Gå til innhold

Her er en NØTT !


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har brukt opp sykepengerettighetene mine og gikk over på AAP i juli -11, har fått innvilget AAP frem til juli -12.

Før jul fikk jeg ny jobb, 60% stilling. Siden helsen ikke er helt bra enda jobber jeg nå 30% og får AAP for resten. Skal etter planen starte å jobbe 60% i april. Har prøvetid frem til juni.

 

Det jeg lurer på er hva som skjer om jeg blir gravid nå?

Vet at AAP gir grunnlag for foreldrepenger, men vet også at jeg må være i arbeid i 6 måneder for å få rett til sykepenger igjen. I mine forrige svangerskap har jeg vært sykemeldt store deler av svangerskapet pga. komplikasjoner, noe som antagelig også vil skje i dette svangerskapet også.

 

Vil jeg da få krav på AAP dersom jeg blir syk og ikke kan jobbe?

AAPéne mine er beregnet ut fra min tidligere jobb (80%).....

 

Innviklet det her...kort versjon:

Hva om jeg jobber 60%, blir syk og ikke kan jobbe og bare har fått innvilget AAP frem til juli -12?

 

Jeg er over 40 så abort er ingen løsning for meg, dette barnet er etterlengtet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har så svak helse, samt har flere barn fra før, samt er over 40, så er det kanskje ikke så fornuftig å satse på et svangerskap til? Du skal jo kunne være frisk nok til å forsørge barna dine, og følge dem opp etter arbeidstid? du kan ikke forvente at velferdsstaten skal forsørge deg for evig tid.... Du bør gjøre det du kan for å bli selvforsørgende, samt bli en god rollemodell for barna dine. kos deg med de barna du har, og kom deg ut i arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her! Jeg ble litt sjokka over de frekke svarene her! Derfor skal jeg forklare nærmere: Jeg har ALLTID jobbet, har god utdannelse og også god fysisk helse. Jeg ble slått ned og voldtatt for to år siden, ble da sykemeldt og gikk inn i en depresjon. Jeg går nå i terapi hos psykiater OG jobber 30% av min 60% stilling.

Fra april vil jeg være i full jobb igjen.

 

Hvordan i svarte he... kan dere dømme meg som en slags snylter i samfunnet? Jeg kunne driti i å jobbe og bare gått på AAP, siden jeg har fått det innvilget. MEN det gjør jeg faktisk ikke, enda jeg taper penger på det! Fy f... så masse drittkjerringer det finnes der ute!

 

Skal jeg liksom ikke få det siste etterlengtede barnet fordi jeg ble deprimert etter å ha blitt voldtatt? Nei fy ....!

 

I mitt 40 årige liv har jeg aldri fått noen som helst trygd, ALDRI! Ikke vært sykmeldt engang (bortsett fra tidligere svangerskap).

 

Skjerp dere og tenk før dere svarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok poenget var at når du vet at helsen ikke er bra før du blir gravid, så er det kanskje ikke en så god ide å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok poenget var at når du vet at helsen ikke er bra før du blir gravid, så er det kanskje ikke en så god ide å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her igjen! Og du som spør om velferdsstaten skal forsørge meg i evig tid???? Hva f... mener du med det? Jeg har høy utdannelse og bra jobb og har selvfølgelig tenkt til å jobbe igjen, jeg jobber jo nå også!

 

Barna jeg har følger jeg selvsagt opp, og har ingen problemer med det.

 

Jeg har også en mann som jobber 100% stilling. Jeg kan ikke fordra trygdesnytere og nekter plent å bli behandlet som en! Jeg er så forbanna nå at fy!

 

Jeg går til behandling nå, og er mye bedre. Skal folk som blir voldtatt og får problemer rett i etterkant ikke få lov til å få barn nå da eller???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok poenget var at når du vet at helsen ikke er bra før du blir gravid, så er det kanskje ikke en så god ide å bli gravid?

 

Nei, folk som har litt problemer etter en voldelig overfalsvoldtekt burde aldri få barn.... Jeg burde jo skjønnt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok poenget var at når du vet at helsen ikke er bra før du blir gravid, så er det kanskje ikke en så god ide å bli gravid?

 

Nei, folk som har litt problemer etter en voldelig overfalsvoldtekt burde aldri få barn.... Jeg burde jo skjønnt det!

 

Nå må du ikke tolke alt i verste mening da, for det var virkelig ikke slik ment. Jeg prøvde bare å si hva de som svarte over kanskje mente. Det var jo ikke mulig for oss å vite hva du hadde gått gjennom av innlegg 1. Poenget var vel at det kan være hardt og være gravid, så med problemer fra før så kanskje de blir større da? Jeg vet jo ikke for jeg kjenner ikke deg, og dette blir veldig utenom det du spurte om (som jeg forøvrig ikke vet svaret på). Så jeg trekker meg ut av diskusjonen, og ønsker det lykke til med både jobb, evt. svangerskap og bearbeiding av voldtekten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok poenget var at når du vet at helsen ikke er bra før du blir gravid, så er det kanskje ikke en så god ide å bli gravid?

 

Nei, folk som har litt problemer etter en voldelig overfalsvoldtekt burde aldri få barn.... Jeg burde jo skjønnt det!

 

Nå må du ikke tolke alt i verste mening da, for det var virkelig ikke slik ment. Jeg prøvde bare å si hva de som svarte over kanskje mente. Det var jo ikke mulig for oss å vite hva du hadde gått gjennom av innlegg 1. Poenget var vel at det kan være hardt og være gravid, så med problemer fra før så kanskje de blir større da? Jeg vet jo ikke for jeg kjenner ikke deg, og dette blir veldig utenom det du spurte om (som jeg forøvrig ikke vet svaret på). Så jeg trekker meg ut av diskusjonen, og ønsker det lykke til med både jobb, evt. svangerskap og bearbeiding av voldtekten!

 

TS her. Jeg er 40 år og har to barn fra før. Jeg VET hva det innebærer å være gravid og jeg vet hva det innebærer å gå gravid. Jeg går i terapi, er mye bedre OG har begynt å jobbe igjen! Jeg jobber fakr´tisk enda jeg taper penger på det og enda skal folk her inne ha det til at jeg snylter på samfunnet???

 

Jeg ble voldtatt og vil nå bare komme over det og gå videre med livet mitt. Jeg vil få et barn til fordi vi alltid har ønsket oss 3. Siden jeg er 40 har jeg ikke akkurat god tid og jeg spør om dette med AAP fordi DERSOM jeg blir gravid nå har jeg ikke opparbeidet meg sykepengerettigheter selv om jeg jobber!

 

I følge dere skal jeg gi faen i drømmen om et barn til fordi jeg ble voldtatt. DET er ikke akkurat god terapi vil jeg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva du har rett på, men kan du ikke søke litt på nav sine sider? (noe du sikkert alt har gjort, da men :) )

Ellers så Må jeg bare kommentere dere som angriper så fort noen har spørsmål om penger å nav. Selv om dere tydeligvis virker som en gjeng som har prøvd å snylte selv, uten hell, så trenger ikke det bety at alle gjør det!!!

 

Husk at det faktisk er en grunn til at denne dama spurte etter hjelp!!! Hvis dere på død å liv skal angripe noen, så ta ikke et voldtektsoffer, da får dere heller kjefte på meg som ikke har jobb!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du trenger mye mer terapi siden du har sinneproblemer.

 

Hvorfor nevner du abort i HI når du ikke en gang er gravid og ikke vet om du kan bli det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelt svar til enkelt spørsmål.hvis du har vært borte fra jobb lenger enn ett år så var det 6mnd el 1 år. husker ikke helt. det står på info til nav. tror det var 6mnd i 100% stilling. 8mnd i 80% osv.

 

også en ting til, voksne bør oppføre seg voksent og svare på¨det det var spørsmål om. barnslige fakter av voksne? hvem skulle hatt barn? en som kjemper seg tilbake til jobb el de som kritiserer andre og tror de er perfekte selv? bli voksen,svar på det som det blir spurt om el enklere la være :D god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker du trenger mye mer terapi siden du har sinneproblemer.

 

Hvorfor nevner du abort i HI når du ikke en gang er gravid og ikke vet om du kan bli det?

 

Vel vel.. Sinneproblemer kan være noe som bare oppstår inne her, på grunn av sånne som deg blant annet :) Så det er nok mange som sliter med det her, men ikke i real life ;)

Et spørsmål er et spørsmål, henne lurte ikke på om dere kunne gi henne tips til å BLI gravid eller om henne burde ta abort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Men uansett om grunnen til dårlig helse er noen andres skyld, eller tilfeldig, eller noe man har påført seg selv: er det ikke en risiko at helsa blir enda dårligere i løpet av et svangerskap, en fødsel og en muligens strabasiøs barseltid? Jeg mener ikke å være negativ omkring det å ønske seg barn, jeg ville også ha 3 og ga meg ikke før alle 3 var der. Men jeg ville jo ha hatt betenkeligheter dersom min livskvalitet sto i fare. Helsa er det viktigste man har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett om grunnen til dårlig helse er noen andres skyld, eller tilfeldig, eller noe man har påført seg selv: er det ikke en risiko at helsa blir enda dårligere i løpet av et svangerskap, en fødsel og en muligens strabasiøs barseltid? Jeg mener ikke å være negativ omkring det å ønske seg barn, jeg ville også ha 3 og ga meg ikke før alle 3 var der. Men jeg ville jo ha hatt betenkeligheter dersom min livskvalitet sto i fare. Helsa er det viktigste man har...

 

Selvfølgelig, men når man er såpass voksen som HI er, og som allerede har barn, så vil jeg tro henne vet hva det vil si og hva det går ut på :) Skjønner skepsisen til folk, men det var jo ikke meningen at vi skulle avgjøre hva som er best for henne og ikke mtp å få barn? Hun lurte på et økonomisk problem, og som det er med 99% av alle innleggene her, så endte det opp med en heeeeelt annen diskusjon og svar som er helt på jordet :P (Det siste var ikke rettet mot deg, Pashla :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du trenger mye mer terapi siden du har sinneproblemer.

 

Hvorfor nevner du abort i HI når du ikke en gang er gravid og ikke vet om du kan bli det?

 

Vel vel.. Sinneproblemer kan være noe som bare oppstår inne her, på grunn av sånne som deg blant annet :) Så det er nok mange som sliter med det her, men ikke i real life ;)

Et spørsmål er et spørsmål, henne lurte ikke på om dere kunne gi henne tips til å BLI gravid eller om henne burde ta abort :P

 

Siden jeg ikke har skrevet noen av de andre innleggene her er det ikke jeg som har terget sinnet hennes.

Jeg konstaterte bare fakta ut fra hvordan hun har skrevet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden de fleste her er anonyme, så vet ikke jeg noe om det. Om det er fakta eller ikke at henne ble sinna, så har det INGENTING med saken å gjøre. Pirke pirke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden de fleste her er anonyme, så vet ikke jeg noe om det. Om det er fakta eller ikke at henne ble sinna, så har det INGENTING med saken å gjøre. Pirke pirke!

 

Det heter hun og ikke henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden de fleste her er anonyme, så vet ikke jeg noe om det. Om det er fakta eller ikke at henne ble sinna, så har det INGENTING med saken å gjøre. Pirke pirke!

 

Det heter hun og ikke henne.

 

Mulig mulig, syns det høres finere ut med henne jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at HI blir sint, jeg. For noen tåpelige svar!! Når skal dere skjønne at man skal behandle folk med respekt også når man kan gjemme seg bak nick og anonymitet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=(: :)' timestamp='1330601579' post='144042825]

Skjønner godt at HI blir sint, jeg. For noen tåpelige svar!! Når skal dere skjønne at man skal behandle folk med respekt også når man kan gjemme seg bak nick og anonymitet??

 

Det er noen som dessverre aldri kommer til å skjønne det :( Håper bare ikke de lærer det videre til sine barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=(: :)' timestamp='1330601579' post='144042825]

Skjønner godt at HI blir sint, jeg. For noen tåpelige svar!! Når skal dere skjønne at man skal behandle folk med respekt også når man kan gjemme seg bak nick og anonymitet??

 

Det er noen som dessverre aldri kommer til å skjønne det :( Håper bare ikke de lærer det videre til sine barn..

 

Sant det.. Og forhåpentligvis er de snillere der ute i "det virkelige liv" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...