Gå til innhold

Hvor ofte bytter dere bleie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skifter en gang i timen når hun er våken, og selvfølgelig hver gang hun har sovet.

Er dette ofte? Hun er 2mndr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 4 ganger om dagen tenker jeg, en gang ekstra ved bæsjing mellom stellene ;)

 

En gang i timen hørtes dyrt ut, tisser hun så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mine store, men du skiftet nok mye mer enn meg som har tvillinger.

Kan da umulig være nødvendig med en gang i timen?

 

Førstegangs med et barn sier jeg bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skiftet ved behov.

 

Det gikk ca. 5-8 bleier i døgnet den første tiden. Noen dager mer.

 

Nå bruker vi ca 4 bleier i døgnet. Straks to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skifter en gang i timen når hun er våken, og selvfølgelig hver gang hun har sovet.

Er dette ofte? Hun er 2mndr..

 

Jeg måtte skifte veldig ofte mens hun bare fikk morsmelk. Bæsjet hele tiden, så nesten hver gang jeg sjekket var det bæsj og da skiftet jeg (ca like ofte som deg, eller hver gang før og etter måltid, før hun ble lagt ned for å sove osv).

 

Tips: vent med å sjekke bleien til etter mating, bæsjer som regel etter mat.

 

Du trenger ikke å skifte oftere enn ca hver tredje time om det bare er tissebleie. Om natten kan du la være å skifte, evt skifte en bleie før dere legger dere.

 

Nå som jenta er over året, skifter vi på morgen, før duppen (som regel bæsj), etter duppen/før middag og ny bleie til hun skal legge seg for kvelden. Men hun tisser ikke veldig mye, hadde bleien vært bløtere hadde jeg nok skiftet oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Ja, da var det tydeligvis ofte, ja.. :) Har bare sett at hun blir fort rød i rumpa, derfor skifter jeg så ofte.

 

Og ja, er førstegangs ja, men synes det er snodig å bruke det som skjellsord.. Alle er vel førstegangsmor en gang? :P Og å skifte bleie for ofte er vel ikke den verste feilen man gjør..? Snodig dame,du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mine store, men du skiftet nok mye mer enn meg som har tvillinger.

Kan da umulig være nødvendig med en gang i timen?

 

Førstegangs med et barn sier jeg bare...

 

nødvendig å være nedlatende bare fordi hun skifter bleier unødvendig ofte ifølge deg eller?

 

Men ja, dette er veldig mye og jeg tviler på at det er nødvendig. Trenger ikke vente til bleie er så full at den nesten sprekker men det er unødvendig å bytte for hver minste lille dråpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 4-5 bleier i døgnet, mer hvis han bæsjer mer enn en gang. Han er 1 1/2år. Ble noen flere i starten, men skifta ikke på langt nær så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir hun så rød i rumpa at du føler du må skifte en gang i timen+ er det ikke fukten hun blir rød av, emn bleien.

Test heller et annet merke. To av mine ble rød på rumpa av Pampers, men ikke av Libero.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+? Jeg skriver en gang i timen mens hun er våken, og etter at hun har sovet. Klarte du bare å lese første linja, eller? Er jeg spes fordi jeg vil at jenta mi ikke skal ligge i en tissevåt bleie? Jeg synes igrunn du virker noe spesiell som reagerer negativt på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir hun så rød i rumpa at du føler du må skifte en gang i timen+ er det ikke fukten hun blir rød av, emn bleien.

Test heller et annet merke. To av mine ble rød på rumpa av Pampers, men ikke av Libero.

 

Enig her, bleiene er laget av litt forskjellige materialer, jeg har en sønn som ble rød av libero men tålte pampers....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 var hi..

Takk for svar..=) Ett par var jo litt snåle, men men.

Ja, hun får morsmelk, så det har aldri skjedd at jeg har skiftet en tørr bleie, til tross for ofte skifting. Kanskje jeg skal prøve libero da, men synes de er så tykke og klumpete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv et annet bleiemerke og bruk en salve :)

 

Jentungen her blir stadig vekk rød i rumpa, jeg skifter ved behov (og hvis det har gått lang tid etter sist skift). Er hun rød så smører jeg "rumpekrem" for å få det bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...