Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Tok de vanlige blodprøvene for gravide, og i dag ringte jordmor meg og sa at jeg hadde svak positiv HIV-test!!! Skal inn til neste uke og ta nye blodprøver.. Har jo helt angst her jeg sitter Noen som har opplevd det samme??
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #2 Skrevet 21. februar 2012 Det er nå vel ikke noe som heter det? Enten har du HIV, eller så har du det ikke. Og hvilken jordmor tar noe sånt på ltf? Nei, dette tror jeg ikke noe på.
karen83 Skrevet 21. februar 2012 #3 Skrevet 21. februar 2012 Har ikke opplevd det samme som deg,men uff for en følelse.. Tenker masse på deg og håper du får andre resultater til uka. Klem til deg
Gjest Ingen skal få! Skrevet 21. februar 2012 #4 Skrevet 21. februar 2012 Det er ikke slik at man har svakt hiv. Enten har du det eller ikke. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #5 Skrevet 21. februar 2012 Har opplevd det ja...Men jeg hadde bare noen andre antistoffer i blodet som forårsaket feil svar. Det er ikke så sjelden at dette skjer hos gravide. Du er mest sannsynlig ikke HIV pos. og spesielt ikke hvis du aldri har fått blodtransfusjoner, hatt ubeskyttet sex (spesielt i utlandet). Jeg var helt rolig når legen ringte meg, men veldig takknemmelig for at jeg ikke hadde hatt ubeskyttet sex med hvem som helst... Hadde nok ikke vært så rolig hvis jeg hadde hatt mange seksualpartnere.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 Nei dette er ikke tull og en reel redsel.. Har lest litt om det på nettet og ser at flere gravide har fått denne beskjeden. Google det selv og se.. Takk karen83 HI
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #7 Skrevet 21. februar 2012 Det går forresten godt an å få et svakt positivt svar på HIV. Det er virustall det går på. Jo høyere tall, jo mer sannsynlighet for at en har HIV: Et svakt pos. svar vil si at virustallet er lavt. Du har m.a.o. sikkert ikke HIV! Hilsen nr. # 5
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #8 Skrevet 21. februar 2012 Det er nå vel ikke noe som heter det? Enten har du HIV, eller så har du det ikke. Og hvilken jordmor tar noe sånt på ltf? Nei, dette tror jeg ikke noe på. Joda, det er noe som heter det. c) Intermediære (usikre) resultat Laboratoriet vil en sjelden gang ikke kunne avgjøre om et resultat er sikkert negativt eller positivt. Det vil da være for få eller for svake bånd i Western blot. årsaker til dette vil kunne være kryssreagerende alloantistoffer, som forekommer ved autoimmune sykdommer og malignitet. Man vil se det samme hos hiv-smittede som er i ferd med å danne antistoffer, som altså er på slutten av vindus-fasen. I den første situasjonen vil ny prøve etter 1-2 uker gi samme resultat, mens i det andre tilfellet vil prøven da ha blitt helt positiv. http://www.gsk.no/ki...-hivtesten.html Ellers, håper det går bra! Mange klemmer til deg!! å dette skulle ikke jordmora tatt over telefon!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #9 Skrevet 21. februar 2012 Dette kan faktisk skje gravide ja, det har jeg hørt om før. Men som oftest blir neste test negativ. Selv har jeg skikkelig angst for denne sykdommen og vet hvordan du må føle det nå så jeg føler skikkelig med deg. Husk at det uansett ikke er en dødsdom som mange tenker Og til dere andre; sjekk fakta før dere anklager andre for løgn!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #10 Skrevet 21. februar 2012 Hun hadde nok ikke tatt det på telefonen om hun trodde du hadde det
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 21. februar 2012 #11 Skrevet 21. februar 2012 Det gjør meg trist å se at det fremdeles finnes mennesker som er så lite opplyste at de tror de kan se på en person om h*n har HIV eller ikke. At de på noen måte er skitnere eller mer shabby enn andre, HIV-negative. At det er tryggere å ha ubeskyttet sex i Norge enn i «utlandet», og at det på noen måte skulle være nødvendig å ha ubeskyttet sex mer enn EN gang for å bli smittet. HI, jeg har også hørt om dette før, det går sikkert bra. Jeg ville dog ringt jordmor og latt henne vite at sånne opplysninger gir man bare ikke over telefon, og at du vil vite mer, og ikke bare gå slik i uvisshet til neste test om en uke.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #12 Skrevet 21. februar 2012 Jeg hadde dratt til olafiaklinikken i oslo og tatt en hiv-hurtigtest der man får svar med det samme. (hvis jeg ikke bodde altfor langt unna da)
