikke mine arme råd av hva jeg skal spise (eller drikke) for noe!! Hjelp! Tenker mat først og fremst..man kan ikke leve på halsbrannførstehjelpen som lovehearts, melk o.l. Konkrete tips tas i mot med stooor takk!!!! *urkeurk*
optimist77 Skrevet 21. februar 2012 #3 Skrevet 21. februar 2012 Love hearts, som er godteri.....eller Gaviscon (får kjøpt på apoteket...
Kosedottene Skrevet 21. februar 2012 #4 Skrevet 21. februar 2012 Apoteket har tabletter mot halsbrann for gravide. Min gravide kone er svært fornøyd med de vi kjøpte denne uken. Funka som bare det
CNE Skrevet 21. februar 2012 #5 Skrevet 21. februar 2012 Jeg har samme problemet selv. Melk fungerer veldig godt. Men jeg knasker mest på Love hearts. De hjelper mot halsbrann og mot kvalme/oppkast.
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2012 Takker for svar! Vurderer sterkt om jeg må ut før kiwi stenger kl 23.. Men en yoghurt og litt melk gjorde at jeg fikk i meg litt middag Apotek har så klart ting som lindrer, men håpa egentlig på tips om matvarer som ikke trigger halsbrannen så mye, evt. noe som er typiske triggere, sånn at man kan unngå det verste. Det jeg syns er pyton er at vann og generelt alt som ikke er melk, utløser hele greiene! Vet snart ikke hva jeg skal innta...!!
Aveyeja Skrevet 24. februar 2012 #7 Skrevet 24. februar 2012 Hør om du kan få omeprazol av legen din eller evt. Losec, tror det er trygt å bruke.
smet Skrevet 24. februar 2012 #8 Skrevet 24. februar 2012 Mandler funker mot halsbrann for meg. Ellers er lovehearts den store redninga. Gaviscon fungere litt, men ikke optimalt..
Gjøkeredet③ Skrevet 24. februar 2012 #9 Skrevet 24. februar 2012 Første svangerskap klarte jeg meg med lovehearts, men med nummer 2 måtte jeg over på gaviscone. Kjenner halsbrannen begynner å komme snikende nå. Klarer meg foreløpig med lovehearts, men det er vel ikke lenge til jeg må gå til innkjøp av Gaviscone
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 24. februar 2012 #10 Skrevet 24. februar 2012 For min del er det kun vann som funker. Får halsbrann av alt jeg spiser, men hvis jeg drikker masse vann (minst 3 liter om dagen) så går det greit:)
Linerlen og pipipen Skrevet 24. februar 2012 #11 Skrevet 24. februar 2012 Banan funker greit for meg, men er ikke veldig plaget da..
Mamma´n til lillemor Skrevet 24. februar 2012 #12 Skrevet 24. februar 2012 Jeg lurer på om melk og f.eks grøt øker plagene jeg. Det hjelper der og da, men etter en times tid er det verre enn det var. Det samme med hvitost. Spiser jeg brød med hvitost to-tre timer før jeg legger meg ligger jeg og kjenner på det hele kvelden. Kjenner at det hjelper å spise lite og ofte og gjerne litt smakløse ting som startkjeks. Ikke det at man blir så mett av det egentlig.
12Januarspire Skrevet 24. februar 2012 #13 Skrevet 24. februar 2012 Jeg bruker Titralac og fløte Livreddere for meg altså. Gaviscon hjalp ikke i det hele tatt....
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #14 Skrevet 24. februar 2012 Proteiner og kalsium i melk vil gjøre halsbrann verre! (Just Google it... ) -Virker lindrene der og da, men øker syreproduksjon på sikt... Mandler derimot inneholder oljer som vil kunne legge seg som en hinne over, og kunne hjelpe.
Happy H Skrevet 25. februar 2012 #15 Skrevet 25. februar 2012 Druer hjelper meg:) MEN må holde meg unna all sterk og krydret mat, hvitløk osv..
Vogndilla Skrevet 25. februar 2012 #16 Skrevet 25. februar 2012 Er veldig plaget, eneste som funker er flytende gaviscon...
canita Skrevet 25. februar 2012 #17 Skrevet 25. februar 2012 Frutin funker bra for meg. har hatt halsbrann fra starten og er nå i uke 30..... lykke til
☆☆☆ Skrevet 25. februar 2012 #18 Skrevet 25. februar 2012 Avocado har vært helt greit å spise, samme med banan og nøtter. Krydder og øvrig frukt har trigget halsbrannen, men har det stoppet meg? Nei.. Har siste uka måttet ty til Gaviscon før leggetid, ellers har jeg gjort mitt beste for å ignorere hele halsbrannproblematikken. Det funker sånn passe...
babysyk_74 Skrevet 25. februar 2012 #19 Skrevet 25. februar 2012 typiske trippere på halsbrann er varer som er rike på syre,fett og sukker. Jeg har hatt halsbrann dann og vann i 20 år så dette vet jeg alt om..hehe typiske ting jeg får halsbrann av;Kaffe,brunost,bringebærsyltetøy,agurk,appelsinjuice,sterk kryddret mat,tomatpure,fet mat osv-osv Mager kost, små og hyppige måltider er løsningen + gaviscon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå