Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Varierer det fra sted til sted? Og hvilke metoder bruker de til dette?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 Det varierer fra sted til sted i forhold til hvilke retningslinjer de følger
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 Nye nasjonale (som alle må følge) retningslinjer er at man skal inn på kontroll innen dag 7, og igangsettes senest 12.dagen. -Nei, det varierer ikke. Men igangsettingsmetoder kan variere noe... Man forsøker ofte med "modningskrem" på cervix først, så evt "stripping", balong, riestimulerende osv.... Din lokale JM vet sikkert litt mer om hvilke metoder som brukes der du skal føde
Diddels Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 #4 har rett (heldigvis), men før var det vel slik at ulike retningslinjer betydde ulik behandling her og der. Vet at man ved mistanke om at det er noe som holder igjen for en normal fødsel, eller at det oppstår andre problemer, så får man igangsettelse før. Har selv fått igangsettelse pga "stort barn" selv om jeg bare var én dag over termin
bitthen Skrevet 21. februar 2012 #7 Skrevet 21. februar 2012 11 dager har jeg også hørt. Likevel døde et barn i mors liv i Kristiansund for litt siden, hun var 16 dager på overtid. Foreldrene tryglet og bad om KS fordi fødslene i hennes famiie hadde vært vanskelige. Hun ble igangsatt 16. dag, ettter 5 timer uten fremdrift, hørte JM på hjertelyden. Pappan hørte den var kjempesvak og sa at nå dør babyen, vi må få KS. JM sa at det gikk fint og gikk av vakt. Da ny JM kom på vakt var babygutten deres død. Det var deres første barn. De kommer fra samme sted som meg, og jeg synes det er så utrolig trist og unødvendig Jeg skal føde i Kr Sund i April og føler meg etter dette veldig redd og usikker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå