Gå til innhold

Tror dere 3d ultralyd er skadelig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å ta 3d ultralyd for å se kjønn og bilder, men er så redd for stråling for vil ikke utsette barnet mitt for noe farlig. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på at det er skadelig på noen måte. På ordinær ul på sykehuset her vi bor, får man 3D i tillegg til vanlig, og det helt uten noe om og men. Ikke spørsmål engang. Det ville de aldri gjort om det var det minste farlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd er ultralyd. Hadde det vært skadelig ville ikke tilbudet vært der.

 

Har vært på 3D med begge mine og så langt er det ikke noe som tyder på at de har tatt noe skade hvertfall.

 

Stråling vil barnet ditt definitivt utsettes for fra den dagen det kommer ut, så om du skal gå å bekymre deg for det får du det slitsomt. Du klarer ikke å beskytte barnet ditt for alle potensielle farer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke påvist skader fra ultralydundersøkelser, men det at det fører til økt antall venstrehendte tyder på at det påvirker barnet. Jeg synes det er greit å være føre var og har ikke tatt ultralyder for moro skyld, hverken 3D eller privat undersøkelse i uke 12.

 

Men det ble et par ultralyder utenom den ordinære av forskjellige grunner, uten at jeg mister nattesøvn av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdrevet bruk kan i verste fall gi skader tror forskerne... (mener og ha lest det i media)

 

Men en 3D for morroskyld er ikke noe farlig :)

 

Bare ikke ha kjempe store forhåpninger, for ungen kan være "vanskelig" og gi dårlige bilder. Men selv da kan jeg si at det er vert turen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...