Hønemor30 Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Trenger tips:) Hva bør man absolutt se og oppleve? Hvordan er maten? Reaturant anbefalinger Hvilke områder bør man bo i? Hoteller? Hvor mange dager bør jeg regne for at ting ikke skal føles stressende. Tenker selv 4-5?? Annet?? Kom igjen:))
Gjest Mentha & Junior Skrevet 21. februar 2012 #2 Skrevet 21. februar 2012 I Budapest bør du absolutt dra på Liszt Ferenc tér, det er en stor plass med bare cafeer og utecafeer, rett ved siden av Franz List-akademiet (musikkakademi) Fantastisk stemning og stort sett god mat og service. Kan anbefale Café Vian, herlig sted Oktogon heter plassen ved siden av og er et knutepunkt mellom flere store veier og t-baner. Tvers over går Andrassy út som går ned til Szent Istvan Basilika i en retning og ned til byparken med Hösök tere (helteplassen) i andre retningen. Begge deler vel verdt å se, og dere passerer operaen og flere museer på veien. Det lønner seg absolutt å kjøpe et pass på t-banen (1 dag, 3 dager eller 30 dager), for det er den enkleste måten å komme seg rundt på . Dette gjelder også på trikk og buss. Vær obs på at det finnes "skitne" taxisjåfører som gjerne prøver å lure deg. Avtal alltid pris på forhånd!! Ellers er det Vaci utca som er det store turiststrøket (Budapests svar på Karl Johan). En veldig koselig gate som heter Raday út med masse småbutikker og cafeer. Kan lønne seg å ta en sightseeingbuss for å få overblikk over hva som bør ses og ikke, det blir fort rotete å skulle notere ned alt her Lett for meg som har kartet i hodet, sikkert umulig for deg som aldri har vært der Ellers er det med Budapest som med mange andre storbyer, de beste godbitene ligger gjemt i sidegater og det er stort sett bare de lokalkjente som vet om de Men jeg kan anbefale en restaurant som heter Sir Lancelot. Det er en gjennomført middelalderrestaurant med sverdfektere, magedansere og ildsluker, og de serverer mat ved langbord på store trau. Utrolig morsomt og underholdende måltid, men IKKE noe for en vegetarianer
Hønemor30 Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2012 Å herlige du takk for masse tips! Bare Å skrive inn om det er mer du kommer pÅ. Kan du kanskje anbefale en litt fancy restaurant for feiring av bursdag? Har hørt masse snakk om et marked man ikke mÅ gÅ glipp av, har du noen erfaring med dette? Og hvor bør man handle sko, for det har jeg hørt er billig ;P hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå