Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Må bare få det ut!! Har ei vennine som ikke har det så bra om dagen og jeg blir helt gal!! Jeg og mannen min har jobbet hardt for å ha det sånn vi har det. Hver gang venninen min er her så forteller hun meg at jeg er så heldig som har alt det hun i sine øyne ikke har. Et flott hjem, en mann som forguder meg og barn som stort sett er greie å ha med å gjøre. Hun er selv huseier, er alenemor, barna har noen adferdsvansker og sliter psykisk selv. Hvis barna krangler når hun er her så poengterer hun at det er en brist i idyllen, hvis det er litt rot her må hun påpeke at det er ikke bare hos henne det er rot. Nesten hver gang vi treffes kommer hun med negativ karakterestik om meg som person, bare en liten negativ kommentar så nekter hun å utdype mer. Føler jeg må passe på hva jeg sier til henne for hun fryder seg hvis hun hører om noe som ikke er ok. Jeg har fortalt henne at jeg og mannen min har jobbet veldig hardt for å komme dit vi er i dag, både med forholdet vårt og med de tingene vi har, men det virker som hun tror alt har falt ned i hode på meg. Hun har ikke noe i mot mannen min, men det er meg. Jeg er en person som normalt ikke dveler over det negative i livet, jeg prøver å snu det til noe positivt. Sitter nå å lurer på hvorfor venninene min behandler meg sånn og om jeg skal ta notis av det? Har vurdert å kutte henne helt ut, men har bare begrenset kontakt enn så lenge pga hennes psykiske tilstand. Hva ville dere ha gjort?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Tror jeg ville sagt ifra til henne. Det er ikke din feil at ditt liv er annerledes, og hun må slutte å sammenligne seg selv med deg. Hadde det ikke blitt bedre, hadde jeg lett kuttet henne ut.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 Får prøve å si ifra på en skikkelig måte for dette begynner å bli latterlig. Takk for tipset Hi
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 Når man er psykisk syk, så ser man noen ganger bare det negative. Ikke sikkert at hun selv syns at hun er negativ til deg, men det er psyken hennes som snakker. F.eks: Hvis du sier til henne at dere har vært ute å spist på Burger King, så kan hun svare at sist hun var på B.K så var bordet møkkete og burgeren for lite stekt. Mens det du ville likt å høre var: Så koselig at dere var på B.K Ikke alltid enkelt, du burde ta en prat med henne. Fortelle at hennes negativiteter sårer deg, prøve å få henne til å fårstå. Mvh ei som er psykisk syk selv.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Prøv å si til henne at det sårer deg og at det ikke blir så lett for deg og ha kontakt med henne hvis hun fortsette med negativiteten sin. Du må bare være ærlig på en skånsom måte, og hele tiden ha i bakhodet at hun sliter selv, og det er grunnen til hennes oppførsel. Hun er nok sjalu, og det kan jeg forstå, du har alt hun ikke har, men samtidig så kan du ikke bare være med henne fordi du nesten synes synd i henne eller fordi hun sliter psykisk.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 Ser ikke helt problemet jeg. Jeg synes faktisk også at det er "deilig" å se at andres unger også krangler, at ikke alle andre har det plettfritt og ryddig osv hele tiden etc etc. Jeg kan også finne på å se slike ting som "å, så deilig å se at det ikke er bare hos oss at det flyter litt" eller liknende. Sier det med et smil da, og mener det virkelig. Det ER godt å se at andre også er "hverdagslige" og at alt ikke er plettfritt og rosa idyll:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå