Gå til innhold

massere underlivet med jordnøttolje

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å unngå å revne under fødselen? noen som har hørt om det eller prøvd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om flere som har brukt det og som ikke har revna.

Vet om flere som har brukt det og som har revna.

Vet om flere som ikke har brukt det og som har revna.

Vet om flere som ikke har brukt det og som ikke har revna.

For å oppsummere: Du kan revne eller ikke revne åkke som.

Skrevet

Jepp.... Tror ikke det er noen solid research på hvorvidt dette funker. Jeg prøvde, men endte med å bli klippet anyways siden lillesnupp måtte hentes ut med vaakum :( Oouch :(

Skrevet

for å unngå å revne under fødselen? noen som har hørt om det eller prøvd?

Tror nok du vil kunne få høre om all etyper erfaringer, ja. Selv masserte jeg, og revnet ingen av gangene. Men jeg brukte olivenolje, ikke jordnøttolje. Dersom det har noen funksjon, så er det uansett massasjen det kommer an på, ikke typen olje.

Skrevet

Det er gjort solid forskning på det, og det virker, men selvfølgelig kan man revne likevel, er et komplekst tema!

Skrevet

Det er gjort solid forskning på det, og det virker, men selvfølgelig kan man revne likevel, er et komplekst tema!

Skrevet

Link til den solide forskningen?

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Bruk mandelolje det er den oljen med mest E-vitamin og det er E vitaminer som gjør huden elastisk :) brukte det revnet ikke:)

JM sa " her er det noen som har smurt seg godt ja, dette skal gå bra"

Skrevet

Bruk mandelolje det er den oljen med mest E-vitamin og det er E vitaminer som gjør huden elastisk :) brukte det revnet ikke:)

Hehe, jordmor trodde også at jeg hadde smurt meg og jeg revna ingenting. Hadde heller ikke smurt med noe som helst :DV

E-vit. gjør heller ikke huden elastisk. E-vit. kan bidra til bedre oksygentilførsel til hudcellene som øker blodsirkulasjonen, men mer elastisk blir ikke huden ;)

Skrevet

Det er godt kjent at det ikke er effektivt å smøre E-vitamin på huden - molekylene er for store.

Skrevet

jeg gjorde det sist og revna.. Gidder ikke denne gangen, da jeg synes den masseringa var en kjedelig prosess, og for mitt vedkommende ingen funksjon ;)

Skrevet

Revnet masse selv om jeg brukte jordnøttolje. Barnet ble forløst med vakum så det var vel egentlig det som gjorde utslag.. Oljen var også fin å bruke på magen, litt lang tørketid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...