Gå til innhold

Barnet hjemme fra barnehagen v/lungebetennelse??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk påvist mykoplasma i dag etter ukesvis med hosting.

Allmenntilstanden er fin, og hun er blid og glad. Barnehagen har ikke sagt noe, men bør barn være hjemme når de har fått påvist lungebetennelse?

Hun har jo hatt det lenge uten vi visste det og vært i barnehagen, hatt fri når hun har vært slapp, men godt som vanlig når hun har vært fint selv om hun har hostet litt.

Har ikke hostet i dag, og hun skal i barnehagen i morgen. Men kom plutselig på det om man bør holde barn med lungebetenelse hjemme selv om de er friske (minus hosting)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om hun er i form så trenger kroppen ro til å bekjempe infeksjonen, så jeg ville hatt henne hjemme. Men jeg vet ikke om det er noen regel for det. Jeg hadde i alle fall ikke sendt barna mine i bhg med pneumoni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk påvist mykoplasma i dag etter ukesvis med hosting.

Allmenntilstanden er fin, og hun er blid og glad. Barnehagen har ikke sagt noe, men bør barn være hjemme når de har fått påvist lungebetennelse?

Hun har jo hatt det lenge uten vi visste det og vært i barnehagen, hatt fri når hun har vært slapp, men godt som vanlig når hun har vært fint selv om hun har hostet litt.

Har ikke hostet i dag, og hun skal i barnehagen i morgen. Men kom plutselig på det om man bør holde barn med lungebetenelse hjemme selv om de er friske (minus hosting)??

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/lungebetennelse-hos-barn-14296.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg synes barna burde være hjemme når de har fått påvist lungebetennelse. Det er kanskje ikke så farlig for ditt barn, men for ett annet barn som kanskje har en annen sykdom som svekker immunforsvaret eller lignende så kan det være svært alvorlig. Ved astma og andre luftveissykdommer feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er smittsom under inkubasjonstiden, som er 1-3 uker. Barnet har altså allerede vært farlig for andre barn, som de med astma mv, og er ikke lenger det nå. Så barnet kan da gå i barnehagen ved god allmenntilstand, men vært tydelig på at barnet kun skal være i lett fysisk aktivitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok takk for tips. Kan gi beskjed om det til barnehagen, ikke at der så lenge ute heller nå da når været er så surt..men hun er veldig aktiv og løper mye..men det gjør hun alltid. Som sagt, hun er helt pigg og fin i form.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...