Gå til innhold

Dere som har hatt lange babyer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

roet veksten seg etterhvert eller fortsatte den like ille?

Har en jentunge på ca 7,5 måneder og hun er rundt 77 cm lang, hun har vokse som et uvær siden hun be født (helsesøsteren snakker allerede om hormonbehandling, legen sier jeg ikke skal bry meg, så jeg hører på legen jeg). Så er mest nysgjerrig på om hvordan andres erfaring er :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den ene sønnen min var lang som en flaggstang fram til han fylte to år. Så ble han minst av alle guttene fram til fylte 16, for deretter å stoppe nå som 20 åring på ca 1.85.

Skrevet

Gutten min har vært lang fra han ble født. Da var han 53 cm. Raste av gårde, og er nå straks 6 år og er på høyde med en gj.snittlig 8 åring. Følger sin egen kurve fint, har en lang far.

Skrevet

Har en gutt som var 54 cm lang da han ble født (jordmor målte 3 ganger!) Han har en høy pappa, er snart to år, og er snart like lang som storebror som er 2 år eldre. Jeg vet ikke helt hvor lang han er, og kan ikke svare på om det jevner seg ut, men får hvertfall kommentarer på at jeg har en lang gutt. :)

Skrevet

Her roet veksten seg!

Lillegutt var 77 cm på 6 mnd kontroll og helsesøster hengte seg veldig opp i lengden og snakket om røntgen, hormonbehandling osv.

Han fortsatte å vokse veldig i lengden, men da han passerte 3-4 år begynte det å gjevne seg mer ut.

Han er nå 8 år og det er flere av guttene i klassen som er høyere enn han. Har ikke målt han på et par år nå, men tipper han er rundt 135 til 140 høy. Han bruker 140-152 i klær.

Jeg er bare 160 cm, men pappaen er rundt 190cm.

Skrevet

Har en jentunge på ca 7,5 måneder og hun er rundt 77 cm lang, hun har vokse som et uvær siden hun be født (helsesøsteren snakker allerede om hormonbehandling, legen sier jeg ikke skal bry meg, så jeg hører på legen jeg). Så er mest nysgjerrig på om hvordan andres erfaring er :)

Hei!

Sønnen min vokste som bare det og vokste 10 cm på 6(!!) uker.. Så nå er han vel godt over 70 . Vi skal tilbake i mars på 9 mnd kontroll så får se da.

De har ikke sagt noe på høyden og han er jo veldig lang .

Skrevet

Jeg tror uansett du bare kan slappe av, og ta det om det blir aktuelt senere :)

Jeg var et veeldig langt barn, tynn som en spiker og raget både ett og to hoder over de andre på barneskolen. Var til røntgen og det ble snakk om hormonnehandling.

Så fikk jeg mensen i en alder av 11 år og da stoppet veksten i høyden og flyttet seg til bredden;) Så ble jeg en normalt høy og passe slank jente.

Hvis jenta di nærmer seg 175 før menstruasjonen kommer, DA ville jeg kanskje tenkt hormoner! Eller jeg vet jo ikke hvor tidlig man må begynne med det da, men regner med at det ikke er før nærmere puberten.

Sønnen min var 76 cm ved 6 mnd, han er nå akkurat fylt 5 år og er 125 cm høy.

Han blir nok relativt lang, far er 1.92, og begge bestefedrene er 1.93 og 1.98.

Jenta på 7 mnd er nå ca 74 cm tror jeg, så ganske lang hun også.

De vokser jo i rykk og napp disse små, ville ikke bekymret meg i det hele tatt nå! Flott med litt lengde er det også :)

Skrevet

Jeg var veldig lang som barn, var lengst av jentene hele barneskolen (og tynn som et sygerør).

Da jeg ble konfirmert var jeg 174 cm høy og det er jeg nå som jeg 37 år også. Jeg stoppet rett og slett å vokse da jeg kom i puberteten. Fikk mensen som 14 åring og har ikke vokst en cm siden.

Ser ut som sønnen min skal bli lik, han går nå i 5.klasse og er høyest i klassen. Siden både jeg og pappaen har normal høyde regner jeg med han bare har største vekstperioden tidlig akkurat som jeg hadde.

Datteren til søsteren min blir fulgt litt opp pga høyden, men de tror ikke det blir nødvendig med hormoner e.l. behandling. Hun er nå 6 år og bruker str 134/140 i klær. Hun har en pappa som er 2 m høy og en mamma som er 174 cm. Er jo ingen krise å bli nærmere 1.80 som jente heller, det er flott med høye jenter.

Skrevet

Det var da usansynlig tidlig å snakke om hormonbehandling. Er du og barnefar begge godt over 190 og 2 meter, siden hun mener det blir en nødvendighet? For hvis ikke er det jo vanlig, sllik som his oss, at det jevner seg ut etter hvert. Vår ettåring bruker 92 i tøy nå, men ser ut til å stagnere i vekst nå. Heldigvis. Hs og lege her er begge enig om at det er vanlig og ikke noe å bry seg med.

Skrevet

Har en jentunge på ca 7,5 måneder og hun er rundt 77 cm lang, hun har vokse som et uvær siden hun be født (helsesøsteren snakker allerede om hormonbehandling, legen sier jeg ikke skal bry meg, så jeg hører på legen jeg). Så er mest nysgjerrig på om hvordan andres erfaring er smile.png

Sønnen min var 55 cm når han ble født. Har siden det vært høyere enn alle på samme alder helt opp til dags dato (nå er han 12). I dag er han 1,77 som 12-åring, har 45 i sko og er som du skjønner fremdeles svært lang for alderen. Hverken faren eller jeg er høye, men vi har en del lange folk i slekta. Jeg tipper han stopper opp snart :-)
Skrevet

Oki, da ser jeg at sjansen er stor for at hun jevner seg ut etter hvert :)

En av grunnene til bekymring er for at jeg har selv vokse i ett, siden jeg var født til jeg var rundt ca 21 år. Jeg er selv 193 høg, Faren har jeg ikke sett på over et år så han vet jeg ikke hvor høg han er. Og håper på å unngå å komme i dilemmaet med vurdering av hormonbehandilng på jentungen.

Helsesøster er bekymret for at hun følger min kurve (har målene oppskrevet på meg selv), mens legen som jeg hører på har gitt beskjed om at hun blir stor for jeg er stor :)

Skrevet (endret)

Hormonbehandling på en liten jente - for noe tull! Min jente var 55cm som nyfødt og er nå nesten 120 og fylte 4 for en uke siden. Barnefar er 192. Selv er jeg 176 og har ikke vokst en cm siden jeg var 12, de snakket om å gi meg hormoner også,men stoppet av seg selv. Mine eldre brødre var knøttsmå, men vokste når de ble 15 og er nå begge høyere enn meg.

Guttene mine er også mye høyere enn andre barn, men vi er alle forskjellig.

I helgen traff jeg en jente som var 3 år. Hun og min gutt på 1,5 år var omtrent like høye... festlig...

Endret av Emmilo
Skrevet

Okey, men hvis du er 1.93, så er jo sjansen stor for at hun kan bli veldig høy da. Men ingen vits i å tenke på det før nærmere puberteten uansett!

Wow, du er jammen høy! Har det vært plagsomt for deg?

Skrevet

Har ei litt sær helsesøster, synes og man skal vente til puberteten... :)

Synes egentlig ikke det har vært plagsomt, eneste problemet er klær og sko. Det som gir hindringer er at man er uten for standarden, så ryggen får slite ekstra og skolene følger ikke opp med høge nok pulter (hvis de har)

Ellers er det mest gøy og være ekstremt høy ;) Hvis jeg vil ha oppmerksomhet så hiver jeg på meg skikkelige høyhæler og stikker på byn ;)

Skrevet

Hehe, kan tenke meg at du får oppmerksomhet da ja!

Så høy og flott!

Skrevet

ei venninne av meg har ei jente som kan bli 185. Hun ønsker ikke å stoppe henne. De har tatt røntgen.

MIn gutt var Stor når han ble født, 54 cm når han var 14 dager gammel. og stor frem til 5-6 mnd.

Nå er han snart 5 år, bruker str 98-104. (jeg kommer til å ønske røntgen av han, vil så gjerne at han skal bli mer enn 160 høy)

• 4 uker senere...
Skrevet

jenten min er 8,5 mnd og veier 11 kg og er 80 lang

Skrevet

ei venninne av meg har ei jente som kan bli 185. Hun ønsker ikke å stoppe henne. De har tatt røntgen.

MIn gutt var Stor når han ble født, 54 cm når han var 14 dager gammel. og stor frem til 5-6 mnd.

Nå er han snart 5 år, bruker str 98-104. (jeg kommer til å ønske røntgen av han, vil så gjerne at han skal bli mer enn 160 høy)

Går det ann å få vekst hormoner også? Lurer bare fordi jeg selv er i et litt motsatt dilemma. Min gutt på tre er 110 cm høy og det virker som om han kommer til å bli veldig høy. Kommer nok til å ønske røngen av han, men samtidig så er det ingen krise for gutta å være høy. Verre for jentene syns nå jeg. Slet selv mye med selvtillitten når jeg var litt yngre, fordi jeg var høy. Enda jeg "bare" er 178, sliter jeg fortsatt med å ha på meg høyhelte sko...

Skrevet

Bra at hun ikke stopper det, jeg ble også spådd til å bli 185, jeg ble ikke mer en 171 så la vær :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...