Gå til innhold

Hjelpes.. Når er jeg litt bekymret og redd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 11+0, og i natt sov treåringen vår i sengen med oss. Hun sparket meg hardt med hælen nederst på magen min, akkurat der hvor fosteret er.

Så nå er jeg så bekymret for at fosteret kan være skadet! Jeg har ikke hatt noen sterke smerter i magen etter dette, og heller ingen blødninger. Men jeg lurer på om det er noen som vet om dette kan komme litt i etterkant, om det skulle skjedd noe med fosteret?

Og jeg mener at jeg kjenner ekstra trykk der hvor jeg ble sparket, når jeg går rundt omkring, når jeg reiser meg, eller gjør andre ting hvor jeg anstrenger meg litt. Men dette kan jo selvsagt være innbilning, fordi jeg fokuserer veldig på det området jeg ble sparket.

Er det noen som har opplevd noe lignende og kan si at alt går fint? Fosteret skal vel egentlig være ganske godt beskyttet inne i magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme skjedde hos oss, jeg var i uke 14 og 6 åringen datt hardt ned på magen min med sin spisse rumpe ved et uhell gjennom lek i sofaen.

Gikk så fint så :) Er i uke 37 nå, med stor og god mage og frisk baby inni.

I uke 11 er babyen godt beskyttet nede bak symfysebeinet, og ligger og svømmer i forstersekken, med vann og det som er.

Jeg ville i hvertfall ikke vært spesielt bekymret så lenge du ikke har blødninger, men er du veldig redd - så tar du heller en enkel telefon til legen din.

Skrevet

Takk for svar.. Det hjalp veldig! Jeg får bare prøve å la være å tenke på det så lenge jeg ikke får noen smerter eller blødninger :)

Skrevet

Jeg falt i uke 12 og var veldig bekymret. Dro på legevakten for å sjekke at alt var bra. jeg følte meg kvalm og uvel med smerter i magen. Legen sa følgene når jeg kom inn "åååå nei, har du sittet her i 3 timer og ventet pga dette? du kan dra trykt hjem, sannsynligheten for at noe har skjedd er minimal" grunnen er at babyen er beskyttet av masse fostervann og har supergod plass. han sa også at man kan nesten dra på kickboksing uten at det har noe å si så tidlig i svangerskapet..

Så ikke tenk noe mer på dette:) Det har gått helt fint!

Skrevet

Er nervøs for at dette bare et innbillning selvom jeg i uke 7 så et bankende hjerte. Er 9+1 idag..skal på ny ul i uke 12 bare for å roe nervene.. Synes disse 12 første ukene går skyhøy sakte..!

Skrevet

Ble slått HARDT i magen på jobb i uke 17 med gullet, gikk så fint så, han blir 1 år på mandag :)

Skrevet

Takk til alle for svar!

Jeg har ikke merket noe negativt i dag, så jeg har roet meg nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...