Gå til innhold

Tips til trygg "halsbrannmat"??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har halsbrannen kommet for fullt, og jeg vet ikke mine arme råd av hva jeg skal spise (eller drikke) for noe!! Hjelp!

Tenker mat først og fremst..man kan ikke leve på halsbrannførstehjelpen som lovehearts, melk o.l.

Konkrete tips tas i mot med stooor takk!!!!

*urkeurk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Love hearts, som er godteri.....eller Gaviscon (får kjøpt på apoteket...

Skrevet

Apoteket har tabletter mot halsbrann for gravide. Min gravide kone er svært fornøyd med de vi kjøpte denne uken. Funka som bare det :)

Skrevet

Jeg har samme problemet selv.

Melk fungerer veldig godt. Men jeg knasker mest på Love hearts. De hjelper mot halsbrann og mot kvalme/oppkast.

:)

Skrevet

Takker for svar! Vurderer sterkt om jeg må ut før kiwi stenger kl 23.. Men en yoghurt og litt melk gjorde at jeg fikk i meg litt middag :)

Apotek har så klart ting som lindrer, men håpa egentlig på tips om matvarer som ikke trigger halsbrannen så mye, evt. noe som er typiske triggere, sånn at man kan unngå det verste.

Det jeg syns er pyton er at vann og generelt alt som ikke er melk, utløser hele greiene! Vet snart ikke hva jeg skal innta...!!

Skrevet

Hør om du kan få omeprazol av legen din eller evt. Losec, tror det er trygt å bruke.

Skrevet

Mandler funker mot halsbrann for meg.

Ellers er lovehearts den store redninga. Gaviscon fungere litt, men ikke optimalt..

Skrevet

Første svangerskap klarte jeg meg med lovehearts, men med nummer 2 måtte jeg over på gaviscone. Kjenner halsbrannen begynner å komme snikende nå. Klarer meg foreløpig med lovehearts, men det er vel ikke lenge til jeg må gå til innkjøp av Gaviscone ;)

Skrevet

For min del er det kun vann som funker. Får halsbrann av alt jeg spiser, men hvis jeg drikker masse vann (minst 3 liter om dagen) så går det greit:)

Skrevet

Banan funker greit for meg, men er ikke veldig plaget da..

Skrevet

Jeg lurer på om melk og f.eks grøt øker plagene jeg. Det hjelper der og da, men etter en times tid er det verre enn det var. Det samme med hvitost. Spiser jeg brød med hvitost to-tre timer før jeg legger meg ligger jeg og kjenner på det hele kvelden.

Kjenner at det hjelper å spise lite og ofte og gjerne litt smakløse ting som startkjeks. Ikke det at man blir så mett av det egentlig.

Skrevet

Jeg bruker Titralac og fløte :P Livreddere for meg altså. Gaviscon hjalp ikke i det hele tatt....

Skrevet

Proteiner og kalsium i melk vil gjøre halsbrann verre! (Just Google it... ;) )

-Virker lindrene der og da, men øker syreproduksjon på sikt...

Mandler derimot inneholder oljer som vil kunne legge seg som en hinne over, og kunne hjelpe.

:)

Skrevet

Druer hjelper meg:)

MEN må holde meg unna all sterk og krydret mat, hvitløk osv..

Skrevet

Er veldig plaget, eneste som funker er flytende gaviscon...

Skrevet

Frutin funker bra for meg.

har hatt halsbrann fra starten og er nå i uke 30.....

lykke til

Skrevet

Avocado har vært helt greit å spise, samme med banan og nøtter.

Krydder og øvrig frukt har trigget halsbrannen, men har det stoppet meg? Nei..

Har siste uka måttet ty til Gaviscon før leggetid, ellers har jeg gjort mitt beste for å ignorere hele halsbrannproblematikken. Det funker sånn passe...

Skrevet

typiske trippere på halsbrann er varer som er rike på syre,fett og sukker.

Jeg har hatt halsbrann dann og vann i 20 år så dette vet jeg alt om..hehe

typiske ting jeg får halsbrann av;Kaffe,brunost,bringebærsyltetøy,agurk,appelsinjuice,sterk kryddret mat,tomatpure,fet mat osv-osv

Mager kost, små og hyppige måltider er løsningen + gaviscon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...