holaho Skrevet 21. februar 2012 #13 Skrevet 21. februar 2012 Som andre skriver her, så er det visst desverre noe flere gravide får beskjed om. Har en venninne som fikk samme beskjed og ble livredd, men det viste seg å være falsk alarm. Skjønner redselen din, og føler med deg! Lykke til, og håper og tror at alt er bra. Synes legen som ringte burde gitt deg ordentlig informasjon om dette da.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. februar 2012 #14 Skrevet 21. februar 2012 Jeg kan heller ikke begripe hvem som er så idiot at de tar noe slikt over telefon? Alvorlig talt, hun jordmora er ikke mye fintfølende!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #15 Skrevet 21. februar 2012 Siden jordmor tok det på telefon, var nok dette noe hun så på som veldig uproblematisk og ikke betydde at det var sannsynlig at du hadde HIV. Men siden du ikke har samme utgangspunkt som henne så er det dårlig gjort at jordmoren tar så lett på det. Men tenk på det- ville du ikke vært mer bekymret om hun ringe og sa at dere måtte ha en prat snarest, og du kom på hennes kontor og hun tok det i hånden mens hun så deg i øynene... "det er sikkert ikke noe farlig, men du har en svak HIV-positiv test...." DA ville jeg frika skikkelig ut og blitt livredd. Men dette er nok noe som skjer i tide og utide og noe som ikke er så farlig. Til eksempel så var det en test jordmoren fortalte meg om som de gjør på sykehuset, og at det nesten alltid var en i mnd som måtte til videre utredning ang dette fordi testen ikke var så sikker... men det var veldig skjelden det var noe galt, de må bare undersøke om de ikke er helt sikre. Men skjønner du er bekymret da. Men du vet jo selv om det er sjanse for at du kan ha det- ubeskyttet sex, blodoverføring (selv om dette egentlig skal være veldig trygt), om du har fått brukt sprøytenål under huden osv. Til meg så testet de også for HIV men jordmora lurte på om det var noe spesiell grunn til at legen hadde inkludert testing mot HIV i standardtestene, det var jo så skjelden å ha det, at de nesten hadde kuttet det ut nå til dags.... vet ikke den dag i dag om legen eller jordmora hadde rett... dette er to år siden...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #16 Skrevet 21. februar 2012 Slapp av til det motsatte er bevist Selvfølgelig lettere sagt enn gjort, men OM det skulle være noe, så er det jo kjempe bra at de tar tak i det så fort som mulig. Tok mine første blodprøver ang. svangerskapet igår, der doktoren lurte på om det var greit å ta HIV test i samme slengen. Selvfølgelig er jo det greit!! Er ganske sikker på at jeg er frisk, men det regner jo "alle" med? Er jo uansett bedre å være på den sikre siden, uansett hvordan det blir gjort?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #17 Skrevet 21. februar 2012 Takk for mange gode og støttende svar Regner med at alt er greit og skal prøve å ikke tenke på det. HI
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #18 Skrevet 21. februar 2012 Forklarte hun ikke til deg i telefonen at dette var noe som forekom hos gravide, og det mest trolig ikke er noe å bekymre seg for? Jeg synes det er greit å ta det over telefon hvis det ikke er farlig og noe som forekommer i ny og ne, men hun må jo forklare? Jeg ante ikke dette, så jeg hadde fått helt panikk, tror jeg.
☆☆☆ Skrevet 21. februar 2012 #19 Skrevet 21. februar 2012 Dette er faktisk en av grunnene til at man ikke tar HIV-test av hele befolkningen. Et visst antall vil alltid få usikre eller falske svar, og uten grunn til å teste vil ikke nytten oppveie bekymringene det skaper. Dette går mest sansynlig helt bra
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #20 Skrevet 21. februar 2012 Jordmor sa på tlf at testen viste svakt positiv men at jeg ikke skulle bekymre meg for mye. Bare at hun vil ta nye tester. Nevnte ikke noe om at dette kan forekomme hos noen gravide, noe jeg gjerne vil få vite fra henne! HI
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #21 Skrevet 22. februar 2012 herregud, jeg ville blitt like redd som deg!! Jeg grudde meg så mye til den forbanna testen da jeg tok den, selv om jeg egentlig ikke hadde spesiell grunn til det. Håper det går bra!!! klem til deg!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå