Gå til innhold

Når prøve på nestemann


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 3. Minsten er 5 mnd. Jeg ser frem til å få enda et søsken til barna. De to eldste går på skole. Så jeg har god tid til babyen. Jeg har lyst til at babyen også skal få et søsken i nær alder. Lurer på hvor lang avstand som kan være passelig. Med en så stor familie blir det jo mye arbeid.

Noen som har erfaring? Positivt negativt med f.eks 1,5 eller 2,5 år i aldersforskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har barn på 10 år, 8 år, 4,5 år og 3 år. Det er 21 mnd mellom nr tre og fire.

 

Her er det helt perfekt, de to eldste har mye glede av hverandre og de to yngste det samme. Når skoleguttene er på fritidsaktiviteter, er med venner hjem e.l. har alltid de to yngste hverandre å leke med her hjemme.

 

Jeg ville ikke hatt det annerledes og er daglig veldig glad for at de to siste kom såpass tett. Men jeg ville nok ikke hatt de noe tettere, fjerde svangerskapet var fryktelig tungt for kroppen og var tøft å komme gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre din erfaring. Hadde du nr.3 i barnehagen når du var hjemme med nr.4?

 

Ja, men ikke hver dag og ikke fulle dager.

Ville ikke risikere å miste plassen i en barnehage vi er superfornøyd med og som har lang venteliste. Siden de prioriterer søsken fikk jeg også plass til minste her når den permisjonen var over. Synes også det var greit med noen rolige timer midt på dagen med bare babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 år og 3 mnd mellom mine, jeg synes at rund 1,5- 2 år mellom barna er perfekt. Mine leker sammen hele tiden, og lillebror er så søt at han ser opp til storesøster og gjør akkurat som hun gjør:) herlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...