Gå til innhold

Hurra alle ica butikkene skal forsvinne.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lokalbutikken her er Ica Nær og jeg holder på å bli gal av prisnivået. Det er så kjedelig å handle en pose til samme pris som man kan fylle en vogn på Rema. Nå fikk jeg vite at alle Ica skal omlegges til Rimi, Mini Rimi, eller Mathuset. Det er tidenes gladnyhet. Håper det blir Rimi her. Ica var et ubrukelig konsept fra dag en. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men Rimi er da også mye dyrere enn både Rema1000 og Kiwi. Synes ikke jeg har betalt mye mer på Ica Nær enn Rimi, men det er min oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun over her. Synes ikke det er noe billigere enn Rimi, men det er synd hvis det er mange som mister arbeidsplassen sin. Særlig når det er stor konkurranse fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det IKKE var en god nyhet. Har en ICA rett borte i gaten her og blir helt fra meg om den legger ned.

Det er ikke sikkert alle blir erstattet med en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som mister arbeidsplassene sine. Rimi, ica og mathuset eies av de samme. Nå når det bestemmes fra høyeste hold at ica skal droppes, får butikkene det de trenger til å legge om. Ingen trenger da og legge ned. Ica var ment å være et supplement til rimi. Rimi skulle ha de laveste prisene, og ica det mest eksklusive utvalget. Det er fordi det hele har slått feil at det prosjektet nå avsluttes. Ica ble aldri eksklusivt, bare dyrt, og da er det best å droppe det. Jeg er sikker på at alle icas kjøpmenn gleder seg til å få en billigere butikk og gladere kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er egentlig lei av ensrettingen i dagligvarebransjen. Fører bare til høye priser og dårlig utvalg på en gang.

 

Det ligger dessuten i sakens natur at nærbutikkene (joker, coop marked og ika nær) er dyrere enn butikker med større næringsgrunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi Ica Maxi og jeg synes det er leit at den blir borte. Handler aldri basisvarer der for det er så dyrt, men de har ofte veldig gode tilbud som jeg benytter meg av og de har en del varer det er vanskelig å få tak i andre steder.

 

Håper virkelig ikke det blir en gigantisk Rimi istedenfor Ica Maxi altså, Rimi er helt pyton på utvalg, der har de bare rene basisvarer og ingenting utenom det vanlige, dårlig utvalg på alt. Ikke er de billige heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var ikkeno god nyhet. Ica er den butikken jeg liker best, selv om det koster litt mer. Rimi er jo ikke noe alternativ, den er like dønn kjedelig som Rema 1000 og alle de andre like kjedene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke kjøpmennene selv velger å ta kostnaden med å bytte kjede, blir det en av de tidligere nevnte som har samme eier som ica. De store lokalene blir rimi, og de små mathuset eller mini rimi. De får velge selv hva de vil bli. Men de færreste vil vel betale for å bytte kjede, så de tar nok en av de som de kan få gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fører til ytterligere ensretting av dagligvareutvalget i Norge. Ikkeno å rope hurra for spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto det som at Ica butikken her var solgt til en annen kjede, de ansatte skulle få beholde jobben men en annen kjede tar over ansvaret. Håper virkelig det er sant for om vi får enda en dritkjedelig Rimi-butikk blir jeg sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ICA her i byen har iallfall mye bedre utvalg enn Rimi. Forøvrig synes jeg de to er omtrent det samme.

Jeg skulle ønske vi fikk en stor og flott Meny-butikk i Bodø... Vi har jo allerede matbutikker nok for byens befolkning x 4, så hvorfor ikke en til?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#8

 

På Hamar er Ica Maxi den største butikken vi har. men det er en elendig butikk - selv med noen gode tilbud. Håper virkelig ikke at den blir erstattet av Rimi. Et stort kjøpesenter bør ha en bra butikk med bra utvalg og ferskvarer som ser ut til å være ferske.

 

Jeg er glad vi har fått Coop OBS rett i nærheten, bedre kvalitet og mange tilbud :)

 

#9

 

Min oppfatning er at Ica sine butikker er nistriste på samme måte som Rema1000, Coop Prix og Kiwi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg over nyheten jeg. Ica her har ikke utvalg for fem flate øre, og er dobbelt så dyr som neste butikk er. Vi bor langt ute på landet og må kjøre 35 minutter for å nå neste butikk. Håper på rimi her, siden det blir en forbedring og billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er heldige med Ica, vi har Coop Marked her i bygda, som eneste nærbutikk. Fysj! Dårlig utvalg av varer, dårlig frukt og grønnsaker og himla høye priser. Jeg fikk faktisk "kjeft" av folk som er oppvokst her, at jeg foretrekker å handle i byen der jeg jobber siden jeg "ikke støtter nærbutikken". Altså, jeg tjener ikke penger for å sponse dyre matbutikker som ikke tåler konkurransen fra nabobygda som er 20 min unna og har Rema OG Kiwi. Jeg tjener penger for å kjøpe kvalitetsmat til familien til rimelig penge. Man sponser ikke store konsern fra egen lomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ica Maxi her er kjempefin. Stor flott ferskvaredisk med masse masse kjøtt og stadige tilbud på flott kjøtt fra "slakteravdelingen" bak i butikken. Varmmaten er også delikat og kjempegod, med stort utvalg av middager osv.

Bakeriavdelingen er også fin, med godt utvalg av brød, rundstykker, wienerbrød o.l.

Fiskedisken er også fin med masse fersk fisk hver eneste dag.

Stor og fin frukt og grønt avdeling også, med dyktige ansatte som sørger for at det alltid er rent, delikat og bugnende. Mye avhenger kanskje av hva slags folk som driver butikken?

 

Om dette nedgraderes til en kjip Rimi uten varmmat, uten ferskvarer og med verdens kjipeste utvalg av brød, to syltetøy å velge mellom osv blir det et skikkelig tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ica Maxi butikkene skal vel selges til en annen kjede. De andre Ica butikkene omprofileres til Rimi.

 

Det stemmer nok med maxi, men de andre får faktisk velge selv om de vil bli mathuset, mini eller rimi. Dette sto i avisen i dag, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja da får du vente og se hva som skjer. Ting som står i avisene er ikke alltid helt sant. :)

 

Nei det er klart, men det var en kjøpmann som skulle stenge sin butikk som sa det i en artikkel om stengingen. Mulig han er feilinformert fra høyere hold, men det var det han sa i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...