Gå til innhold

Bryllupsgave; Er jeg kjip...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i bryllup, og bruden ønsket seg gavekort på Glasmagasinet.

Vi gir et gavekort på femhundre + en eksklusiv konfekt og kaffe.

De er veldig glad i kaffe.

For å være i bryllupet må vi ligge to netter på hotell og koste flyreise ++ for meg og mannen min.

Er redd for å bli oppfattet som kjip og gjerrig, men synes ærlig talt ikke vi

Har råd til mer.

Ekstra utgifter kommer jo også som taxi til og fra kirke og festlokale..

Totalt koster gaven ca 800,-

Hele helgen med bryllupet kommer på ca 5-6000,-

(Men det vet jo ikke andre gjester..)

Synspunkter folkens, burde jeg legge i ny gave...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dette ikke er søsken er det en helt grei gave.

Skrevet

Synes dere har lagt nok penger i fra før. 5-6000 for overnatting på hotell.

Jeg for min del hadde blitt glad hvis noen kommer i bryllupet mitt i det hele tatt, hvis jeg skal ha det en dag...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hvor nære er dere, det er jo litt av cluet?

Uansett synes jeg det er nok, de burde skjønne såpass at dere må ut med en hel del ekstra enn de som ikke kommer langveisifra.

Skrevet

Personlig ville jeg gitt 800 i gavekort og droppet sjokoladen og kaffen. Og det holder, ikke kjipt!

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Syns det er mer enn nok, uansett hvor nære dere er! De blir nok kjempeglade for gavene, og for at dere kommer langveis fra bare for å være med på den store dagen deres.

Skrevet

Har dere ikke egentlig råd til mer, så er det svar godt nok egentlig. Man gir etter evne også, ikke bare etter hvor nære venner eller familie det er.

Jeg vil også si at gavekort + konfekt er nok uansett, spesielt mtp at dere skal overnatte på hotell.

Skrevet

Det er en fin gave! Herre, dere har brukt mye på å faktisk komme i bryllupet og :-)

Skrevet

Pleier å gi for 500 til venner når vi blir invitert i bryllup. Må være familie før jeg spanderer mer. Kanskje jeg er kjip, men det får heller være.

Skrevet

Det er min søser, men hun vet at dette bryllupet allerede har

kostet oss mange tusen kroner. Utdrikningslagenekostet jo oss

også mye. Vi må reise 50 mil for å være med, og

hotellovernatting er et must..

Må kanskje legge i enda en, tusning da...

Skrevet

Om søsteren din er et normalt menneske ser hun hva dere legger i å delta, og er kjempetakknemlig for det.

Skrevet

Mer enn nok, spes mtp reise og hotell!

Skrevet

Hm,vanskelig spm egentlig. Dere betaler jo en del for å reise og være med, men samtidig er det din søster. Jeg tror jeg ville droppet den fancy konfekten og kaffen (det må jo koste en del hundre lapper å kjøpe inn det også) og lagt mer penger i gavekortet, som er det de ønsker seg.

Skrevet

Det er din søster, så hun av alle vet at dette har kostet dere mye i utdrikningslag, hotell og fly. 500 pluss konfekt og kaffe er mer enn nok. Hun forventer garantert ikke mer enn det!

Skrevet

Du må gi det du føler for. Jeg var i bryllup til min søster i utlandet, fly + hotell i 5 dager for meg og barna kom på 12 000 kr. Vi gav 2000 kr i gave, men jeg har spart en god stund. Jeg ga min andre søster samme beløp da hu giftet seg så dermed ga jeg samme til søster som nylig gifter seg. Men synes ikke du er kjip hvis du gir gavekort +kaffe:)

Skrevet

Mer enn nok! Gav selv 500 kr til en vennine. Gir kun mer til veldig nære venner og familie.

Skrevet

Synes også du skal droppe Konfekten og kaffen å gi de pengene i gavekortet. Hvis du har veldig lyst å gi en "fysisk" kave kan du jo gi en blomsterbuket? =)

Uansett gir man etter det man kan, tror hun blir kjempe fornøyd uansett hva det er du kommer på =)

Skrevet

Synes også du skal droppe Konfekten og kaffen å gi de pengene i gavekortet. Hvis du har veldig lyst å gi en "fysisk" kave kan du jo gi en blomsterbuket? =)

Ja for blomstebuket er jo gratis. Skal man ha en som er bryllup verdig må en opp i samme pris som konfekt og kaffe. Da er konfekt og kaffe bedre, det er ikke dødt innen brudeparre har nådd å sette seg ned etter all ståheien.

Synes 500/800 er mer enn nok i din situasjon. Vi gir 1000 til søsken, og det beløpet er du jo i praksis laaangt over.

Dessutten er gavekort drit kjedelig å gi, så skjønner at du vil gi noe utenom også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...