Gå til innhold

Noen som er gode på Nav regler her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er i den situasjonen at jeg er blitt arbeidsledig og akkurat da klaffet det jo selvsagt med spire :)

Jeg har ikke kontaktet nav ang min arbeidsledighet da jeg jobber 100 % i et vikarbyrå samt på et sykehjem i mellom. Tjener derfor mye mer enn det de kan tilby meg. Nå er jeg som sagt gravid og lurer nå på om noen kan dette om nav reglene. Jeg skal jobbe 6 av 10 mnd regner derfor noen mnd bak i tid, disse mnd jobbet jeg ikke fulltid men rundt 100 timer per mnd. Kan jeg nå regne denne 100 % stillingen fra vikarbyrået og samtidig plusse på disse timene fra sykehjemmet for å " høyne snittet" fra de forje mnd?

Her er et eks for de som ikke forstår helt hva jeg mener.

Har nå jobbet 150 timer + 20 timer på sykehjemmet. Dette er ikke overtid da disse er to ulike arb givere.

I Des jobbet jeg 100 timer, kan jeg nå ta mine 20 timer fra denne mnd å plusse på Des slik at den blir totalt 120 timer eller er dette bortkastete timer med tanke på permisjon?

Står på navs sider at overtid ikke regnes med, men dette er jo på en måte ikke overtid og siden masn gjennomsnitt beregnes så skulle man tro at dette ble rett, ville bare være helt sikker :)

Håper noen vet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke "flytte" timer fra en måned til den neste. Timene telles kun for den måneden de er jobbet og lønna blir utbetalt. Hvordan det vil påvirke permisjonsutbetalingene dine vet jeg ikke.

Skrevet

Takk for svar, tror jeg må ta en telefon til de å høre :) Vet jo at man gjennomsnittberegnes altså alle totale timer på de 6 mnd slik at de ekstra timene da blir inkludert. Blir bare litt usikker på om de kommer til å se på det som overtid :) Det er jo mer en bi jobb :)

Skrevet

Hehe der glemte jeg jammen å være anonym ;) ;) Jaja :)

Skrevet

De regnes ikke som overtid da det er forskjellige arbeidsgivere

Skrevet

Ja :) Tror du at de regnes med da? :)

Skrevet

De legger ikke sammen timene fra de to arbeidsgiverene, men lønnen.

En bekjent av meg jobbet i barnehage pluss som ekstrahjelp i butikk da hun ble gravid, nav la sammen de to lønningene og betalte ut foreldrepenger ut fra det.

Skrevet

De legger ikke sammen timene fra de to arbeidsgiverene, men lønnen.

En bekjent av meg jobbet i barnehage pluss som ekstrahjelp i butikk da hun ble gravid, nav la sammen de to lønningene og betalte ut foreldrepenger ut fra det.

Må man ha jbbet 6 måneder for å få det?

ikke hi

Skrevet

Hei!

Du må dokumentere at du har jobbet sammenhengende siste 6 av 10 mnd. For at perioden skal regnes som sammenhengende kan det ikke ha gått mer enn 14 dager der du ikke har jobbet. Ellers får du en gjennomsnittsberegning som grunnlag for foreldrepenger.

NAV-dama

Skrevet

Takk for svar, kunne heldigvis de reglene :) Er bare så usikker på denne "overtids jobbingen" om den regnes med da det ikke er overtid pga to ulike arb givere men over 150 timer per mnd.

Leser på navs sider at overtid ikke regnes med.

Skrevet

Takk for svar, kunne heldigvis de reglene smile.png Er bare så usikker på denne "overtids jobbingen" om den regnes med da det ikke er overtid pga to ulike arb givere men over 150 timer per mnd.

Leser på navs sider at overtid ikke regnes med.

Ja den teller med. Du kan få foreldrepenger opp til 6G

Skrevet

Så flott, tusen takk for svar jenter :) Da skal jeg henge i å jobbe noen mnd med godt over 150 timer per mnd slik at jeg har litt ekstra å gå på, og på en måte høyner snittet for mine to mnd der jeg nesten ikke jobbet pga at jeg ikke var ansatt da i dette byrået :)

Skrevet

Så flott, tusen takk for svar jenter smile.png Da skal jeg henge i å jobbe noen mnd med godt over 150 timer per mnd slik at jeg har litt ekstra å gå på, og på en måte høyner snittet for mine to mnd der jeg nesten ikke jobbet pga at jeg ikke var ansatt da i dette byrået smile.png

Men husk at dersom du blir sykmeldt vil du normalt sett ikke få sykepenger beregent ut fra mer enn 100% stilling tilsammen, selv om det er to arbeidsgivere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...