Gå til innhold

Hvorfor er noen mennesker slik...

Anbefalte innlegg

Skrevet

at de sparer og sparer på bryllup, ikke vil ha fest osv, mens de samtidig holder 30- og 40-årslag med masse gjester, fyll, festing og bruker mye penger på det? Er det ikke mer viktig å feire kjærlighet, enn at man er blitt 10 år eldre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må man bruke masse penger for å feire kjærligheten? Jeg har kjærligheten inni meg og jeg deler den av meg selv, ikke av lommeboka mi

Gjest Heartbroken
Skrevet

Er det ikke godt at mennesker er forskjellige da? Noen liker å feire bryllup og noen liker å feire bursdager - og noen vil helst ikke feire noe som helst ;)

Skjønner ikke helt hvorfor du lar noe sånt plage deg?

Skrevet

Må man bruke masse penger for å feire kjærligheten? Jeg har kjærligheten inni meg og jeg deler den av meg selv, ikke av lommeboka mi

Må man bruke masse penger å feire bursdagen sin da? Man vet jo selv hvor gammel man blir? Jeg tenkte på folk som bruker spareplan på bryllup, og har heidundrandes fest når de fyller 40.

Gjest Løvemusene
Skrevet

Jeg sparer som en helt til mitt eget bryllup i sommer. Jeg bruker nok heller pengene mine på en ordentlig fest på bryllupsdagen, det er viktigere for meg enn å feire 30 års dagen min feks. :) ikke at jeg blir 30, hehe. Men om andre gjør andre ting, så er ikke det noe å bry seg om, folk er forskjellige ikke sant? Eller hva tenker du hi?

Skrevet

Må man bruke masse penger å feire bursdagen sin da? Man vet jo selv hvor gammel man blir? Jeg tenkte på folk som bruker spareplan på bryllup, og har heidundrandes fest når de fyller 40.

Hvorfor? Hvorfor ikke? Jeg ser ikke helt sammenligningen jeg da all den tid et 40-årslag stort sett aldri vil koste det samme som et bryllup koster. Så hvorfor sammenligne og har vi egentlig noe med hvordan andre mennesker velger å feire sin kjærlighet, vise sin kjærlighet, feire sine bursdager eller tømme sin lommebok?

Hvor mye ting koster sier fint lite om hvilken kjærlighet man har og hvor mye kjærlighet man har. At du velger å måle kjærligheten i penger og i det å spandere er din sak. Jeg måler den på en annen måte.

Skrevet

Hvorfor? Hvorfor ikke? Jeg ser ikke helt sammenligningen jeg da all den tid et 40-årslag stort sett aldri vil koste det samme som et bryllup koster. Så hvorfor sammenligne og har vi egentlig noe med hvordan andre mennesker velger å feire sin kjærlighet, vise sin kjærlighet, feire sine bursdager eller tømme sin lommebok?

Hvor mye ting koster sier fint lite om hvilken kjærlighet man har og hvor mye kjærlighet man har. At du velger å måle kjærligheten i penger og i det å spandere er din sak. Jeg måler den på en annen måte.

Nå sikter jeg til dem som sier at de ikke kan gifte seg enda fordi de ikke har råd. Samtidig som de går på byen 2 ganger i måneden osv. Derfor jeg lurer på hvorfor så mange ikke prioriterer å spare til bryllupsfest, og samtidig har jo de fleste store selskap på 30- og 40-årsdagen.

Skrevet

Høres jo rimelig kjedelig ut å ikke kunne unne seg noe i årevis for å spare til bryllup. Skjønner godt at man må prioritere litt annet enn å bare spare til bryllup. Jeg syns i og for seg at det uansett er fullstendig galskap å bruke 60 000 ++ på èn eneste dag.

Skrevet

Hva får deg til å tro at det er de samme menneskene?

Vi er ikke interessert i bruke en masse penger hverken på byturer, fødselsdagsfester eller bryllup, vi. Derfor gjør vi heller ikke det.

En annen ting er at det ikke alltid er for å spare at folk vil ha beskjedne bryllup- vi feks, gjør det i hovedsak fordi ingen av oss er interessert i en masse formelle og stive greier. Vi vil kun ha det stille og rolig og med de aller nærmeste sammen med oss. Det er sånn vi er som personer.

Og bryllup handler da om de som skal gifte seg, ikke alle andre.

Skrevet

Jeg er sånn. Gidder ikke å bruke titusenvis av kroner for at mine gamle tanter som aldri har brydd seg ett døyt om meg skal gafle i seg dyre middagsretter osv.

Vi hadde et lite bryllup med kun de nærmeste.

Feirer bursdager med gode venner, og da drar vi gjerne på med å leie lokale for å få plass til alle. Det er jo stor forskjell på standarden på dette da, og derfor prislappen. Et lokale koster kanskje et par tusen å leie og ett bryllup koster for 100 000 å stelle i stand.

Kjærligheten feirer jeg hver dag. Med mannen min

Skrevet

Jeg er sånn. Gidder ikke å bruke titusenvis av kroner for at mine gamle tanter som aldri har brydd seg ett døyt om meg skal gafle i seg dyre middagsretter osv.

Feirer bursdager med gode venner, og da drar vi gjerne på med å leie lokale for å få plass til alle. Det er jo stor forskjell på standarden på dette da, og derfor prislappen. Et lokale koster kanskje et par tusen å leie og ett bryllup koster for 100 000 å stelle i stand.

Hvorfor må du invitere de gamle tantene da? Blir ikke de samme vennene som kommer i 30-årslaget, glad for å se deg feire kjærligheten i ditt bryllup?

Skrevet

Men hvorfor må man ha flere titalls gjester for å kunne ha bryllup?

Holder det ikke at man har de nærmeste til stede, eller kan man ikke kalle det et bryllup før man har gud og hvermann som gjest?

Skrevet

Hvorfor må du invitere de gamle tantene da? Blir ikke de samme vennene som kommer i 30-årslaget, glad for å se deg feire kjærligheten i ditt bryllup?

Hadde jeg valgt å ha et bryllup hvor jeg ba alle vennene mine, men ikke tantene mine, ville det blitt så mye sure miner og dritt i familien min, at da lar jeg heller være. Det er forventet at tanter og onkler blir bedt, og i denne familien er det mange. Mine foreldre ville vært blant de som ble kritisert og det er ikke noe jeg forbinder med kjærlighet. Så da gjorde vi det veldig enkelt, droppet hele driten!
Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg lurer litt på hvorfor noen mennesker er slik at de bryr seg så mye om hva andre gjør?

Har du ikke nok med ditt eget liv?

Skrevet

Jeg lurer litt på hvorfor noen mennesker er slik at de bryr seg så mye om hva andre gjør?

Hmm... hvorfor poster du innlegg på dette forumet og kommenterer da, har ikke DU nok med eget liv? Er bare å slå av dataen det..

Hilsen HI

Gjest Heartbroken
Skrevet

Hmm... hvorfor poster du innlegg på dette forumet og kommenterer da, har ikke DU nok med eget liv? Er bare å slå av dataen det..

Hilsen HI

Jeg sitter nå her og kjeder meg, og svarer på innlegg som blir skrevet. Jeg sitter IKKE å grubler og irriterer meg over andres valg og deres måte å leve livet sitt på.

Du skriver et innlegg, og må forvente å få svar, selv fra dem som ikke er enig med deg.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg på min side, synes det er galskap å bruke 100 000 på et bryllup, når mange faktisk låner penger for å klare dette. Det er EN dag, og ja, man skal huske den resten av livet og man skal hylle kjærligheten, men hva bedre enn å bruke pengene på noe som faktisk kan gi avkastning, et bedre grunnlag for livet man ønsker å dele?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...