Gå til innhold

Trenger deres erfaringer med homeopati.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva prøvde du det mot og funket det?

Noen som har prøvd det mot panikkangst og depresjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukkerpillene smaker godt, men de hjelper ikke en dritt... Beklager.

Akupunktur derimot har jeg veldig gode erfaringer med, men mot andre ting enn det du nevner :)

Skrevet

Homeopati hjalp meg masse da jeg slet med panikkangst :) Hadde gått til psykologer, psykiater, psykoterapeut, men det var homeopaten som fikk bukt med problemene mine, noe jeg er evig takknemlig for!

Det viktige er at du kommer deg til en seriøs behandler. Homeopat er dessverre ikke en beskyttet tittel, og hvem som helst kan kalle seg det uten å ha noen som helst bakgrunn og utdanning.

Gå til en homeopat MNHL (medlem i norges homeopatiforbund), det er et kvalitetsstempel.

Skrevet

Akupunktur derimot har jeg veldig gode erfaringer med, men mot andre ting enn det du nevner :)

Synes det er litt krasst av deg å si at det ikke hjelper en dritt fordi du har tatt noe som ikke fungerte for deg. Det blir litt som om jeg skulle si at paracet funker ikke i det hele tatt, for hodepinen min forsvant ikke, kondomer funker ikke, jeg ble jo gravid, osv.

Skrevet (endret)

Vel, homeopatiske midler er laget av vann, så om de hjelper snakker vi utelukkende om placeboeffekt. Imidlertid er den homeopatiske samtalen helt sikkert nyttig for mange, og jeg er helt sikker på at det finnes mange svært gode homeopatiske samtalepartnere der ute som fungerer helt utmerket som terapeuter. Men pillene virker altså ikke. Det finnes ingen virkestoffer i dem. http://en.wikipedia....wiki/Homeopathy

Endret av ostepop123
Skrevet

Synes det er litt krasst av deg å si at det ikke hjelper en dritt fordi du har tatt noe som ikke fungerte for deg. Det blir litt som om jeg skulle si at paracet funker ikke i det hele tatt, for hodepinen min forsvant ikke, kondomer funker ikke, jeg ble jo gravid, osv.

Det er utført mange studier som viser at homeopati ikke har annen effekt enn placebo. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16125589?dopt=Abstract

Når det er sagt så skal man ikke kimse av placeboeffekten...

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Du som hadde hatt god effekt av det når det gjaldt panikkangst, hvor lang tid tok det før du følte deg bedre og hva fikk du/ hva gjor homeopaten?

Skrevet

Det er nettopp skrevet en bok om placebo-effekten, boken er veldig populær og har ligget på bestselgerlisten til bohandlerforeningen i mange uker nå på nyåret. Les og lær ;)

http://www.bokkilden...CFdAvmAod1g9GQg

Skrevet

Pappaen min ble kvitt migrene av homeopati. Han var veldig syk i flere år, og nå har han ikke hatt et migreneanfall på 20-25 år!!! Og han prøvde virkelig ALT for å bli frisk før han endte hos homeopat.

Skrevet

Hvorfor fungere homeopatimedisin på dyr....om det kun er placebo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...