Gå til innhold

Trenger tips for hvordan jeg kan få "positiv energi"!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er tappet for positiv energi for tiden... Grunnen er en venninne som det alltid "er noe med", slik har det vært i åresvis... Er glad i henne og vil støtte henne, men kjenner veldig godt nå at det er som om all velviljen min mot henne forsvinner, at hun suger ut all positiv energi av meg... Kan ikke kutte henne ut heller, ønsker ikke det heller, men nå klarer jeg ikke lenger glede meg til å treffe henne.

 

Finnes det måter å ta inn mer positiv energi på, slik at jeg klarer å være der for henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må gjøre de tingene du føler gi deg energi, hva det er må du finne ut selv.

 

For min del gir det meg deilige påfyll å gå tur i skogen, trene, høre på glad musikk, lese en god bok eller treffe venner. Jeg kan leve lenge på en superhyggelig skravlemiddag på Egon en helt vanlig tirsdag med to venninner f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt å gjøre hjemme meditasjon :)

Funker her hvertfall,så lenge du har litt tid for deg selv da :)

Har også tatt akupunktur for å få litt mer energi:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt å gjøre hjemme meditasjon smile.png

Funker her hvertfall,så lenge du har litt tid for deg selv da smile.png

Har også tatt akupunktur for å få litt mer energi:)

 

Jeg er ikke inne på dette med meditasjon, kan du gi meg et enkelt eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn noen ganger at enkelte mennesker tapper oss for energi raskere enn vi klarer å fylle på. Når du nå har gått tom for velvilje og gode følelser for henne, så må du se på balansen både i forhold til henne og i livet dit ellers. Om du skal klare å være der for venninnen din, så kan det hende at du i en periode må skjerme deg litt. Det er fint at du vil stå ved hennes side, men det er ikke sikkert at ditt ønske om å bare fylle på fort med energi er gjennomførbart uten at du samtidig skaper deg noen rom hvor hun som tapper deg ikke er.

 

F. eks om hun ringer deg hver kveld så kan du si fra at fredagskveldene framover er jeg opptatt, men jeg ringer deg på lørdag. Da har du et lite pusterom. En annen mulighet er å prøve å vinkle samtalene med henne slik at alt ikke dreier seg om negativitet. Det går an å stoppe henne ved å si ting som " Så mye som du har vært gjennom så klarer du dette også. Du er jo kjempesterk. Så du den filmen som gikk på...." Da har du anerkjent henne, men fører samtalen over på noe annet i samme åndedrag.

 

Når det gjelder å fylle på, så må du kjenne etter selv hva som gir deg energi og glede. For meg er det å synge, være ute i sola, stelle i hagen, le med gode venner og gode samtaler. I tøffe perioder så har jeg noen slike "bobler" som er bare mine, og som jeg skjermer fra ting som påvirker meg negativt. Jeg har problemer med helsa, men det tar jeg ikke med meg på korøvelse. På den måten er koret kun et sted jeg henter positiv energi. Så om det å gå en tur er noe som gir deg positiv energi, så skjerm disse turene. Ikke ta henne med, ikke ta telefonen underveis om hun ringer og ikke tenk på henne og hennes problemer.

 

Dessverre så er det også sånn at enkelte mennesker alltid vil ta mer enn de gir. Noen endrer eg om man snakker med dem om det, men andre må man til slutt velge om man har "råd" til å ha i livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn noen ganger at enkelte mennesker tapper oss for energi raskere enn vi klarer å fylle på. Når du nå har gått tom for velvilje og gode følelser for henne, så må du se på balansen både i forhold til henne og i livet dit ellers. Om du skal klare å være der for venninnen din, så kan det hende at du i en periode må skjerme deg litt. Det er fint at du vil stå ved hennes side, men det er ikke sikkert at ditt ønske om å bare fylle på fort med energi er gjennomførbart uten at du samtidig skaper deg noen rom hvor hun som tapper deg ikke er.

 

F. eks om hun ringer deg hver kveld så kan du si fra at fredagskveldene framover er jeg opptatt, men jeg ringer deg på lørdag. Da har du et lite pusterom. En annen mulighet er å prøve å vinkle samtalene med henne slik at alt ikke dreier seg om negativitet. Det går an å stoppe henne ved å si ting som " Så mye som du har vært gjennom så klarer du dette også. Du er jo kjempesterk. Så du den filmen som gikk på...." Da har du anerkjent henne, men fører samtalen over på noe annet i samme åndedrag.

 

Når det gjelder å fylle på, så må du kjenne etter selv hva som gir deg energi og glede. For meg er det å synge, være ute i sola, stelle i hagen, le med gode venner og gode samtaler. I tøffe perioder så har jeg noen slike "bobler" som er bare mine, og som jeg skjermer fra ting som påvirker meg negativt. Jeg har problemer med helsa, men det tar jeg ikke med meg på korøvelse. På den måten er koret kun et sted jeg henter positiv energi. Så om det å gå en tur er noe som gir deg positiv energi, så skjerm disse turene. Ikke ta henne med, ikke ta telefonen underveis om hun ringer og ikke tenk på henne og hennes problemer.

 

Dessverre så er det også sånn at enkelte mennesker alltid vil ta mer enn de gir. Noen endrer eg om man snakker med dem om det, men andre må man til slutt velge om man har "råd" til å ha i livet sitt.

 

Takk for et fint svar. Skal gå meg en lang trilletur senere og prøve å ikke ha henne i tankene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...